Wpis z mikrobloga

@PiotrFr: Jak masz podbite ceny beny do 9zł za litr i bogate społeczeństwo to kupią każdy bajer. Spróbuj to wmusić społeczeństwu które nawet nie jest jeszcze dobrze zmotoryzowane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czego nie kupisz takiego auta jak średnia w Monako?

Z raportu wynika że mamy 35k aut full elektrycznych w PL a w blokach jest praktycznie 0% ładowarek
@dzem_z_rzodkiewki:

Jak masz podbite ceny beny do 9zł za litr i bogate społeczeństwo to kupią każdy bajer.

Zawsze jakieś wytłumaczenie

a w blokach jest praktycznie 0% ładowarek

A mają spaść z nieba czy co, bo nie rozumiem?
@PiotrFr: I tak jeśli mieszkasz w Oslo/okolicach Oslo i chcesz wjechać do miasta, to nie oplaca sie miec innego auta niz elektryk przez parking, ceny benzyny oraz bramki. Ja oszczędzam duzo kasy odkad mam elektryka. Po drugie dla wielu Norwegow, szczególnie mlodych, liczy się to, że mogą szpanować marka i cena auta i dlatego też Tesla jest taka popularna.
@PiotrFr: Rynek się sam reguluje, skoro nikt w Polsce nie kupuje elektryków (oprócz paru filantropów) to po prostu się to nie kalkuluje. Elektryki są chooyowe i już

Jak dowalisz 70% podatków na benzynie, ulgi, parkingi, akcyzy an samochód i dopiero ludzie kupują to oznacza tylko jedno - praktyczny rozkaz kupowanie elektryków. Nie ma się czym zachwycać bo ich na to stać, a u nas będziesz musiał stać w kolejce do ładowarki
@dzem_z_rzodkiewki: Ja akurat ze swokego elektryka jestem zadowolony, ale ogólnie zgadzam się z Toba. Polska nie jest i nie będzie gotowa na elektryki, a porównywanie do Norwegii, gdzie sytuacja jest zupełnie inna nie ma poprostu sensu. Ja oszczędzam około 1500 koron miesiecznie odkad zmieniłem na elektryka.
@dzem_z_rzodkiewki:

skoro nikt w Polsce nie kupuje elektryków (oprócz paru filantropów) to po prostu się to nie kalkuluje

Kalkulacje to akurat głupi przykład, bo właśnie się kalkuluje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Elektryki są chooyowe i już

Bo? Bo nie klekoczą?

Jak dowalisz 70% podatków na benzynie, ulgi, parkingi, akcyzy an samochód i dopiero ludzie kupują to oznacza tylko jedno

Aha, wcześniej nie było podatków w benzynie xD
@kaminami:

dlatego używanie Norwegii jako przykładu nie ma sensu w porownaniu do Polski.

Nie używałem tego w ramach porównania, tylko odnośnie tamtego wykopu i tych teorii w komentarzach.

Sama różnica w cenie paliwa przy 20 tys km rocznie wystarcza u mnie na pokrycie raty leasingu. I w Polsce działa to tak samo
@PiotrFr: Zle przeczytałem, wiec usuwam swój komentarz. Sam nigdy nie miałem elektryka w Polsce, ale od znajomych ktorzy interesowali się tym tematem słyszałem, że się im nie opłacało przez ceny instalacji ładowarek, brak ogólnych ładowarek na mieście itp. Akurat ja posiadam aktualnie bmw i3 i jestem bardzo zadowolony, glownie przez koszty utrzymania w Norwegii gdzie akurat oplaty zwiazane z wjazdem do miasta były decydującym faktorem przy kupnie elektryka.
@kaminami: w Polsce akurat infrastruktury w ogóle nie ma.
Zresztą pisałem ostatnio, mieszkam na francuskim zadupiu i mam w promieniu 30 km 3 stacje wodoru. W Polsce są 2 w całym kraju, a tu wszyscy o wodorze mówią.

Ale w Norwegii chyba prąd tani w stosunku do paliwa? Ale tu kwestia ile jeździsz
@PiotrFr: No i co ten link ma niby wnosić? Nie interesuje ludzi Norwegia i tyle.

Nie wiem po co się babrasz elektrykami. Skoro już tak bardzo cię pogięło to pokazuj realia ev w Polsce i w blokach na zachodzie.

Jeszcze nie widziałem fana ev, ktory by nie miał cos nie tak z głowa. Kwestia ładowania jest fundamentalnym problemem i paychofani ją zwyczajnie ignorują i opowiadają jakieś bajki
@PiotrFr: Chyba sobie jaja robisz z tymi kalkulacjami. Pokaż to się pośmieję

Oprócz tego że koszt miesięczny elektryka jest 2x większy, czyli 1500zł vs 3000zł (nowe auta o podobnym wyposażeniu) to masz jeszcze:
- twój czas na trasie może i jest nic nie warty ale mój kosztuje 200zł/h (2x bardziej częste postoje, średnia prędkość 110/h zamiast 150/h na autostradzie)
- musiałbym przestać używać android auto, tylko wbudowanej navi przez ładowarki, a
@cwlmod:

Nie interesuje ludzi Norwegia i tyle.

Dlatego są wykopy z płomieniem, bo nikogo nie interesuje, ok ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeszcze nie widziałem fana ev, ktory by nie miał cos nie tak z głowa.

Jeżdżę > 500 konnym V6

Kwestia ładowania jest fundamentalnym problemem

W Polsce zapomniałeś dodać
@dzem_z_rzodkiewki:

Oprócz tego że koszt miesięczny elektryka jest 2x większy, czyli 1500zł vs 3000zł (

Dane z dupy

twój czas na trasie może i jest nic nie warty ale mój kosztuje 200zł/h (2x bardziej częste postoje, średnia prędkość 110/h zamiast 150/h na autostradzie)

90 może od razu. Też lejesz do butelki jak podobno tirowcy?

powiedz ile by mnie kosztował montaż ładowarki w bloku gdzie mam platformy/windy parkingowe xD i czy za
@PiotrFr:
Ad 1. 12kkm rocznie, 3kkm z ładowarki na trasie (odejmując początkowy dystans od domu)

Ceed 1,5t-gdi 7DCT vs EV6, 125k vs 225k po roku (zakup za gotówkę) masz przy przebiegu 12kkm rocznie około 12,5k vs 22,5k utraty wartości rocznie (założenie 10% wręcz tutaj daje fory elektrykowi). Do tego OC/AC w wypadku pierwszym 3000zł w drugim 5000zł (kolejne zaniżenie dla elektryka), czyli 15,5k vs 27,5k. 1300zł vs 2300zł na miesiąc
Cena
@PiotrFr: Płomienie są dlatego że takie dzbany jak ty opowiadają bzdury i ludzie z was się śmieją ;)

Skoro jezdzisz spalinówką to po co robisz z siebie pajaca? Tak lubisz być celebrytą znanym ze swojej głupoty czy jak? xD

Problem z ładowarkami jest w absolutnie wszędzie, więc nie kłam :P
@PiotrFr: dobrze cie @dzem_z_rzodkiewki skrócił xD

Ubezpieczenie droższe, zasięgi małe, ceny wysokie i brak infrastruktury do ładowania. Elektrykom jeszcze bardzo daleko do bycia alternatywą do spalinówek w trasach. Po mieście jak masz domek to możesz sobie kupic taka zabawkę.

Nie ma wciaz aut za 150k zł o zasięgu 600km, wiec temat jest wyczerpany w tym jednym fakcie xD