Wpis z mikrobloga

Mam takie pytanie może banalne (albo bezsensowne) bo nie znam się na tym specjalnie, próbuję się uczyć.
Mianowicie dlaczego banki nie upadają jak inne firmy tylko są przejmowane, skoro i tak patrząc na przypadek Credit Suisse umarzane są obligacje, inwestorzy i tak tracą, pieniądze klientów chronione są tylko do pewnej kwoty, dostęp klientów do ich finansów i tak jest utrudniony. Czym więc takie przejęcie różni się od upadku i zamknięcia firmy że nie można polecieć jakimiś standardowymi procedurami tylko na szybkości się sprzedaje nawet po kosztach i z ogromnymi ulgami od państwa, żeby czasem nie zdążył sam upaść i później już to rozwiązać?

Też co myślicie o upadku SVB i Credit Suisse? Nie wiem czy to ja siedzę w jakiejś bańce informacyjnej, ale wydaje mi się że USA pokazało że są bardziej wiarygodni dla inwestorów i ogólnie w bankowości niż Szwajcaria, która przecież niegdyś słynęła z wiarygodnej bankowości, a gdzie teraz olano wszystkich i o ewentualne roszczenia trzeba będzie się wykłócać prawnie.

Ogólnie gdzie można się pouczyć o finansach, ekonomii, bankowości, nie chcę iść na studia w tym kierunku, bo nie chcę w tym pracować, chciałbym nabyć jakąś podstawową wiedzę, którą uważam każdy powinien posiadać, a której z jakichś powodów nie uczy się w szkołach. Dla niezaznajomionego z tematem, szukanie w google też jest trudne, bo jest masa magików, którzy zamiast przekazywać wiedzę, obiecują miliony dla każdego kto przejdzie jego kurs i nie wiadomo co z tego jest wartościowe, a co jest brednią.

#ekonomia #finanse #bankowosc #banki
  • 4
@voot: jestem milion lat od wiedzy czegokolwiek o bankach, ale banki bankrutują jak nie mają kasy na wypłatę żetonów
bilans mogą mieć dalej korzystny (spłata kredytów przyniosła by zysk w ciągu lat), ale kumulacja błędnych decyzji doprowadziła do chwilowego braku płynności.
Ale to jestem kompletny laik więc mogę się kompletnie mylić.