Wpis z mikrobloga

Eh widać tak jak się obawiałem w grze jest auto skalowanie zaimplementowane w najgorszy możliwy sposób czyli wszystko się bez ograniczeń skaluje w górę razem z twoim poziomem. Czyli w grze do osiągnięcia maksymalnego levelu nie ma żadnego poczucia progresu i stawania się silniejszym bo trudność jest stała. Nie ma też żadnego wyzwania. Z każdym levelupem dodatkowo jesteś karany bo przeciwnicy robią się silniejsi a twoje już posiadane przedmioty stają się realnie słabsze bo z tych samych potworów na tym samym obszarze nagle wypadają silniejsze itemy. Jest co prawda kilka obszarów z stałym minimalnym poziomem potworów ale za nim do nich dojdziemy i tak wbijemy już dawno ten poziom a służy to głównie temu by zablokować conntent z aktu 4-6 zanim gracz nie ukończy 1-3. Czyni to całą kampanie i proces leveleowania zbędnymi bo po co one, levelowanie w klasycznych arpg służy zdobywaniu mocy by wejść na kolejny trudniejsze obszary na których bez zdobywanego po drodze progresu nie daliśmy by sobie rady(jeśli zrobimy więcej pobocznej aktywności i szybciej zdobędziemy poziom jesteśmy nagradzani łatwiejszym poziomem trudności), tutaj skoro i tak możemy wszędzie iść, to moglibyśmy od razu zacząć z tym 50 poziomem gdzie kończy się skalowanie związane z levelem i w końcu zdobywamy realną progresję. Ktoś po wie że skalowanie wynika z otwartego świata ale to nie prawda taki w3 czy elden ring też ma otwarty świat i nie ma żadne skalowania potworów. Można by argumentować że bez tego na koniec byśmy byli ograniczeni jedynie do kilku wysokopoziomowych obszarów ale to też nie prawda bo gra ma oprócz tego poziomy trudności świata z których kolejny odblokowuje się akurat po zakończeniu kampanii i zdobyciu 50 poziomu i to wyższy poziom trudności świata odblokowany dzięki progresowi by wyrównał trudność na wszystkich obszarach dla endgame. Teraz żadna progresja do momentu wbiciu maksymalnego poziomu po prostu nie istnieje.

#diablo4 #diablo
  • 13
Ktoś po wie że skalowanie wynika z otwartego świata ale to nie prawda taki w3 czy elden ring też ma otwarty świat i nie ma żadne skalowania potworów.


@Zuben: A właśnie że wiesiek ma skalowanie potworów. Jak idziesz na misję z dużo wyższym levelem niż jest "proponowany" to zwykłe mobki będą mniej więcej na twoim poziomie, a ten właściwy "boss" o którym jest całe zadanie będzie fujarą na strzała.
Do tego
: A właśnie że wiesiek ma skalowanie potworów. Jak idziesz na misję z dużo wyższym levelem niż jest "proponowany" to zwykłe mobki będą mniej więcej na twoim poziomie, a ten właściwy "boss" o którym jest całe zadanie będzie fujarą na strzała.


@JustTheDude: Nie, mobki się w wiedźminie 3 nie skalują wszystkie będą w wymienionej sytuacji na strzała, jest opcja skalowania ale ona została dodana w patchu i jest opcjonalna. No i
@Zuben: no nie. każdy producent bierze feedback w mniejszym lub większym stopniu do siebie i w każdym patchu stara się coś tam dodać. poza tym wysyłając takie opinie nic się nie traci, a potencjalnie można zyskać lepszą rozgrywką.
@w00nski: wysłałem ale jakoś nie wierzę że coś zmienią za dużo zabawy a po premierze tylko endgamem będą się zajmować. Eh mam nadzieje że choć jakieś większe zapełnienie otwartego świata przejdzie z dodatkami i patchami.