Spala około 1000 litrów paliwa w ciągu 12 godzin, usuwając około 250 ton brudu, aby usunąć materiały potrzebne do wyprodukowania JEDNEJ baterii Tesli.
Aby wykonać każdą baterię, należy przetworzyć: - 12 ton soli litu - 15 ton rudy na kobalt - 3 tony rudy na nikiel, - 12 ton rudy miedzi I przenieść 250 ton skorupy ziemskiej. Za tylko - jedną - baterię, która wynosi ok.: - 12 kg litu - 30 kg niklu - 22 kg manganu - 15 kg kobaltu - 100 kg miedzi - 200 kg aluminium, stali i plastiku
A ludzie wierzą w „zerową emisję”, kiedy jeżdżą samochodami elektrycznymi.
@smooker: do tego dolicz ile potrzeba paliwa i co2 żeby wyprodukować tego potwora, No i oczywiście trzeba jeszcze doliczyć to co potrzeba do wyprodukowania tego co będzie służyło do wyprodukowania tego co produkuje potwora. I tak dalej w dół, incepcja normalnie
@smooker: no ale jak już to raz wydobędziesz i przetworzysz to potem jest na powierzchni i można recyklingowac, a nie trzeba tego robić ponowmie. To nie jest to końca koszt jednostkowy wtedy
@smooker Chciałbym poznać źródło z którego wziąłeś te szczegółowe dane. A to paliwo na stacjach bierze się znikąd? Wydobycie, transport, procesy w rafinerii, znowu transport na stację, spalenie w silniku spalinowym, który wyciągnie z tego jak dobrze pójdzie 25% energii to super ekologiczny i wydajny proces? Przydałby się ten mem o reakcji Polaków na samochody elektryczne.
@smooker jak produkujesz druga baterię to nie musisz przenosić 250ton tylko 400-500kg
Ogólnie dobrym oszacowaniem górnym ile coś emituje jest tego cena. Energetyk potrzebuje więcej energii do produkcji więc cena jest z 50% wyższa, ale jak dołożymy spalone paliwo to wychodzi że ICE przez swoje życie ma większą emisję.
@gonzo91: post nie mówi przecież, że "diesel lepszy", tylko mówi "elektryk nielepszy". Wyprodukowanie każdego samochodu to jest masa emisji. To jakby ktoś Ci mówił, że masz nasrane w pokoju, więc nasraj jeszcze raz, ale trochę mniej, aby ten problem rozwiązać.
Jak nie masz samochodu i nie potrzebujesz koniecznie, to nie kupuj. Jak masz samochód i możesz, to używaj mniej. Tak czy siak, nie kupuj nowego samochodu. Jak możesz używaj roweru
@gonzo91: badania wskazują, że emisja z produkcji elektryka "zwraca się" (w porównaniu z ICE) po przejechaniu elektrykiem około 100kkm przy ładowaniu "czystą energią" i po około 180-200kkm przy ładowaniu "brudną energią" (produkowaną z kopalin). Znacząca większość pojazdów z salonów brana jest w kredyty lub leasingi i wymieniana jest po 3 do 5 lat. Większość nie osiąga takich przebiegów.
@eloar WORST CASE SCENARIO. I EV ze 100k przebiegu trafia na złom? Polska jest skansenem energetycznym, to też to w Polsce kiepsko wygląda. I szkoda, że badanie nie mówi o tym ile CO2 jest emitowane przy wydobyciu, produkcji i transporcie paliw.
nie chodzi, że spalinowe nie generują zanieczyszczeń, tylko, że bateryjne też emitują.
@Yelonek: a żeby to udowodnić pokazuje emisje z procesu produkcji w przypadku elektryków i porównuje vs emisje z używania spalinówek. Seems legit ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
@open_or_die: Koleś też pisał, że robi trasy 3kkm od Zurychu swoim dieslem i tak mi się skojarzyło. Najlepsze jest to, że lokalizację ma wpisaną jako Moskwę. :D Bardzo pasuje do Konfederacji. :D Jak mu napisałem, że mam Skodę w dieslu, która bierze olej jak się ją kręci na wysokie obroty i Teslę, to napisał, że to niemożliwe, żeby ktoś kto ma rozklekotaną Skodę miał jednocześnie Teslę. Skoda nie jest rozklekotana,
To jest CAT994A.
Spala około 1000 litrów paliwa w ciągu 12 godzin, usuwając około 250 ton brudu, aby usunąć materiały potrzebne do wyprodukowania JEDNEJ baterii Tesli.
Aby wykonać każdą baterię, należy przetworzyć:
- 12 ton soli litu
- 15 ton rudy na kobalt
- 3 tony rudy na nikiel,
- 12 ton rudy miedzi
I przenieść 250 ton skorupy ziemskiej.
Za tylko - jedną - baterię, która wynosi ok.:
- 12 kg litu
- 30 kg niklu
- 22 kg manganu
- 15 kg kobaltu
- 100 kg miedzi
- 200 kg aluminium, stali i plastiku
A ludzie wierzą w „zerową emisję”, kiedy jeżdżą samochodami elektrycznymi.
A to paliwo na stacjach bierze się znikąd? Wydobycie, transport, procesy w rafinerii, znowu transport na stację, spalenie w silniku spalinowym, który wyciągnie z tego jak dobrze pójdzie 25% energii to super ekologiczny i wydajny proces?
Przydałby się ten mem o reakcji Polaków na samochody elektryczne.
Tutaj @smooker zrobil cos jeszcze lepszego, z tego co widze to jest mix 2 fejkow. Jeden z fejsa z Badgerem 288: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1197300091051211&set=a.109493033165261&type=3
ktory jak widac nawet Facebook oznacza jako fake xD
Fact check na ten temat jest
Ogólnie dobrym oszacowaniem górnym ile coś emituje jest tego cena. Energetyk potrzebuje więcej energii do produkcji więc cena jest z 50% wyższa, ale jak dołożymy spalone paliwo to wychodzi że ICE przez swoje życie ma większą emisję.
Jak nie masz samochodu i nie potrzebujesz koniecznie, to nie kupuj. Jak masz samochód i możesz, to używaj mniej. Tak czy siak, nie kupuj nowego samochodu. Jak możesz używaj roweru
https://www.transportenvironment.org/discover/does-electric-vehicle-emit-less-petrol-or-diesel/
I EV ze 100k przebiegu trafia na złom?
Polska jest skansenem energetycznym, to też to w Polsce kiepsko wygląda.
I szkoda, że badanie nie mówi o tym ile CO2 jest emitowane przy wydobyciu, produkcji i transporcie paliw.
@smooker: ojej, to aż 0,0000000000000000000023888 masy Ziemi. A do tego trzeba ją przenieść z jednego miejsca na drugie.
Straszne.
@Yelonek: a żeby to udowodnić pokazuje emisje z procesu produkcji w przypadku elektryków i porównuje vs emisje z używania spalinówek. Seems legit ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
Najlepsze jest to, że lokalizację ma wpisaną jako Moskwę. :D Bardzo pasuje do Konfederacji. :D
Jak mu napisałem, że mam Skodę w dieslu, która bierze olej jak się ją kręci na wysokie obroty i Teslę, to napisał, że to niemożliwe, żeby ktoś kto ma rozklekotaną Skodę miał jednocześnie Teslę.
Skoda nie jest rozklekotana,