Wpis z mikrobloga

@ja_tu_tylko_na_moment: dobry akcesoryjny wydech nie jest głośniejszy niż limity przewidują, ale za to ładniej brzmi i jest mniej restrykcyjny, ergo po strojeniu zyskujesz nieco mocy (pojedyncze procenty).

Są jeszcze jednostki, które wierzą w mit "głośne rury ratują życie", ale zapominają, że skierowane są do tyłu, a większość zagrożeń jednak jest przed motocyklistą. Jestem motocyklistą, który ma wydech zniszczony przez poprzedniego właściciela i nie za bardzo mi się to podoba.
@zielony_goblin: tak samo poprzedni właściciel potraktował wydechy w moim XVS. 9/11 używek jest tak pouszkadzanych, a te które nie są i nie są przerdzewiałe kosztują chore pieniądze. Drugi rok z rzędu przymierzam się do zaklejania tego cementem do wydechów, tylko nie chcę aby przypadkiem zostało to wydmuchane stąd moje ociąganie.
@ja_tu_tylko_na_moment: no tych co chcą jak najgłośniej #!$%@?ć, ale dobre akcesoryjne dają lepsze brzmienie i pomruk. Problem, że ludzie wybebeszają ta tłumiki i nie dają db killera. Przyjemniej się jeździ na dobrym wydechu niż na ori, który w niektórych przypadkach brzmi jak suszarka.
A najgorszy przypadek to jak pierdzi na całą ulicę, a mocy na tyle co skuter.
@ja_tu_tylko_na_moment: fajnie jak brzmi moto dobrze, ale bez przesady. jednego nie kupiłem bo strasznie był głośny i nie chciało mi się z tym bawić. teraz jeżdżę po szutrach i najchętniej to bym jeździł elektrykiem. już zmieniłem tłumik z najcichszym dbkilerem, ale wolałbym być jak najcichszy.
@ja_tu_tylko_na_moment: Założylem DB killery na Cobry ktore mam w stratolinerze 1900, bo na czystych chlopaki z tylu mi płakali :) Gang jest lepszy, slychac ze to 1900 silnik, na fabrycznych to nie to samo. A głowy już nie urywa.
@ja_tu_tylko_na_moment Ale to samo jest z samochodami. Kupowałem kiedyś Audi S6. Stan ideolo, jedyną wada dla mnie był za głośny wydech, a sprzedający mi tłumaczył jak pięknie podkreśla brzmienie silnika. Kurde, pierwsze co zrobiłem to go wywaliłem i wstawiłem seryjny. I teraz mruczy pięknie, ale jest cichutko :) I jeszcze na tym zarobiłem XD
@apee: pracuje jeszcze w tym biznesie i mam wgląd w kalkulacje. Projektuje się to na tak zwany kompromis :) Dolot czasem pozwala na duzo więcej niż sam tłumik. Czasami kolektor obsługuje 5 modeli a tłumik tylko 1. Producent patrzy na cene i zdolność do uzyskania homologacji, co czasami jest trudne nawet przy fabrycznych tlumikach.
To nie jest mit całkowicie, tylko taka półprawda, tak jak mowisz mapa jest istotna i sama rura
@ja_tu_tylko_na_moment Zacznijmy od tego, że KAŻDY sportowy motocykl jest głośny bo istnieje coś takiego jak fizyka.

Jakby motocykl miał 4 metry kolektora wydechowego, dwa rezonatory i na końcu jeszcze ogromny poprzeczny tłumik to by można pogadać, ale motocykle żeby że śmiesznych pojemności wycisnąć trochę momentu muszą kręcić silniki do kilkunastu tysięcy RPM. A te silniki nie są schowane w wytłumionej komorze silnikowej, a napęd przeważnie łańcuchowy nie jest bezgłośny.