Wpis z mikrobloga

Poszukiwanie auta dla dwóch osób (za 150-250k) część III: (wymagania: ładne (sportowo ładne) nie-sedan z wystającą perfidnie dupą)
1. (169k) faworyt przestronna Octavia RS, odpada kiedy doczytałem że jej prześwit to marne 120mm, przy tak długim aucie zacznie to być dokuczliwe, ponad to czytalem że DCC które jest obowiązkowe przy sportowych autach na daily obniża zawieszenie o 10mm. Jestem w stanie przeżyć twarde zawieszenie ale to że rozyebie spód auta na dziurze już nie
2. (170k) druga pozycja Octavia 4x4 190hp przy 1550kg (bodajże) wagi będzie mułem, 6,9s do setki na papierze robi wrażenie ale trzeba pamiętać że to dzięki kopowi 0-50 który jest mi trochę zbędny. Prawdziwe zastosowanie mocy to wyprzedzanie z prędkości ~70km/h do 110km/h (lub jakieś śmignięcie na autostradzie 110-160km/h jak ktoś zjedzie na prawy tylko na chwilke) i mogę się założyć że ta octavia 2.0tsi bedzie wolniejsza niż aktualny Ceed 1.5 turbo 160hp (1290kg)
3. (167k) Cupra Leon Hatchback 245KM, dwie oferty od handlarzy miały dwie różne ceny wyjściowe i ogólny burdel. Auto nie ma nawet podgrzewania przedniej szyby i bezdotykowej klapy bagażnika :( Benzyna 2.0 245 znikła kilka dni temu z konfiguratora, więc czekam na jakikolwiek update cen na stronie www. Zdecydowanie jest to najładniejsze auto z całego zestawienia, wygląda pięknie sportowo. Prześwit jest spoko 133mm jak na to że auto nie jest długie.
4. (149k) Proceed 1.6 204KM, auto mimo że nie brałem go pod uwagę wysuwa się na prowadzenie. Wady to twarde zawieszenie (w powyższych autach da się wziąć DCC, w proceed nie) Zobaczę ponownie na jeździe próbnej. Trochę zbyt mały upgrade mi się wydaje od aktualnego auta (+44KM +bezdotykowa klapa bagażnika +miejsce w bagażniku +fotel z pamięcią ustawień) Na minus to brak szpery jak Cupra/Octavia RS :( Na dodatek auto ma bardzo mały bak (50L na papierze a w rl 43L)
No i prawie zapomniałbym: proceed nie poziomuje sam świateł, trzeba kręcić pokrętłem w nocy oraz o matrixach moge zapomnieć.
5. (250k) Audi A5, niby ładne, niby bardziej wygodne. Może na styk do 250k by wziął 215 konne quattro, więc raczej nie odpychałoby się to jak powyższe auta link takie + tempomat adaptacyjny z utrzymaniem pasa i automatyczna klapa
6. (~223k) Audi S3 - auto to same wady: drogie, nie brzmi, praktyczny brak bagażnika. Totalnie nie przekonuje niczym oprócz ładnego numerku do setki. Wygląda mocno plastik fantastic. Jak widzę recenzentów w kurtkach w środku to mizjają się łokciami mimo że auto większe od Ceeda to w środku mniejsze
7. i30N - ceny nieadekwatne do tego co samochód oferuje, brak tempomatu adaptacyjnego. Skreślony na start

Już nie mam siły co oni zrobili z tą motoryzacją, 50% marek muszę odrzucić bo ponad kompakt z 140hp i średnie wyposażenie istnieje tylko tatuśkowaty SUV

#motoryzacja
  • 71
To jakiś trolling czy co? Plujesz coś o sedanach a zachwycasz sie octavia.

Jak masz 250k do wydania to najlepsze co możesz zrobić to sprawdzić resztki z wyprzedaży rocznika audi a4 i kupić wypasioną na maksa wersję 250 konną za owe 250k

A5 jest jedna ale za 270k.
@PiotrFr: dla nas najładniejsze są auta jak: i30n fastback, cupra hatchback w petrol blue matt
Wyglądają świeżo i lekko. A5 też jest na topie.
Taki hothatch jak cupra ma same zalety, jest praktyczny, śliczny, łatwy w zaparkowaniu, nie jest super niski, pali najwyżej 9L przy normalnej jeździe no normalnie cud miód orzeszki
Jedyne co mnie wk@#$#@a to że nie da sie tych kompaktów dobrze doposażyć, zawsze ci coś zabiorą producenci ważnego
@cwlmod: z tymi audi jest też taki problem że dojdziemy do tego 270k za A5 i auto będzie miało wszystko to taki sam j#bany banan na mordzie będziemy mieli w cuprze hatchback za ponad 100k mniej.
A przy 270k za A5 w sumie wybralbym stingera xD Jest ładniejszy i ma fajny silnik
@dzem_z_rzodkiewki:
i30 wygląda słabo, wnętrze jeszcze gorzej.
Proceed wygląda ok, ale mam zasadę, że nie kupuję podróbek. Środek słaby.
Cupra wygląda ok i ma całkiem ładne wnętrze jak na samochód niższej klasy.
Skoda wygląda najlepiej (z tanich) i ma najlepsze wnętrze. Mój faworyt w kategorii tanich samochodów.
Audi A3 ładnie z zewnątrz i to chyba jedyna zaleta.
Audi A5 wygląda ze wszystkich najlepiej, świetny środek i ogólnie ten bym zamawiał... ale
@saycool: gdyby nie ten yebany prześwit to skoda rządzi praktycznością i w miare dobrym lookiem, ale 120mm jprdl ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Na ten moment bije sie Cupra z Proceedem, oba auta kompromisowe. Jak nic nie wybiore to ide na wyższą półkę
Dzięki za info z A5
@dzem_z_rzodkiewki: miałem podobny dylemat i kupiłem focusa st w combi bardzo fajne przestronne auto i dość dobre materiały mimo że to ford silnik 2.3 benzyna 280km i 420nm a zielony wygląda obłędnie. I najważniejsze strzela z tłumika co najbardziej cieszy mordkę. Spory minus to napęd na przód ale daje radę. Przed zakupem też nie brałem go pod uwagę, ale nie żałuję, że kupiłem
@dzem_z_rzodkiewki: Coś chyba oboje z głowa macie nie do konca dobrze skoro identycznie wyglądające auta określacie skrajnie różnymi terminami. A przepraszam, liftbacki zawsze sa brzydsze. Fakt że to kwestia gusty… ale bede na tyle bezczelny by powiedzieć ze macie słaby gust ;)

Kupowanie sportowego auta tylko dla jego przyspieszenia jest błędem. Każdy hot hatch ma słaby skręt, bardzo słaby. A5 lepiej wymanewrujesz niz hot hatchem. A5 jest szybkie z miejsca i
@dzem_z_rzodkiewki: ehhh znam ten ból, tylko ja szukam "tatuśkowatego suva" (wsiadanie/wysiadanie, odporność na ducato i krawężniki xD) i w Skodzie tylko Kodiaq RS, akurat w full opcji wychodzi 250k.
No ale ma aerodynamikę cegły i 230km/h max.

Może VW Arteon? Niby możesz wybrać jakiś sensowny silnik, pytanie jak z dobrą konfiguracją.
@cwlmod: Cupra tylko hatchback, kombi traci cały urok. Chcę przyspieszenie ale też wiem że aktualne auto które ma 8,5s jest SZYBSZE niż np octavia 4x4 190hp 6,9s do setki. (w praktyce jak przychodzi do wyprzedzania) Więc takie 7,4s do setki w proceedzie z ośką musi dostarczać bardzo fajnego śmigania na trasie/autostradzie przy wadze 1360kg.
Hothatche chyba nam się najbardziej podobają i nie powodują tyle problemów przy parkowaniu w mieście. Czemu uważasz