Wpis z mikrobloga

#b2b #sysadmin #programista15k

mirki powiedzcie mi - czy kara 30k za "nienalezyte wykonywanie umowy" (nic nie jest sprecyzowane konkretnie) to jakkolwiek standardowy i dopuszczalny zapis w umowie b2b? dodatkowo wymaga sie ode mnie wykupienia polisy OC w zakresie prowadzonej dzialalnosci - czy to jest normalne?
  • 13
@z1emniak: to normalne, że podtykają ci taką umowę - chcą mieć czystą dupę. Liczą na to, że nie będziesz tego negocjował jakkolwiek co czyni spora część osób.
@whoru: ja nie jestem programista, jedynie windowsowskim adminem, wiec pod szkode mozna podpiac doslownie wszystko co nie zawsze bedzie zalezne odemnie (MS nie zawsze potrafi wydac dzialajacy patch :)). Dla mnie cos takiego brzmi totalnie jak cyrograf. Powinienem dazyc braku jakichkolwiek kar w umowie?
@z1emniak: dopuszczalny tak, standardowy raczej nie jest, standardem jest raczej kara zależna od wyrządzonej szkody, bo tutaj możesz zrobić szkodę na 500pln a dostać karę 30k, przez co mam wątpliwości czy taką karę dało by się uzyskać, więc bardziej wygląda na straszak lub ewentualnie jako kwota bazowa pod ubezpieczenie

wymaganie ubezpieczenia się zdarza zwłaszcza dla sysadmina, bo umowa z firmą docelową może wymagać tego od kontraktowni/sh/body leasingu. powiedział bym że wymaganie
@Jaslanin: jasne, a co jesli powstanie szkody nie zawsze jest zalezne odemnie? (bug w oprogramowaniu, latce, cokolwiek?) Wydaje mi sie ze powinienem dazyc minimum do bardziej klarownych okreslen niz "nienalezyte wykonanie", dodatkowo nic nie mam jeśli chodzi o refundacje tego ubezpieczenia. dodatkowo mam zapis "zaplata kar nie wyklucza dochodzenia odszkodowania na zasadach ogolnych" wiec dodatkowo brzmia dla mnie te kary jako jakis straszak albo dodatkowe obciazenie.
@z1emniak: Zaproponuj zamiane tego nienależyte wykonanie umowy, na rażące zaniedbania w ramach wykonywania obowiązków wynikających z umowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)