Wpis z mikrobloga

elo motoryzacyjne świry, chce kupić mojej osobistej matuli nowe auto, do tej pory jeździła Oplem Mokka, swoją drogą mimo pewnych wad to ogólnie sprawdziło się to auto /wrzucam znowu bo zapomniałem tagach/

anyways, co byście zarekomendowali do sprawdzenia:
- budżet do 200 tys złotych, nowe z salonu
- crossover / mały suv
- auto będzie robić cykl mieszany co najmniej 2xtyg autostrada >150km, dlatego hybryda nie ma raczej sensu
- Mokka z 1.4 turbo wyła więc możliwość wybrania jakieś normalnego silnika to plus
- w miarę nowa tech, czyli nic co jest w starej generacji np. Honda CRV

#motoryzacja #samochody
  • 23
@zdrajczyciel: Na granicy tego budżetu będzie jakieś podstawowe nowe BMW X1 nad którym wszyscy ostatnio się zachwycają. Jakoś lepiej doposażyć uda się za to Mini Countrymana. Bardzo fajne auto, również dużo pozytywnych opinii i fajna estetyka, szczególnie wnętrza. W sumie to mniejsze BMW X1 ale dużo inne z wyglądu.
@zdrajczyciel: Musiałbyś sprostować co masz na myśli przez bebechy. Mini to po prostu jest BMW: silniki, podwozie, system, wszystko. Platforma podłogowa teraz jest już prawdopodobnie tam mocno zunifikowana wspólna dla podobnych modeli i chyba jest ta sama co w X1. Silniki 2.0 wszystkie są super. 1.5 R3 też nie są awaryjne ani nic ale kultura pracy jest trochę gorsza. System od dawien dawna wspiera Apple carplay i Androida od niedawna też.
@zdrajczyciel: ja tam będę upierał się, że w tym budżecie, na te wymagania to bardzo dobra opcja jest Qashqai. Nawet wersja elektryczna co ładuje się spalinowym silnikiem podczas jazdy, w trasie pali z 1l więcej niż zwykła mildhybrid, za to w mieście do 5l/100km i dużo więcej mocy.
@zdrajczyciel: ale akurat @Mac02 Ci dobrze napisał.
Sam wskazałeś, że:

2xtyg autostrada >150km

Mokka z 1.4 turbo wyła więc możliwość wybrania jakieś normalnego silnika to plus


@zdrajczyciel: SUV to nie jest samochód na trasy. No chyba, że wydasz z 500k to możesz się Alfą zainteresować bo podobno to jeszcze daje radę.
Na trasy są samochody segmentu D/E ale one się nie nadają znowu do miasta - za duże. Ale na
@ksiak: Napiszę inaczej, bo może zbyt skróciłem myśl. Nie chcę kolejnego typowego miejskiego pierda typu Mokka, która na trasie jest głośna i ma masakryczą kulturę pracy silnika. 200km tygodniowo na trasach typu A i S to też nie jest aż tak dużo by szukać typowego połykacza kilometrów. Tak, SUV/Crossover jest wygodny dla pani która ma swoje lata już. Mazda i Nissan kojarzą mi się z plastikiem tanim, rdzą i złodziejami.

Na
@zdrajczyciel
nie dzięki, wole jednak samochód.
chciałem byc pomocny, ale widać że chcesz suva na autostradę bo tak, to jaki jest sens pomagania ci w wyborze, skoro kompletnie się nie znasz na motoryzacji i masz w głowie utarty jakiś pomysł.
@Mac02: tak nie znam się mając kilka samochodów, ty może po prostu znasz auta wyłącznie z youtube i masz wyobrażenia jak wujasy ze słomczyma że tylko manual xD widzisz roznimy sie tym ze jak nie znam segmentu to pytam, a ty sie wysrywasz z zabobonem o jakiejkolwiek uzytecznosci

takze jak juz pojezdzisz autami dla dorosłych to mozemy pogadac
SUV są stworzone na autostrady, tylko nie wszystkie, wersje sport, coupe suv albo po proste duże wersje w premium. Miałem X5M, obecnie mam na kilka miesięcy X7 i to zajebista kanapa na 600km na strzała ;)


@zdrajczyciel: nie mogę się z tym zgodzić. Przeczy temu sama bryła pojazdu.
Dla przykładu Citroen C5 w ostatnim wypuście na hydro przy prędkościach autostradowych obniżał zawieszenie. Dlaczego to robił pozostawię to jako zadanie domowe.