Wpis z mikrobloga

Po ostatnich ogromnych obniżkach cen aut Tesli (dochodzących w stanach do -20%), akcjonariusze Tesli i analitycy starają się oszacować marżę do jakiej zejdzie Tesla, sprzedając samochody. Wiele osób na szybko stwierdzało, że z ~30% zaraz Tesla zjedzie do ~15%, jednak go głębszej analizie, okazuje się, że po 20% obniżkach cen aut, marża dalej może zostać na poziomie 25%.

Tutaj krótki filmik od Bradforda Fergusona, który wspólnie z Mattem Smithem postarali się to podliczyć

źródło: https://twitter.com/bradsferguson/status/1614267456977084419

Tutaj jeszcze ciekawa informacja, ile zapłacił za swoje Tesle klient flotowy, który w Q3 i Q4 odbierał od Tesli +1000 aut. Okazuje się, że bardzo wiele osób wysokie ceny, wprowadzone dużo, dużo wcześniej, tak naprawdę nie objęły, bowiem backlog był taki długi, że najpierw jeszcze realizowano ceny z początku backlgu

https://twitter.com/bradsferguson/status/1614278632393801728

#tesla #gielda #tsla #elonmusk
anonimowy_programista - Po ostatnich ogromnych obniżkach cen aut Tesli (dochodzących ...
  • 56
@picasssss1 widać nie jest tak kolorowo.
Może zaczęli się obawiać bardziej konkurencji i postanowili zareagować odpowiednio wcześniej.
Odpowiedź na to pytanie zna tylko zarząd Tesli.
@kingbruceleekaratemistrz: ewech nie łapiesz. Do tej pory podnosili marżę bo i tak sprzedawali wszystko na pniu. Nie łapiecie tego? Oni dopiero budują fabryki. Cały czas popyt przekraczał ich możliwości podaży. Nie musieli podnosić cen, bo i tak kolejka chętnych była większa niż byli w stanie produkować (głównie ograniczała ich zdolność produkcji ogniw). Cały czas rosną moce produkcyjne. Każdy kwartał to wzrost sprzedaży względem poprzedniego. Nie widzisz wykresu który wrzuciłem? Popyt rośnie...
@timechain: > To błędne myslenie. Tesla nie obniża marż z powodu malejącego popytu. Popyt rośnie.

Popyt może i rośnie w liczbach bezwzględnych, ale najwyraźniej wzrost popytu rok do roku jest mniejszy niż zakładali i stad muszą robić obniżki, żeby nie ryzykować koniecznością wstrzymania produkcji.

Brzmisz tak jakby obniżenie ceny marży było dla firmy dobre - dobre jest dla klienta, ale nie dla firmy.
@picasssss1: Nie, nie miałem akcji Tesli Januszku. Właśnie teraz mam zamiar je kupić przed ogłoszeniem wyników kwartalnych P/E jest niesamowity a Tesla obecnie bardzo niedowartościowana. Forward P/E już kompletnie. No ale janusze pewnie nie mają pojęcia co to jest. Zamierzam kupić akcje i wiem że będzie mocne odbicie....

@kingbruceleekaratemistrz: Mówiłem nie wołaj mnie. Nie masz pojęcia o sytuacji Tesli i dalej brniesz w swoje gadając co ci się wydaje. Idź
@timechain: > @kingbruceleekaratemistrz: ewech nie łapiesz. Do tej pory podnosili marżę bo i tak sprzedawali wszystko na pniu. Nie łapiecie tego? Oni dopiero budują fabryki. Cały czas popyt przekraczał ich możliwości podaży. Nie musieli podnosić cen, bo i tak kolejka chętnych była większa niż byli w stanie produkować (głównie ograniczała ich zdolność produkcji ogniw). Cały czas rosną moce produkcyjne. Każdy kwartał to wzrost sprzedaży względem poprzedniego. Nie widzisz wykresu który
Popyt może i rośnie w liczbach bezwzględnych, ale najwyraźniej wzrost popytu rok do roku jest mniejszy niż zakładali i stad muszą robić obniżki,


@kingbruceleekaratemistrz: twoje słowa.... Nie wołaj mnie. Nie będę się ścierał z jełopem który wypowiada się o sytuacji spółki o której nie ma kometnie pojęcia.

Już są dane. Obecny kwartał też był rekordowy pod względem sprzedaży samochodów. Wyjaśniłem dlaczego obniżyli marże. Że tego nie łapiesz i trzymasz się swojej