Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
#gitaraelektryczna
Siema Mirki, jestem zielony w temacie i mam pytanie, czy jak chce wymienić pipaka to muszę coś jeszcze wymienić?
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@baNicja: zależy, jakbyś wymieniał np. humbuckera na singla (co raczej zdarza się rzadko, bo mowa o singlu w puszce humba hehe), to wtedy musiałbyś wymienić potencjometr, ale ogólnie nie powinieneś musieć wymieniać dotakowo nic
  • Odpowiedz
@baNicja: @LewPodkarpacia: Jeszcze drobna uwaga do gitar w układzie HSS i HSH - warto sprawdzić, jaką fabrycznie wartość ma pot volume. Łączenie humbuckera z 250k ma mało sensu, a to standardowy pot do singli.
Fender do układów hss stosuje 500k, ale nie wiem, jak inni producenci, warto się upewnić.
  • Odpowiedz
@baNicja: Najprawdopodobniej będzie to wymiana 1:1 i nic nie będziesz musiał wymieniać. Chyba, że chcesz wstawić przetwornik aktywny np. EMG 81 czy Seymour AHB, to wtedy do wymiany idzie potencjometr oraz najprawdopodobniej trzeba będzie frezować otwór na przetwornik, bo się nie zmieści.
  • Odpowiedz
@baNicja: Potencjometry mają oznaczenia od tej strony, która przylega do deski (tam, gdzie wychodzi pokrętło), więc masz dwie opcje: albo multimetrem, albo wykręcisz pota i zobaczysz, co tam naskrobane :)
  • Odpowiedz
  • 1
@Mr_Hand_of_Fate: chce zrobić upgrade z seryjnego na DiMarzio Super Distortion, nastawiałem się na SD SH-4 lub Tone Zone ale ostatecznie ceramika w SDist do mnie przemówiła
  • Odpowiedz
  • 1
@Mr_Hand_of_Fate: przesłuchałem chyba wszystkie możliwe filmiki z porównań i na początku SH4 bardzo mi się podobał ale z czasem jakoś DP100 przypada mi bardziej do gustu
  • Odpowiedz
  • 0
@Mr_Hand_of_Fate: o kurczę, to chyba faktycznie warto zainwestować:) tym bardziej że fajnie brzmią oba przy klasycznych metalowych/thrash kawałkach a to jest to co gram
  • Odpowiedz