Wpis z mikrobloga

#tesla to jednorazówka. Nie chodzi o słynne baterie. To można wymienić. Silnik też wymieniają w nich dosyć często.
Natomiast jest coś innego. Od kilkunastu lat przemysł stosuje bezołowiowe stopy lutownicze co jest zmorą elektroniki.
https://iviterserwis.pl/artykuly/dyrektywa-rohs-trwalosc-urzadzen-elektronicznych
Samochód stoi wiele dni w roku poza domem. Mróz, upał, pizga deszcz, śnieg. I w środku tego wiązki polutowane na gówniany lut bez ołowiu... Tesla już miała problemy z awariami komputera multimedialnego. Cały samochód jest oparty o to.

Oczywiście inne samochody też mają problemy z elektroniką. Tylko tam nie potrzebujesz komputera i wyświetlacza do takich funkcji jak np. wycieraczki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Połowa elektronicznego badziewia może przestać działać i samochód będzie jeździł z choinką na desce rozdzielczej. Ale z Teslą tak nie będzie. Na takie błędy nie pomoże zdalny serwis. Inwerter czyli zasilanie napędu to też elektronika czyli +1 miejsce awarii. W razie naprawy się nie pomyl bo baterii nie da się ugasić :)

Do problemów z elektroniką dodajcie sobie kosztowne naprawy blacharskie nawet po małej stłuczce, a jak wejdzie Giga Press na szerszą skalę to powodzenia z lepieniem tego odlewanego gówna które będzie połamane przy pierwszej okazji do kupy.

Takie mam dobre wiadomości dla pasjonatów używanych samochodów którzy myślą, że za 10 lat kupią se 10 letnią Tesle model 3 i będą jeździć xD Bateria pójdzie do sprzedaży pierwsza z takiego trupa a reszta będzie gniła jak W220 z opadniętym zawieszeniem pneumatycznym. Te samochody są celowo projektowane jako jednorazówki. Nawet bateria zalewana jest pianką z tworzywa aby nie dało się tego łatwo rozebrać. Ludzie chwalą ten złom jak PiS i Dudę w 2015 a potem będą płakać gdy zobaczą czym to jest naprawdę.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 12
@tos-1_buratino: o tak zwłaszcza jak puszczają luty w komputerze silnika i np rano nie masz zasilania świec żarowych. Przerabiałem to. Dokładnie te same problemy z lutem bezołowiowym są wszędzie we wszystkich autach.
@tos-1_buratino: 1. Chyba wszystkie firmy przeszły na bezołowiowe stopy lutownicze. Praktycznie cała eletkronika na świecie, wiec nie ma róznica czy to tesla, inne auto, telefon, laptop czy silnik do rolet, albo bramy garażowej. W Tesli masz rózne moduły i np główny ekran jest osobnym komponentem i pozostała architektura w aucie nie róznic sie dużo od reszty branży.
2. Tak Tesla jest słabo naprawialna i będzie jeszcze gorzej po wejściu strukturalnej baterri.
@poleglem: dokładnie. Mozna to porównac do inteligetnego domu w którym np żarówka i włacznik światła to osobne komponenty, ale jest też jakis główny panel z ekranem z którego można sterować wszystkim w domu. Wszystke urządzenia komunikuja sie po magistrali więc nawet jak główny panel wysiądzie to nadal możemy włacznikiem zaświecić i zgasić światło (nie zawsze tak to działa ale tak powinno)

TL;DR; jak komputer multimedialny w Tesli wysiądzie to nadal mozna
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@tos-1_buratino:

Tesla już miała problemy z awariami komputera multimedialnego


O co dokładnie chodzi bo jedyne "masowe" awarie, o których słyszałem to padające kości pamięci.

Do problemów z elektroniką dodajcie sobie kosztowne naprawy blacharskie nawet po małej stłuczce, a jak wejdzie Giga Press na szerszą skalę to powodzenia z lepieniem tego odlewanego gówna które będzie połamane przy pierwszej okazji do kupy.


Co do modelu S, to jaki inny samochód wykonany z aluminium
@tos-1_buratino: z tą cyną bezołowiową to jedno z największych scamów w historii UE, wpływ na środowisko jest praktycznie zerowy, jak elektrośmieć wyląduje na śmietniku to to czy jest w nim ołów czy nie ma zerowe znaczenie bo poza ołowiem jest jeszcze mnóstwo innych metali ciężkich + często toksyczne baterie itp.
@tos-1_buratino: a co do aut elektrycznych - mi wystarczy fakt, że cena wymiany aku to 100-200k. To skreśla te auta całkowicie. Zwykle auta takiej klasy jak Tesla po 15 latach są warte w okolicy 20-35k zł a tutaj żeby autem w ogóle móc jeździć trzeba będzie baterię za 100-150k wymienić xD Super deal, na pewno ludzie będą kupować baterie w cenie kilkuletniego auta xD Wprowadzenie elektryków to pozbycie się z ulic
@AquilaTimere:

a co do aut elektrycznych - mi wystarczy fakt, że cena wymiany aku to 100-200k.


rozumiem, ze w spalinowym jak ci sie korba wyleci bokiem albo gdy po prostu chcesz zrobic remont to tez wymienasz silnik oczywiscie na nowy w ASO? (nawiazuje do cen)

Linkuje do jegnego z miliona filmow, ktory mozna na youtube znalezc pod haslem "tesla battery repair".
https://www.youtube.com/watch?v=saeBqXSL84A

Po obejrzeniu moze cie najdzie jakas refleksja.