Wpis z mikrobloga

Witam potrzebuję opinii w pewnej sprawie związanej z samochodem
Odebrałem auto (Ford Mondeo MK4 1.6TDCI, 2011, przebieg +/- 205K km) 31.12 od mechanika, robione było kilka elementów zawieszenia, filtry, olej, zbieżność.
Chłop robił wszystko niby wg wytycznych i zaleceń. Co do zawieszenia nie mialem zastrzeżeń no i generalnie zrobiłem tym autem do wczoraj 70km może, nic złego nie zauważyłem więc nie zgłaszałem.
Dzisiaj miałem do zrobienia trasę +/-650km. I po przejechaniu 200 zaczęła się zapalać kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju. Zapalała się na sekunde, gasła po 5 minutach znowu, czasami na podjeździe/ łuku drogi czy coś chwilę dlużej to trwało ale z biegiem km zauważyłem ze to chyba coś faktycznie (chłop standardowo zostawił dolewkę oleju bo wlał tyle ile producent zalecał).
Postój, dolałem co miałem, jadę dalej. Kontrolka zgasła, ale po 50-100 km znowu to samo. Im dłużej jadę tym częściej i dłużej się zapala.
Postój, na szczęście na stacji mieli olej o tej samej specyfikacji. Ale dolałem z 0,3L bo bo działaniu tego czujnika wyglądało to jakby trochę brakowało.
Znowu jade i znowu po 100km to samo, znowu dolałem kolejne 0,3-0,4
I co… oczywiście po jakimś czasie to samo ale tym razem zapala się jak jechałem na niższych obrotach lub wolno albo gdy stałem na światłach (już dojeżdżałem do celu).
Auto zaparkowałem, poczekałem żeby ostygło, wracam do niego po godzinie sprawdzam bagnet olejowy a on suchy…przecieram wkładam znowu no i suchy.
Dolałem 1L bo tyle mialem jeszcze ekstra, podłożyłem karton zeby wykluczyć wyciek, no i piszę ten post może ktoś coś doradzi. Jutro święto więc i tak nic nie zalatwię ale w sobotę może się uda bo w poniedziałek muszę/powinienem być 800km dalej. Czy ktoś ma jakieś propozycje lub domyśla się co się mogło stać ?
Aaa olej wlany to „5W30, A5, Castrol Magnatec, StartStop” chłop zalał go na start 3,9L niby tyle producent zaleca.

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #samochod #motoryzacja
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Royal_Pheasant: niedokręcony filtr oleju lub źle założony oring, w każdym razie na 99% tam ci s-------a olej, podnieś sobie przód auta, odkręć osłonę i pewnie tam znajdziesz swojego castrola
  • Odpowiedz
@Royal_Pheasant: czy auto zaczęło kopcić? Czy turbina nie zachowywała się inaczej niż zwykle? Nie było problemów ze zgaszeniem auta lub samoczynnym przyspieszaniem? Silnik by musiał być totalnym zgonem, żeby palić takie ilości oleju. Obstawiam wyciek - filtr albo korek w misce.
  • Odpowiedz
@Pangia: Tez to obstawiam - tam nietrudno uszkodzić uszczelke przy dokrecaniu pokrywy filtra. Ewentualnie filtr z tych tańszych i uszczelka ma niewłaściwe wymiary (miałem taki przypadek).
  • Odpowiedz
@krabat: @Pangia: @trzaichlac69: @erdetmxt: @oli91:
Oki chwilę później odpisuje ale musiałem ogarniać mechanika co chce w sobotę to sprawdzić
Okazało się że oring był przecięty/peknięty ? (Dołączam zdjęcie) do tego podłożona była szmata w miejscu pod filtrem bo chyba chłop wiedział że s--------ł tam.
Kontaktowałem się z tym mechanikiem który to zrobił oczywiście wypierał się że szmata już była i ją zostawił
Royal_Pheasant - @krabat: @Pangia: @trzaichlac69: @erdetmxt: @oli91: 
Oki chwilę późn...

źródło: comment_1673092783pGEDk6wN5QxVy8uAyrpjJQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Royal_Pheasant: trzeba rozciąć wkład filtra oleju i sprawdzić czy są na nim opiłki.

Albo jak wsadziłeś nowy to sprawdzić go po 50 km przejechanych.
Dolać oczywiście oleju do stanu.
Jak coś przytarło to opiłki się tam zatrzymają.
trzaichlac69 - @Royal_Pheasant: trzeba rozciąć wkład filtra oleju i sprawdzić czy są ...
  • Odpowiedz
Bo generalnie mechanicy mi mówią że jeśli było auto jeżdżone z niedostatecznym olejem to wiadomo że to może mieć konsekwencje na przyszłość


@Royal_Pheasant: c---a tam, jak dolewałeś na bieżąco to nic się nie stało
a typa dojedź, przyżydził na oringu za 2 złote to niech ginie
  • Odpowiedz