Wpis z mikrobloga

Motomirki, przymierzam się do kupna pierwszego (poważnego) motocykla, co za tym idzie, mam poważne pytanie.

BMW R 1150. Rocznik 2000. Hot or not? Macie jakieś doświadczenia/opinie? Znalazłem fajną ofertę i poważnie ją rozważam ale chciałbym zasięgnąć języka żeby nie kupować w ciemno :)

Również drugie pytanie, na co najbardziej zwrócić uwagę oglądając moto?

#motocykle #motomirko #pytanie
źródło: comment_16729358268ePiVO6g8B1kxGLQ5Eh0hI.jpg
  • 69
@PiotrFr: Możesz mieć rację. Oglądałem nowy materiał Motobandy i sami się śmiali z tego, że na ten rok większość, to tak zwane "turystyki". Modny przedział na którym dobrze się zarabia. Ja to bym chciał chyba zostawić swoje 600 ze względu na potwierdzoną historię\przebieg\ramę itp + sprawić sobie jakiegoś nakeda do "upustu emocji". Pseudo turystyka muszę mieć, bo mi to sprawia niewypowiedzianą frajdę. Ale z drugiej strony, CBF600 daje tyle emocji, co
@Zielony34: teraz masz nakedy i wszystko "turystyczne" to są "uterenowione". Jedynie chyba BMW zostało jeszcze w segmencie.
Wszystko fajnie ale mam 170 parę cm i średnio chce >250kg sprzęt z kanapą na 85cm żeby jeździć z pasażerką. Nie ma już FJR, Honda też nic
@PiotrFr: Zgadzam się w pełni. Mam podobny wzrost i z Różową zapatrujemy się na CBF 1000, bo Fujara po prostu w #!$%@? pali. Ewentualnie TDM 900. BMW mi bardzo pasuje, ale koszta serwisu, bo to BMW są po prostu #!$%@? absurdalne. Honda NC700 jest super, ale tam jak w przypadku Deuville, starzejesz się od samego patrzenia, a podczas jazdy szybciej broda rośnie, niż osiągasz 100km\h ( ͡° ͜ʖ ͡
@Ofacet: bierz smialo, mialem wczesniej 1150, teraz mam nowszego GS Adv, bmw to swietne motocykle, ja juz na pewno nie wroce do japonii. Jezdzi sie cudownie, wygladaja super, proste w serwisie. Czesci dostepne wszystkie bez problemu w aso
@Zielony34 pelna zgoda, kiedy kupiłem swojego GSa (trochę z przypadku, po prostu w dobrym stanie od znajomka) okazało się, że połowa ludzi z okolicy ma lub chce mieć. Handlarze na 100% wyczuli już modę.

Z TDM uważaj na wiatr, powyżej 100 wieje, powyżej 130 huragan i nie ujedziesz zbyt długo z taką prędkością. Generalnie nie jest to Moto na trasy ekspresowe czy autostrady. Jazda za ciężarowym czy większym busem przyprawia o stan
ale szystko jest proste :)


@Messix: Jak #!$%@? piec z ramy to wszystko jest proste, bo masz dostęp do wszystkiego. Pytanie jak z mocowaniem owiewek i jak z dostępem ogólnie do wszystkiego tam. Ja widziałem filmik, gdzie jakaś pompa od hamulców kosztowała tyle, że głowa boli i to używana. Bo to #!$%@? BMW, taka sama skuteczność pompy ABS w Hondzie, czy Yamasze pewnie 1/3 tej ceny. GS jest bardzo spoko, ale
@Zielony34: no to nie kupuj bo „widziales filmik i czytales forum”

Juz nawet pomijam prostote w porownaniu z japonia sprzegla, glowicy, ogplnie silnika, rozkrecenia calego motocykla na pustyni 3 kluczami bo to pewnie wiesz, bo czytales na forum
@Messix: Ja nie jeżdżę po pustyni. Często trzeba coś pod blokiem zrobić i wtedy zaczynają się schody, bo nie mogę rozgrzebać i zostawić. Dostęp na pewno do zaworów i świec w 1150 jest super, bo zawory na śrubki, szkoda, że 1200 już są płytki. Koło pasowe i pasek\łańcuch od frontu dostępne i to też jest spoko, mozna za pomocą tutoriali sobie całkiem poradzić. Dostęp to jedno, ceny części to trochę co
@Zielony34: 1200 nie jest na plytki.
A ktore to czesci sa drozsze? I co w tym BMW tak sie wymienia? Bo moj ma przebieg 140 000 i jedyne co robilem to przy 100 000 sprzeglo, okazalo sie ze jest w bdb stanie bo nie jezdzilem w terenie. Tarcza sprzegla trw 220 zl. Pasek od alternatora chyba 70. Uszczelniacze skrzyni i walu wymienilem profilaktycznie na oryginalne BMW koszt 400 zl.

Ja to
Jestem byłym posiadaczem R 1100 . Jeżdziłem dwa sezony . Jeśli chodzi o sprawy techniczne jest to bardzo przyjemny w pracach i prosty tecjnicznie sprzęt . Dostępność części olx allegro bardzo duża . Każdy mechanik ogarnia . Jeśli masz smykałkę do majsterkowania przy sprzęcie dużo zrobisz sam .Mogę uczulić na odpowietrzanie pompy ABS należy zachować kolejność odpowietrzników . Z rzeczy irytujących na początku to obsługa kierunkowskazów . Super uczucie przegazówka w czasie