Wpis z mikrobloga

@kaspil: kiedyś gadałem z jakimś inżynierem i te wysokie 10 piętrowe bloki sa zrobione byle jak ale nie ma opcji aby sie zawaliły, prędzej te nowe. Chodzi o żelbetonową konstrukcje czy coś, nie znam się na tym ale pewnie w necie jest to opisane
@kaspil:

Rozwine mysl. Nie bo caly czas sie nadaja do mieszkania, pozatym to bylby koszmar prawny takie cos przeprowadzic. Jedyny scenariusz w ktorym to by bylo mozliwe to chyba jakby sie nagle 14 pietrowy blok zaczal widocznie przechylac albo widocznie walic
@kaspil: raczej są zbyt cenę, ze względu na lokalizację. Te z wielkiej płyty były projektowane na 50 lat, ale ktoś policzył, że jak sie je pokotowi takimi stalowymi klamrami to jeszcze 50 lat postoją. Dodatkowo są dotacje na termomodernizację. Więc nie. Nie wyburza się.
@kaspil: w tym temacie to zastanawia mnie, czy przyjdzie taki moment, że gdy będziesz chciał kredyt na mieszkanie w wielkiej płycie, bank zacznie w kalkulacjach uwzględniać, iż zbliża się koniec okresu użytkowania takiego budynku
Czy w Polsce wyburzą się w ogóle bloki mieszkalne z PRL? Osobiście jeszcze nie widziałam takiego przypadku.


@kaspil: Jeśli nie są zagrożone katastrofą, to nikt tego nie dokona, trzeba by było wykupić cały blok, a wiec dogadać się z kilkuset właścicielami naraz, by pozyskać ten teren. W Niemczech je nawet bardzo ładnie zrewitalizowali, czasem ciężko poznać, że pod spodem jest wielka płyta
Te z wielkiej płyty były projektowane na 50 lat,


@Ojciecciesli: co to znaczy, że "projektowane na 50 lat"? Później będą już po terminie ważności i będą do wyburzenia? Czy to może typowo komunistyczne pieprzenie, że po 50 latach wszyscy już będą żyli w prawdziwym komuniźmie i w pałacu? Prawidłowo zbudowany i dobrze utrzymany blok (z izolowanymi od wilgoci stalowymi elementami) przetrwa wieki.
Czy w Polsce wyburzą się w ogóle bloki mieszkalne z PRL? Osobiście jeszcze nie widziałam takiego przypadku.