Wpis z mikrobloga

Z powodu ostatnich dużych ruchów na cenie akcji Tesli i pojawieniem się wielu pytań w stylu: "Ten mirek w końcu tę Teslę kupił, czy nie?" (np. 1, 2)

Postanowiłem zalinkować ponownie do swojego postu sprzed 1 roku i 9 miesięcy, w którym to tłumaczyłem, że po długich namysłach, postanowiłem na razie nie kupować jeszcze Tesli.

Zachęcam do przeczytania całego wpisu, w którym to opisuję moje wnioskowanie.

Tutaj jednak chciałbym zalinkować co ciekawsze fragmenty:

Moim zdaniem na 99% Tesla w ciągu dekady nie tylko opanuję technologię autonomicznych aut, ale też do tego czasu zbuduje ogromną flotę własnych aut, które będą jeździć jako autonomiczne taksówki. I według mnie w ciągu dekady te auta będą jeździć po polskich drogach, dużych i średnich miast.


Początek mojej inwestycji stał pod znakiem wairy "w pewną elektryfykację całego rynku automoto". Obecnie moja inwestycja stoi pod znakiem w wiarę w "nieuniknioną przyszłą dominację w Tesli na rynku aut i taksówek autonomicznych"

W krótkim terminie osobiście nie zdziwiło by mnie też to, że Tesla mogła by zanurkować do $500 czy nawet do $300... nie mniej jednak, mam przekonanie graniczące z pewnością, że szansa na to, że TSLA będzie w tej samej lub niższej cenie za 5 lat... jest bardzo, bardzo mała.


Tak dla formalności, $300 przed ostatnim splitem, jest równe obecnej cenie $100 za akcję. Obecnie cena za jedną akcję wynosi $110.68

I wygląda na to, że jestem w stanie na to postawić jakieś 364.568,21 PLN... i najzwyczajniej w świecie, wiedząc to wszystko, nie wiem, czy bym sobie wybaczył kupienie auta, którego nie potrzebuje, kosztem zmarnowania okazji, która się stworzyła.


Nadal to zdanie podtrzymuję.

#tesla #gielda #inwestowanie #januszeinwestowania
  • 61
  • Odpowiedz
Po ponad kilkunastu latach spędzonych w IT widziałem już kilka projektów, które miały zająć 3-6 miesięcy a trwały 4-5 lat. Powód takich błędów szacowania jest prosty. Ciężko estymować coś czego nikt inny wcześniej nie zrobił. A nikt do tej pory nie wdrożył na masową skalę autonomicznych aut (dziesiątki milionów sztuk).


@anonimowy_programista: Dowód anegdotyczny. W dodatku zakładający, że projekty inżynierskie można porównać 1:1 do programowania, co jest bzdurą.
Ale pomijając powyższe -
  • Odpowiedz