@kinollos: i te kulki łożysk są na zewnątrz narażone na działanie warunków środowiska czy schowane za uszczelnieniami? A linki są z nierdzewki. No są jeszcze ocynkowane - ale ocynk to też jest zabezpieczenie antykorozyjne.
@bibsz zderzmy teorię z praktyką: Pożycz mi swoją szosę na drogę, pojedzie na bagażniku na hak bez strecza jako rower referencyjny i porównamy szkody po moim powrocie. Jak nic się nie wypiaskuje ani nie zardzewieje, to zwrócę rower wraz z dobrą łychą :)
@kinollos: no usyfiona będzie. Nie naśmiewam się z tego że żeś zabezpieczył rower. Ja to rozumiem. Polemizuje tylko z teza że sól w wypadku rowerów jest jakaś bardzo szkodliwa. Moim zdaniem to tylko kalka przekonań motoryzacyjnych.
@Im_from_alaska twojego roweru byłoby trochę szkoda, ale jeszcze się zmieści jak coś:)
U mnie w aucie już wymieniałem szybę bo pogorszyła się widoczność w nocy (40k rocznie po autobahnach). Plus powierzchnia czołowa okolice grilla, maski) jest lekko zmatowiona. Ale co ja wiem o życiu.
@Im_from_alaska: No ja w hatchbacku mam tył bardziej #!$%@? niż przód xD Szosy carbonowej wgl mi szkoda wozić na aucie bo się boję, że dostanie kamieniem albo coś, zawsze ma miejsce w środku. Wielu znajomych wozi na dachu normalnie ale lepiej dmuchać na zimne ( ͡°͜ʖ͡°)
@Im_from_alaska ty tak serio czy ci trzeba wytłumaczyć, że rower nie jest idealnie w cieniu auta (mam megane kombi i vivaro) i syf na niego leci zawsze (spod kół np.) a jak masz większy sprzęt (np. Enduro) to koła wystają poza obrys. Masz bagażnik na rowerowy i jechałeś z rowerami zimą? Na suchej drodze w lecie nie ma problemu. Jechałem tak w tym roku do Austrii w czerwcu, na Bałkany w lipcu
@trzyes: Z tym bardzo dużo to bym nie przesadzał. Z zewnątrz sa lakierowanane w środku woskowane. Możesz do takiej ramy do środka nalać solanki i nic się nie stanie. Bo chyba że prodcenci tych high-endowych rowerów nie robią tego co kiedyś było norma :)
#szosa #rower
W samochodzie czy za samochodem? Na bagażniku?
W aucie, to jest dużooo ponad to co jest potrzebne. Za autem, na bagaźniku tez powinno być spoko.
Współczesne rowery to stali raczej niewiele zawierają....
A linki są z nierdzewki. No są jeszcze ocynkowane - ale ocynk to też jest zabezpieczenie antykorozyjne.
Nie naśmiewam się z tego że żeś zabezpieczył rower. Ja to rozumiem.
Polemizuje tylko z teza że sól w wypadku rowerów jest jakaś bardzo szkodliwa. Moim zdaniem to tylko kalka przekonań motoryzacyjnych.
A co do „piaskowania” (xD) - jak to jest, że autem jeździsz po tym syfie i jakoś lakier się trzyma xD
U mnie w aucie już wymieniałem szybę bo pogorszyła się widoczność w nocy (40k rocznie po autobahnach). Plus powierzchnia czołowa okolice grilla, maski) jest lekko zmatowiona. Ale co ja wiem o życiu.
rozumiem argument za tym, żeby rower po podróży był czysty. ale upieranie się, że coś poza brudem mogłoby mu się stać, to absurd
Tam teraz idalne warunki na rower ( ͡º ͜ʖ͡º)
@bibsz bardzo dużo współczesnych rowerów (i to raczej high-endowych) jest ze stali.
Z tym bardzo dużo to bym nie przesadzał.
Z zewnątrz sa lakierowanane w środku woskowane. Możesz do takiej ramy do środka nalać solanki i nic się nie stanie.
Bo chyba że prodcenci tych high-endowych rowerów nie robią tego co kiedyś było norma :)