Wpis z mikrobloga

@Kwinto22 Nie no, do zastosowań profesjonalnych daje radę w pewnych przypadkach. Po prostu jeśli chodzi o gry to trzeba mieć minimum 3080, poniżej to chwyt marketingowy bo te gry są niegrywalne może poza jakimiś pojedynczymi przypadkami lub przy cięciu istotniejszych ustawień...
@Kwinto32, xDDD, @Veriael Nie, po prostu implementacja w Wieśku jest skopana okrutnie. W CP2077 3060 spokojnie wyciąga 60fps (z okazjonalnymi dropami do 50+) w 1080p na wysokich ustawieniach i z włączonym RT (odbicia i oświetlenie). Mówię o stacjonarnej 3060 12GB, ofc. (tak, jestem fanem tej karty ;)
@gacek_w Raczej z dropami do 40 i to nie okazjonalnymi, tylko w częściach miasta. Dla mnie to nie jest poziom grywalności, nie na PC gdzie jesteśmy przyzwyczajeni co najmniej do solidnych 60 fpsów. :) RTX 3060 to słaba karta, nawet bez RT (choć do FullHD daje radę). Co do implementacji, to nie implementacja RT jest #!$%@? tylko implementacja DLSS3, bo słychać głosy użytkowników kart Nvidii którzy nie widzą znacznego wzrostu wydajności po
@gacek_w 3050 to odgrzany gtx1660, nie stawiałbym tej karty na równi generacyjnie z 3060. 3060 to podstawowa karta do bezproblemowego grania w FullHD w 1080p, niżej są problemy.

Nie porównuje się mocy konsol do kart PC. Series S ile ma, 4 TFLOPS? Spróbuj odpalić jakąś nową grę na analogicznej karcie...
@Veriael Bez urazy, ale takie myślenie IMHO powoduje taki stan, jaki mamy, że update Wieśka wychodzi kompletnie niezoptymalizowany. Bo deweloperzy sobie myślą, że pececiarze zaraz i tak przesiądą się na karty 40X0, więc po co się starać.
Tymczasem 3060 jest silniejszy od każdej konsoli i od 95% wszystkich sprzedanych kart do tej pory. Każda nowa gra i każda gra wydana w przeciągu najbliższych 2 lat powinna na tym sprzęcie płynąć (przynajmniej w
@gacek_w Żadna gra AAA nie zadziała ci na 3060 równie dobrze co na konsolach na analogicznych ustawieniach. Czyli co, wszystkie są źle zoptymalizowane? Tego się nigdy nie dało przyrównać i nie będzie się dało, chyba że w konsolach zaczną montować niezmodyfikowane pctowe podzespoły... A i wtedy masz system skrojony pod gry i naprzeciwko cięższego Windowsa i jego procesy w tle.
Tego się nigdy nie dało przyrównać i nie będzie się dało, chyba że w konsolach zaczną montować niezmodyfikowane pctowe podzespoły


@Veriael: To zdanie było aktualne w czasach PS3 i XBOX360. Obecnie konsole to sprzętowo prawie 1-1 pecet. Na XBoxa pisze się gry zdaje się w DX12 (albo bardzo podobnym API). PS5 ma swoje API, ale mogło by nie mieć.
@gacek_w No ok, gdzie mam do kupienia podzespoły z konsoli 1:1 na których odpalę Windę? Czyli jednak moje zdanie było i jest prawdziwe, choć nie tak ekstremalnie jak kiedyś.
RTX 3060 to słaba karta


@Veriael: to nie karta jest słaba, tylko optymalizacja nowych gier jest beznadziejna.

Ale zgodzę się, że nie ma co porównywać 3060 do konsol. Konsole mają tylko jedną specyfikację (no ok, xbox ma 2), więc optymalizacja na nich jest zawsze o wiele łatwiejsza czy to mówimy od strony hardware'owej czy software'owej.
@zobq No słaba w obecnych warunkach. Zgadzam się że optymalizacja jest teraz gorsza, niż kiedyś. Lata temu gry nie wyglądały proporcjonalnie gorzej do tego, na jakich kartach działały. :/
No ok, gdzie mam do kupienia podzespoły z konsoli 1:1 na których odpalę Windę?


@Veriael: Technicznie, od strony sprzętowej, nie ma żadnych przeciwskazań. Nie kupisz, bo nikt tego nie sprzedaje: z różnych powodów: prawnych, logistycznych, itp.
Różne freak'i próbują, ofc, na sprzęcie pozyskanym z mniej lub bardziej legalnych źródeł: Na tym filmiku Linus posadził Windę na APU z XBOX One. https://www.youtube.com/watch?v=nf_YK2kSN_g
gacekw - > No ok, gdzie mam do kupienia podzespoły z konsoli 1:1 na których odpalę Wi...
@gacek_w No i jesteśmy w punkcie wyjścia. Choćbyś postawił na tych podzespołach windę, to będzie to działać bardzo źle. Te konfigurację są w tym momencie nieporównywalne.
Te konfigurację są w tym momencie nieporównywalne.


@Veriael: Ależ oczywiście, że są porównywalne. Architektonicznie jest to dokładnie to samo. Procesory w PS5 i XBOX X/S, to przeskalowane rdzenie ZEN2 od AMD (stosowane w Ryzenach serii 3000). Ich GPU, to RDNA2 stosowane w Radeonach serii 6000). Drobne różnice względem PC sprowadzają się pewnie do firmare'u, biosów, uefi płyt głównych itp. Nic, czego nie dało by się załatwić relatywnie niskim kosztem, jeśli byłaby