Wpis z mikrobloga

@kuraku: tak, tzn jeśli jadę sobie spokojnie i zrobię kick down, to występuje ten moment w którym nic się nie dzieje. Natomiast objeździłem już 4 sztuki tej samej wersji 280km i w każdej jednej to występowało. Jednak mnie to rzadko dotyka, ponieważ jeżdżę na ogół dynamicznie, przez co skrzynia i tak się nauczyła, żeby być non stop przygotowana na natychmiastową redukcje biegu.
@Samsobie: to też, mi bardziej chodziło o ruszanie z zatrzymania. Naciskasz gaz, on się chwilę zastanawia, co zrobić i dopiero ogień. Jeździłem X Giuliami i Stelvio i mnie to trochę irytowało. Poza tym mega auto.
@Samsobie: ciągle montują tam tą dziwną dźwignię kierunkowskazów która nie zostaje w górze/dole tylko wraca na środek? czy zmienili to już w którymś lifcie?
@kuraku: lag jest w każdej jednej praktycznie. Podobno ochrona skrzyni. Podobno tryb race niweluje ten efekt. Mam swoją jeszcze na gwarancji (Stelvio) i trochę się dygam robić modyfikacje tego typu.

@Samsobie: Kamerkę da się wymienić na 1080p bez zmiany okablowania. Na grupie na fb jest paru kolesi którzy się tym zajmują (w tym tryb race, asystent kierowcy plus, kamerki właśnie, łopatki itd).

Poza tym auto (akurat Stelvio, bo Giulia ma
@Samsobie: Nie wiem teraz czy mówimy o tym samym.

W alfach jest lag przy ruszaniu z miejsca. Ludzie z FB twierdzą, że tryb RACE niby pomaga (ja tylko przytaczam). Natomiast kickdown to osobna sprawa. W trybie N lubi się zamyślić, w D zresztą też - ale skrzynie automatyczne tak mają. I tak, powiedziałbym, że ZF w Alfach jest jednym z lepszych. Przed zakupem Stelvio, odbyłem parę jazd próbnych, w tym nową
@kartoflaneUroczysko: to u siebie nie zaobserwowałem czegoś takiego. Ruszam na ogół dynamicznie, silnik i skrzynia fajnie idą, nie ma tam żadnych zawahań. Może to czynnik ludzki, że skrzynia nauczyła się takiego, a nie innego sposobu działania.

M.in dlatego, że zakochałem się w pracy skrzyni jak przejechałem się dwa lata temu nową Giulią pierwszy raz, ją w tym roku kupiłem. Dlatego jak podkreślam, może to kwestia ,,nauki” skrzyni sposobu jazdy kierowcy. Nie
@Samsobie: Miałem Stelvio z dużym wyświetlaczem i nie było źle z kamerą, obraz był wyraźny, ale chociaż mogła wyświetlać się większa, to i tak wyświetlała się tylko na części ekranu (pewnie softowo zrobione). Co do promieniu skrętu to nie wiem jak w Giulii, ale w Stelvio był okej, chociaż można było skręcic za bardzo i koła skakały po nawierzchni. Porozsuwałem sobie tak bruk przed domem ( ͡° ͜ʖ ͡
@Samsobie: tylko ten beznadziejny bagażnik by mogli zrobić otwierany razem z szybą to było by super, a tak to jednak Kia Stinger bardziej do mnie przemawia mimo że aktualnie jeżdżę 3 z rzędu Alfą to jednak liftback > sedan
@nugla3371: obraz jest wyraźny, ale w idealną pogodę. Porównując to z innymi kamerami w samochodach, to ta jest jakieś 10 lat za nimi ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Przeskakujące koła to już stała sprawa w Giuli/Stelvio. Podobno to ma chronić przeguby przy butowaniu na skręconych kołach.

@zgroza199: Generalnie to gdyby nie okazja,
@Samsobie: To w sumie fakt, mam jakiegoś chińczyka do swojego Clio teraz, kamera jest bardzo nisko bo na tylnim zderzaku, a i tak częściej obraz jest wyraźny niż w stelvio. W alfie to przy lekkim deszczu już trzebaby lecieć przetrzeć kamerkę
@Samsobie: widzę, że masz przedlifta, więc może być inaczej. Mam wersję RWD z 2021 i nie ma żadnych lagów. Robisz chipa na 300 kunia i objeżdżasz wtedy Veloce. Promień zawracania też lepszy w RWD.
@trololo55: miałem i mam okazje jeździć w zasadzie wszystkimi autami jakie jeżdżą po drogach (z racji wykonywanego zawodu) i nie, nie zapomnę o Alfie, bo to nie tylko kwestia osiągów czy komfortu, ale ogólnego odczucia w danym samochodzie, a w Alfie czuję sie najlepiej. W dodatku to jeden z ostatnich samochodów, który nie ma okropnych jak na mój gust, wirtualnych zegarów. Dodatkowo nie lubię oświetlenia Ambient. Niestety w nowych modelach Giuli
@trololo55: biednie? Praktycznie wszędzie mam miękkie materiały, nic nie trzeszczy. Zachowana symfonia i brak nadźgania wszędzie dotykowego szajsu. Kwestia wydaje mi się gustu. A mi środek bardzo odpowiada, to był tez jeden z głównych czynników dla których się na Alfę zdecydowałem. Mam nawet fizyczne pokrętła do klimy, co dziś jest raczej niedostępne w wielu innych markach. Co do wyciszenia, tu się zgodzę. Szczególnie słychać toczenie się kół. Jednak i tak można
@trololo55: to nie jest tak, że na to w ogóle nie patrzę. Dla mnie komfort w Alfie jest na zajebiscie wysokim poziomie, osiągi zreszta równie zadowalające. A nie kupiłem tego samochodu po to, aby jeździć nim na tor. Bo do codziennej jazdy, jest więcej niż wystarczalny. Lepiej, czułem się tylko w BMW serii 8. Ale to inna półka cenowa. Dodatkowo, to znów kwestia gustu, bo Tobie pewnie się jeździło lepiej 340.
@saycool: to musisz być ortodoksem pod kątem akustyki. Bo owszem, jest głośniej, ale to nie są rzeczy które w codziennym użytkowaniu aż tak przeszkadzają zwykłemu użytkownikowi, żeby aż rezygnować z auta.
@Samsobie: mi ambient sie akurat podoba, jedna z fajniejszych rzeczy w nowych samochodach. Ja mam jeszcze sky lounge, w nocy to w ogóle bajka. Co do wirtualnych zegarow, tez byłem na nie ale w sumie mi nie przeszkadzają. Na pewno fizyczne przyciski powinny zostać wg mnie bmw seria g przed liftem jest optymalnie. Do tego jeszcze programowalne przyciski to fajne rozwiązanie
@Samsobie: W 2017 jednego dnia pojechałem testować A5 i Giulię, żeby mieć dobre porównanie. Niestety Giulia wypadła słabiej pod względem wyciszenia oraz wnętrza, więc ją odpuściłem. Skoro miałem zapłacić kupę kasy za samochód to chciałem być z niego zadowolony.

Trzy lata później o mało nie kupiłem BMW G20, na szczęście zadałem sobie trud żeby jechać 250 km do jedynego salonu, który miał poliftową Giulię. Dostałem godzinę sam na sam z Veloce
@trololo55: mam ambient w samochodzie żony i do jazdy po mieście jest ok, ale w ciemnościach nieco razi w oczy (może wystarczy go lekko przygasić). Ten w G20 jest fajny. Cyfrowe zegary w BMW pomimo kiepskiej funkcjonalności wyglądają ok. Natomiast to co zrobili z wnętrzem G20 po lifcie to jest jakaś masakra. Rozważałem zakup trójki ale te tablety wygląda fatalnie. Z zewnątrz nowa mi się podoba, ale środek zdecydowanie lepszy w
Mimo paru małych wad, nie wyobrażam już sobie kupienia innego auta niż Alfa.


@Samsobie: a ja właśnie z powodu tych wad nie wyobrażam sobie kupna Alfy, Citroena, BMW, Peugeota i Opla xD

Tak czy inaczej, wygląda pięknie. Tylko że to jest pułapka jak z tymi syrenami na morzu xD