Wpis z mikrobloga

PYTANIE o Google Drive arkusz kalkulacyjny

TLDR: Czy można w jednym arkuszu kalkulacyjnym w Google Drive (One) udostępnić tylko wybrane kolumny lub wiersze jednemu użytkownikowi?

Problem:
Potrzebuję stworzyć arkusz kalkulacyjny dla kilku użytkowników z wykorzystaniem arkuszy Google w wykupionym pakiecie Google Drove/One, w którym każdy z użytkowników będzie mógł dopisywać nowe rekordy tylko w jednej kolumnie/wierszu. Każdy użytkownik ma swoją kolumnę i może w niej tworzyć nowe rekordy. Użytkownik widzi wszystkie kolumny, ale może edytować i dopisywać dane tylko w swojej.

Można tak?

Jeżeli nie, to czy jest inne rozwiązanie, niż tworzenie własnej aplikacji webowej/dużo licencji MS excel i serwer?

#excel #google #programowanie #informatyka #office365 #office #zarzadzanie #dokument #logistyka
Emejsinkk - PYTANIE o Google Drive arkusz kalkulacyjny

TLDR: Czy można w jednym ar...

źródło: comment_1669319584yBpKYpNGgXvF0gRLvxCXQb.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Chol: żeby to za pół roku, czy póżniej analizować potrzebowałbym to w jednym pliku.
Rozważałem tworzenie oddzielnych plików dla użytkownika, ale logistycznie dla wspólnych analiz to raczej upada. Chcemy mieć jeden plik i rysować wykresy itp.
  • Odpowiedz
@Emejsinkk: ale będziesz miał jeden plik zbiorczy w którym będziesz widział wszystkie dane, tylko poszczególne kolumny będą importowane z innych arkuszy i na bieżąco aktualizowane. Swoją drogą nie znałem tej funkcji i właśnie to sprawdziłem, fajna sprawa.
  • Odpowiedz
@Emejsinkk: no pewnie ze tak nic latwiejszego.
Dane > Chron arkusze i zakresy. Wybierasz zakres dodajesz usera, ktory ma miec access. Nie polecam tutaj import ranga, bo po prostu przy wielu importach muli. Plus jak mozesz dawac zakresy dla kazdego usera z osobna, to latwiej tym zarzadzac.
  • Odpowiedz
@Emejsinkk: tak, dajesz uprawnienia do edycji danego zakresu - gdzieś tam jest opcja chroń zakres, gdzie po podaniu maila użytkownika możesz mu dać uprawnienia do edycji. Wtedy tylko Ty i użytkownik możecie edytować dany zakres.
  • Odpowiedz
@cohontes: wiesz może jak coś takiego zrobić w Excelu?
Plik na sharepoincie, edytowany przez ok 60 osób...
Mamy problem z ciągłym filtrowaniem list.

W związku z tym, że przez to "magicznie" gubią się dane, muszę zablokować filtrowanie niektórym użytkownikom(grupa A). Innym z kolei(grupa B) potrzebuję nadać uprawnienia do filtrowania.
Do dodawania wierszy muszą mieć dostęp wszyscy użytkownicy
  • Odpowiedz