Wpis z mikrobloga

#samochody #mechanikasamochodowa

Cześć, od jakiegoś czasu mam problem z elektryką w jednym aucie, w trakcie jazdy nagle gaśnie wszystko, jakby wyjąć aku, nawet awaryjnych nie byłem w stanie włączyć. Na pierwszy ogień poszła wymiana aku bo stary był słaby, ładowanie sprawdzone 14,2V czyli tutaj ok, przewody do aku specjalnie sprawdzane czy dobrze dokręcone.

Po wymianie aku miałem 2 tygodnie spokoju, a dzisiaj znowu jadąc do pracy na ok 1 min straciłem zasilanie, wyłączyłem światła (nie wiem czy to coś zmieniło) i po ok 30 sek od wyłączenia odzyskałem zasilanie i normalnie dojechałem do pracy.

I aż zgłupiałem nie wiedząc co to może być, ładowanie dobre, więc nawet jakby aku siadał to powinno utrzymać aktualne zapotrzebowanie.

Pacjent to Ford C-max z 2004 roku 1.6 tdci Jako że to Diesel to auto nie gaśnie jak zasilanie pada, tylko opada do minimalnych obrotów.

Niecały rok temu miałem przygodę z kotem/kuną pod maską, gdzie szkody sobie z AC naprawiłem, czy to możliwe że zwierze naderwało jakiś kabel/otulinę i dopiero teraz np rdza zaczęła zjadać i pojawiły się problemy?
(wtedy niby elektryk sprawdził kable i powiedział że wszystko ok)
  • 14
@PiotrFr: Cmax w 2004 jako że ma aku schowane pod szybę częściowo to oprócz zwykłej masy ma jeszcze wystającą masę (dodatkowy przewód dołączony do karoserii żeby łatwiej było podłączyć klemę) tak więc jeśli by było coś nie tak, to oba przewody musiałyby ,,nie stykać". A złącze na aku było czyszczone i dokręcane przy wymianie aku. No ale dla świętego spokoju sprawdzę to jeszcze.

Zdjęcie poglądowe z neta jak to wygląda, u
Pobierz
źródło: comment_1669194544RsRT6xQLuaPxUQ5RdVFvUo.jpg
@sayanek: a klemy dobrze stykają?

Czasem niedużo trzeba do takich akcji.
Np w Renault były takie kijowe nakręcane klemy i też czasem zanikał prąd na sekundę. Wszystko niby ok a wystarczyło klemę dowalić kluczem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sayanek: jedź do elektronika i powiedz żeby sprawdził czy są zimne luty w liczniku i je poprawił, robiliśmy wiele razy w focusach i objaw był taki że albo choinka na desce albo auto nie pali, milion różnych niepowiązanych ze sobą błędów. Po lutowaniu wszystko wracało do normy
@sayanek: tak po prostu zasugerowałem bo wiem że to się nagminnie zdarzało w fordach z tego roku. Ciekawe jakie błędy zostały zapisane w sterowniku. To tylko mój trop a mogło się zepsuć tysiąc innych rzeczy ale przez internet tego nie naprawimy. Posprawdzaj sobie te rzeczy co wyżej podpowiadali czyli masy i tej od akumulatora i od sterownika silnika, sterownik jest chyba za lewym nadkolem i gdzieśobok niego idzie osobna masa do