Wpis z mikrobloga

Czołem. Zostawię to bez komentarza, zacytuje tylko profil zajmujacy się telemetrią i analizami czasowymi w F1.

Dlaczego katastrofa Pereza w Monako była całkowicie nienormalna, wyjaśniona przez foty i telemetrię

Steering angle

To jest telemetria Pereza w jego rekordowym okrążeniu (niebieska linia) i na okrążeniu w stosunku do wypadku (biała linia)

Spójrz na przepustnicę: na pierwszych dwóch zjazdach z zakrętów jego zachowanie było podobne do poprzedniego okrążenia

W trzecim zakręcie jednak MASYWNIE wjechał na przepustnicę

Nienaturalny ruch na przepustnicy

Włączył przepustnicę WCZEŚNIEJ i bardzo gwałtownie zwiększył wejście na przepustnicę.

Nie tylko jest to zupełnie inne od poprzedniego okrążenia, ale także zupełnie inne niż poprzednie zakręty tego samego okrążenia, które mają podobną prędkość!

Wcisnął przepustnicę wcześniej i mocniej

W Formule 1 kierowcy starają się wydobyć 100% osiągów. Aby to zrobić, jak najszybciej idą na przepustnicę. Czasami przesadzają, przez co samochód staje się nadsterowny z powodu ślizgania się tylnych opon.

Mówimy jednak o minimalnych wahaniach przepustnicy: różnica 5%, gdy samochód jest już na krawędzi przyczepności przy 20% przepustnicy, wystarczy, aby spowodować nadsterowność


Jednak błąd PER jest o jeden rząd wielkości ponad to! I miej jeszcze jeden dowód:

Samochód był wyraźnie nadsterowny: kierunek bolidu wskazywał masowo do środka zakrętu, co widać po porównaniu z linią wyścigową.

Kiedy tak się dzieje, kierowca podczas skręcania w kierunku zewnętrznej strony zakrętu trzyma przepustnicę częściowo otwartą Szarpniecie w prawo z otwartą przepustnicą


Jest to słynne „przeciwkierowanie”, często spotykane w samochodach z napędem na tylne koła. Jednak kąt skrętu Pereza wskazuje na WEWNĄTRZ zakrętu! W ogóle nie kontruje kierownicy!

Pamiętaj, że używanie przepustnicy bez kontrowania w tym przypadku nie ma sensu

Jednak... wraca na gaz, osiągając 100%

Jestem inżynierem pojazdów i mogę powiedzieć, że takie zachowanie nie ma najmniejszego sensu, jeśli chcesz ratować auto


Pozostaje jednak wiele pytań:

-Jedyną rzeczą, która może wyjaśnić, że wejście przepustnicy może być problem z przepustnicą, ale ani on, ani zespół nigdy tego nie zgłosili

-Mógł to zrobić celowo, ale na pewno straciłby pierwsze 2 miejsca

- Mógł to zrobić, aby pozostać przed VER i przedłużyć mu kontrakt ... ale plotki mówią, że zespół wiedział, że celowo upadł w sam weekend! Nie najlepsza dźwignia, aby mieć ...

-Nie zaprzeczył publicznie żadnej akcji

Tak więc to wydarzenie było na pewno dziwne i niewątpliwie doprowadzi do dalszej dyskusji w następnych dniach...

Jaka jest twoja opinia w tej sprawie? Powiedz mi w komentarzach: jestem ciekawa!

A jeśli lubisz dane i dyskusje wspierane technologią, ta strona jest dla Ciebie: śledź mnie, aby uzyskać więcej!


https://twitter.com/F1DataAnalysis/status/1592242434775601152?s=20&t=QedIfRyW345gNoHk8TiWUA

Tłumaczenie google.

#f1
Raa_V - Czołem. Zostawię to bez komentarza, zacytuje tylko profil zajmujacy się telem...

źródło: comment_1668502048LbldRy4vT96EhLt2Sj4IbK.jpg

Pobierz
  • 47
@Kolikol: Właśnie co może być powodem #!$%@? Verstappena to to, że nie robił tego przeciwko Ferrari tylko bezpośrednio przeciwko niemu.
Wiedział, że się nie poprawił po pierwszym sektorze, trzy minisektory w S2 też #!$%@?ł i zapewne wiedział, że już nic nie ugra. Czy miał wiedzę, że Verstappen się poprawia to nie wiem, ale Verstappen cały S1 miał na zielono i już po pierwszym sektorze poprawił się o 0,1s w stosunku do
tylko po co skoro i tak Ferrari było 1-2?


@Kolikol: Właśnie o to chodzi i o to Verstappen się tak #!$%@?ł. Jedyne co Perez na tym zyskał to miejsce na starcie przed Verstappenem. Jasne jest, że nie wiedział jak Verstappen radzi sobie na obecnym kółku, ale wiedział, że swoje zepsuł i że jest szansa na to, że zakończy kwale za Maxem. Czyli potężny team player nie tylko zabrał zespołowi jakieś pół