Włączył przepustnicę WCZEŚNIEJ i bardzo gwałtownie zwiększył wejście na przepustnicę.
Nie tylko jest to zupełnie inne od poprzedniego okrążenia, ale także zupełnie inne niż poprzednie zakręty tego samego okrążenia, które mają podobną prędkość!
W Formule 1 kierowcy starają się wydobyć 100% osiągów. Aby to zrobić, jak najszybciej idą na przepustnicę. Czasami przesadzają, przez co samochód staje się nadsterowny z powodu ślizgania się tylnych opon.
Mówimy jednak o minimalnych wahaniach przepustnicy: różnica 5%, gdy samochód jest już na krawędzi przyczepności przy 20% przepustnicy, wystarczy, aby spowodować nadsterowność
Jednak błąd PER jest o jeden rząd wielkości ponad to! I miej jeszcze jeden dowód:
Samochód był wyraźnie nadsterowny: kierunek bolidu wskazywał masowo do środka zakrętu, co widać po porównaniu z linią wyścigową.
Jest to słynne „przeciwkierowanie”, często spotykane w samochodach z napędem na tylne koła. Jednak kąt skrętu Pereza wskazuje na WEWNĄTRZ zakrętu! W ogóle nie kontruje kierownicy!
Pamiętaj, że używanie przepustnicy bez kontrowania w tym przypadku nie ma sensu
Jednak... wraca na gaz, osiągając 100%
Jestem inżynierem pojazdów i mogę powiedzieć, że takie zachowanie nie ma najmniejszego sensu, jeśli chcesz ratować auto
Pozostaje jednak wiele pytań:
-Jedyną rzeczą, która może wyjaśnić, że wejście przepustnicy może być problem z przepustnicą, ale ani on, ani zespół nigdy tego nie zgłosili
-Mógł to zrobić celowo, ale na pewno straciłby pierwsze 2 miejsca
- Mógł to zrobić, aby pozostać przed VER i przedłużyć mu kontrakt ... ale plotki mówią, że zespół wiedział, że celowo upadł w sam weekend! Nie najlepsza dźwignia, aby mieć ...
-Nie zaprzeczył publicznie żadnej akcji
Tak więc to wydarzenie było na pewno dziwne i niewątpliwie doprowadzi do dalszej dyskusji w następnych dniach...
Jaka jest twoja opinia w tej sprawie? Powiedz mi w komentarzach: jestem ciekawa!
A jeśli lubisz dane i dyskusje wspierane technologią, ta strona jest dla Ciebie: śledź mnie, aby uzyskać więcej!
Wszystko sugeruje że zrobił to specjalnie, tylko po co skoro i tak Ferrari było 1-2?
@Kolikol: @JuzefCynamon: W grę mogły wchodzić też kwestie kontraktowe i słynne zdanie pod podium " chyba podpisałem zbyt wczesnie" w stronę hornera. Pytanie czy podpisał przed czy po kwalifikacjach
@KopecyFan myśle że przed, później nie ma czasu na takie rzeczy i dlatego tak powiedział bo był przed Maxem i mu mogło chodzić ze jest przed nim to w domyśle ze jest więcej wart
@Kolikol: Właśnie co może być powodem w----u Verstappena to to, że nie robił tego przeciwko Ferrari tylko bezpośrednio przeciwko niemu. Wiedział, że się nie poprawił po pierwszym sektorze, trzy minisektory w S2 też s--------ł i zapewne wiedział, że już nic nie ugra. Czy miał wiedzę, że Verstappen się poprawia to nie wiem, ale Verstappen cały S1 miał na zielono i już po pierwszym sektorze poprawił się o 0,1s w stosunku
@Kolikol: Właśnie o to chodzi i o to Verstappen się tak w-----ł. Jedyne co Perez na tym zyskał to miejsce na starcie przed Verstappenem. Jasne jest, że nie wiedział jak Verstappen radzi sobie na obecnym kółku, ale wiedział, że swoje zepsuł i że jest szansa na to, że zakończy kwale za Maxem. Czyli potężny team player nie tylko zabrał zespołowi jakieś
@Raa_V: Ale mam bekę z was pseudoekspertów. Większość z was nawet na prawdziwym torze nie jeździła, a nawet na gokartach i jesteście znawcami techniki czy najszybszej rekordowej linii na danym torze, bo graliście w jakieś f1.
@Nowystaryziel: Kurde, ciekawe co to za tajemna technika, żeby dać buta w podłogę w zakręcie 90 stopni i nawet nie kontrować jak ucieka tył. Jakaś tajna magia ( ͡°͜ʖ͡°)
Steering angle
Nienaturalny ruch na przepustnicy
Wcisnął przepustnicę wcześniej i mocniej
https://twitter.com/F1DataAnalysis/status/1592242434775601152?s=20&t=QedIfRyW345gNoHk8TiWUA
Tłumaczenie google.
#f1
@Raa_V: Biedna aldonka
@Raa_V: ( ͡º ͜ʖ͡º)
bo był wtedy przed Maxem w Klasyfikacji generalnej. Myślał że RB da mu wygrać tytuł po tym jak pomógł Maxowi rok wczesniej xd
Komentarz usunięty przez autora
@Kolikol: @JuzefCynamon: W grę mogły wchodzić też kwestie kontraktowe i słynne zdanie pod podium " chyba podpisałem zbyt wczesnie" w stronę hornera. Pytanie czy podpisał przed czy po kwalifikacjach
Wiedział, że się nie poprawił po pierwszym sektorze, trzy minisektory w S2 też s--------ł i zapewne wiedział, że już nic nie ugra. Czy miał wiedzę, że Verstappen się poprawia to nie wiem, ale Verstappen cały S1 miał na zielono i już po pierwszym sektorze poprawił się o 0,1s w stosunku
@KopecyFan: pewna blondyna coś mu obiecała jeżeli wygra wyścig. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Kolikol: Właśnie o to chodzi i o to Verstappen się tak w-----ł. Jedyne co Perez na tym zyskał to miejsce na starcie przed Verstappenem. Jasne jest, że nie wiedział jak Verstappen radzi sobie na obecnym kółku, ale wiedział, że swoje zepsuł i że jest szansa na to, że zakończy kwale za Maxem. Czyli potężny team player nie tylko zabrał zespołowi jakieś
Taka sytuacja była tylko po Australii, a przed Imolą