Wpis z mikrobloga

Hej. Wybieram auto służbowe, co poleciłyby wykopki? Wybór z trzynastu modeli ograniczyłem do następujących:

-Seat Ibiza
-Citroen C3
-Volkswagen Polo
-Peugeot 208
-Opel Corsa
-Ford Fiesta
-Renault Clio
-Skoda Fabia
-Hyundai Bayon

Wszystkie modele z tego lub poprzedniego roku, koniecznie automat. Kosztami spalania/zużycia/ubezpieczenia/częściami i akcesoriami nie muszę się przejmować. Benzyna lub hybryda.
Codzienne dojazdy do pracy ok. 25km w jedną stronę (głównie autostrada i trasa szybkiego ruchu), jeden wyjazd służbowy na tydzień ok. 500km, raz na dwa miesiące trasa ok. 2000km. 90% czasu jazda samemu, pasażerowie z tyłu rzadko.
Na czym mi zależy: komfort kierowcy, dobra widoczność, sprawny i szybko działający panel z multimediami (dużo pracy w czasie jazdy na nawigacji i telefonie), koniecznie czujnik parkowania z tyłu lub kamerka, pojemny bagażnik to plus ale żaden warunek. Nawiewy klimatyzacji najlepiej manualne a nie przez panel. Tempomat, niekoniecznie aktywny. Lubię mieć wysoką pozycję i widzieć przednią maskę, nie jestem wysoki. Dynamika wskazana, ale to nie mus, jestem spokojnym kierowcą rzadko przekraczającym prędkość. Raczej przechył w stronę miękkiego zawieszenia (dużo garbów w miastach).
Do tej pory testowałem Opla i lubię go, ale jest wg mnie niezbyt zwrotny przy manewrach i ciągle muszę dopasowywać klimę (albo za ciepło albo za zimno). Fiesta jest moim faworytem, kilka razy jeździłem i chyba wizualnie najbardziej mi się podoba ze wszystkich.
Jest jeszcze na liście m.in. Skoda Scala i Hyundai i20 ale te z góry odrzuciłem choć też chętnie o nich usłyszę.
Nie rozpisuję wersji dostępnych wersji silnikowych czy dostępnych pakietów, ale jeśli to pomoże w wyborze to oczywiście napiszę.

#motoryzacja #samochody #pytanie
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cwlmod: Z zasad wewnętrznych na firmie, jeszcze za nisko jestem w drabince by mieć dostęp do większych aut ;) Z tym 2k km co dwa-trzy miesiące to niekoniecznie tak musi być, to z myślą o wakacyjnych wojażach po Europie.
  • Odpowiedz
Tylko benzyna.


@mlef: skoro tak, to w przypadku VAGów te małe benzyniaki to również g---o - mają bardzo niekomfortową charakterystykę, poniżej 3krpm nie dzieje się nic, od 3k włącza się tryb "rakieta". Do tego między 2-3krpm silnik lubią sobie przykangurować.
1.0 EcoBoost od Forda jest znacznie bardziej cywilizowaną konstrukcją, poza brzmieniem (jak w przypadku każdego silnika 3-cylindrowego) nie można mu zarzucić nic.
  • Odpowiedz
@mlef: ja od siebie polecam kie/hyundaia. całkiem fajnie wykonane, a porównując do vagów, to masz zazwyczaj opcje w fulwypasie. kia/hyundai maja 3 wersje wyposażenia i ewentualnie jakiś wielki bajer do dokupienia, a w vagach musisz za każdą pierdołę płacić oddzielnie.
Może Kia Stonic?
  • Odpowiedz
@mlef: A ty tak sobie gdybasz czy mas szpulę aut wyboru? Bo chyba nie bedziesz czekał na auto rok tylko jakies stockowe wybierzesz
  • Odpowiedz
skoro tak, to w przypadku VAGów te małe benzyniaki to również g---o - mają bardzo niekomfortową charakterystykę, poniżej 3krpm nie dzieje się nic,

@bidzej: jeździłem fabią 1.0 60km, fabią 1.0 90km i zdecydowanie się nie zgadzam. Wcale nie odbiegają od konkurencji. Nie są może jakieś bardzo dynamiczne, ale na pewno nie są "niekomfortowe" przez brak mocy/elastyczności.
  • Odpowiedz
ale na pewno nie są "niekomfortowe" przez brak mocy/elastyczności.


@Czarna_ksiazka: to nie o brak mocy chodzi, a o sposób jej rozwijania. Przy czym powinienem jeszcze wspomnieć, że tam wyżej mowa jest o TSI (czy jakkolwiek oni nazywają turbobenzynówki).
  • Odpowiedz
@bidzej: przecież każda turbo benzyna zaczyna jechać dopiero od 3k, wynika to z konstrukcji turbosprężarki i jej wielkości, zmiennej geometrii/układów biturbo nie stosuje się w autach z małymi silnikami bo jest to nieuzasadnione
  • Odpowiedz
przecież każda turbo benzyna zaczyna jechać dopiero od 3k


@Volmyr: no to porównaj sobie bezpośrednio w praktyce 1.0 TSI i 1.0 EcoBoost.
Tak, oba zaczynają na prawdę jechać od okolic 3k, ale EcoBoost rozwija moc bardziej liniowo.
  • Odpowiedz
@bidzej: co ty bredzisz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ta nowa fabia to jest skok skody o lata, szczególnie w wersjach z normalnym automatem i mocnym silnikiem nie 1.0( ͡° ͜ʖ ͡°). Do tego dwusprzęgłowy automat miażdży te wyjące cvt wciskane u konkurencji.
Seat niby to samo a jednak mieć- masa krytycznych opinii, niesprawny system audio doprowadzający do szału. Skoda o dziwo ogarnęła
  • Odpowiedz
@Volmyr: Co to za głupoty piszesz? Wszystkie małe silniki z turbo maja moment bardzo nisko zeby było oszczędne. One wlasnie po 3k mocy/momentu nie maja i nie ciągną xD
  • Odpowiedz
Do tego dwusprzęgłowy automat miażdży te wyjące cvt wciskane u konkurencji.


@Singu__: już nie tylko ja ci napisałem, że to z DSG to dawno i nieprawda ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
  • Odpowiedz
@bidzej: ta jasne cvt niby takie dobre… chyba tylko dla tych którzy nie testowali dsg albo innego normalnego dwusprzęgłowego automatu.
Dsg w najnowszej fabii ma dobre opinie.
Niestety rywale montują praktycznie wszyscy teraz w małych autach cvt nielicząc Hyundai ale ten ma problemy z dostępnością także o czym tu dyskutować.
Nie pamietam tylko co opel teraz wkłada ale odkad jest w grupie z citroenem to cudów nie oczekiwałbym.

Najlepiej jak
  • Odpowiedz