Wpis z mikrobloga

Siema Mirki, dwa pytania odnośnie mechaniki pojazdowej, pacjent BMW E46 320i:

1) Auto bardzo wolno/wcale się nie nagrzewa po pierwszym odpaleniu, do tego stopnia to wygląda, że w zimę kilka razy odpaliłem auto, czekałem 30 minut i po prostu mi zamroziło wewnętrzne szyby. Problem znika jeśli przejadę autem kilka-kilkanaście metrów, po przejechaniu ok. stu już normalnie grzeje. Podobno ma to związek z termostatem, który w moim aucie cyklicznie "stuka" - są to stuki co 2 sekundy, na tyle mocne, że czuć wibrację nawet na sprzęgle. Możliwe, że wyrobiła/zasyfiła się sprężynka termostatu i wystarczy to oczyścić, czy trzeba wymienić na nowy termostat? A może widzicie inna diagnozę?

2) Jakiś czas temu wywaliło mi błąd poduszki, po diagnostyce komputerowej wyszło, że po stronie kierowcy. Program diagnostyczny Hella Gutmann, treść błędu AIRBAG KIEROWCY KOD BŁĘDU 01, STOPIEŃ 1.
Co to może być? Z tego co wyczytałem możliwe są trzy opcje - sensor pod fotelem, napinacz pasa lub taśma w kierownicy.

Wszystkie części chciałbym samemu wymienić - do skasowania błędów potrzebna będzie INPA?

#motoryzacja #bmw #samochody #e46
  • 15
  • Odpowiedz
@drwalnaostro: 1. Termostat stuka? Nigdy w życiu takiego czegoś nie widziałem. Albo dziala albo nie. Wymień i zobacz, nie kosztuje milionów a może pomóc. Po tylu latach i tak wypadło by się tym zająć. Z drugiej strony jak mówisz na postoju nie dogrzewa - z jednej strony normalne, nie powinno się zostawiać auta żeby sobie birglao tylko odpalić i rura, komponenty silnika muszą jak najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą. Układ chłodzenia
  • Odpowiedz
@drwalnaostro: pierwsza usterka wygląda na klasyczny termostat który się wymienia, druga usterka to mogą być zaśniedziałe kable, styki. U mnie kiedyś wystarczyło przemyć denaturatem wtyczkę pod fotelem. Mogą też być problemy z przejściem przy samej poduszce, pamiętaj żeby odłączyć akumulator jak będziesz tam grzebać. Ogólnie mogło to też być jednorazowy brak komunikacji z poduszką, a w BMW checki od bezpieczeństwa skasować można tylko programem, np ista lub impa lub cokolwiek
  • Odpowiedz
@bruhh: Tak, ten mechanizm (jest tam chyba przepustnica) od termostatu puka, zweryfikowałem to na 100%. Jeździłem tak rok i stosowałem odmrażacz do szyb, jednak jest to trochę słabe rozwiązanie - auto powinno w 3-5 minut od zapalenia rozmrażać szyby po takich porannych przymrozkach.

@bruhh: @Zubern: Czy INPA dobrze współpracuje z takim BMW E46 na Win10, czy potrzeba coś starszego jak WinXP?
  • Odpowiedz
@drwalnaostro stuka nie termostat tylko zawór od nagrzewnicy i ten typ tak ma, czuć to na hamulcu chyba czasem.
Jak grzeje normalnie po przejechaniu 100m to nie rozumiem problemu, po co w ogóle odpalać auto i czekać pół godziny?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@drwalnaostro: sprawdź po VINie na realoem.com czy w twoim egzemplarzu występuje dodatkowa, elektryczna pompka w obiegu chłodzenia, "auxillary water pump". Ona jest odpowiedzialna właśnie za wspomaganie obiegu na wolnych obrotach itp. Jeśli komunikujesz się po "generycznym" protokole OBD2 to możliwe że nie zobaczysz wszystkich błędów (np tej pompki właśnie), aczkolwiek te które wypluwa powinieneś móc skasować. Niemniej polecam INPĘ bo dostaniesz dużo więcej danych. Wtyczka pod fotelem może być bo
  • Odpowiedz
@kipowrot: Bo trzymam auto pod chmurką i z rana mam zamarznięte szyby. Nie mówiąc już o tym jak były surowsze dni, napadało śniegu to rozmrażanie i czyszczenie auta ze śniegu trwa prawie pół godziny. Kolega ma E90, odpali grzanie i w 10 minut ma rozmrożone auto (nie ma grzania elektrycznego szyb).

@kipowrot: Miałem na myśli ten bajer, chyba się pomyliłem i to zawór nagrzewnicy.
d.....o - @kipowrot: Bo trzymam auto pod chmurką i z rana mam zamarznięte szyby. Nie ...

źródło: comment_1665991871EYq9xV7YPozlYeQSFJddrv.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@drwalnaostro: To jest elektrozawór nagrzewnicy. Jeśli temp płynu rośnie normalnie do 90+ stopni, ale nie leci ciepło z nawiewów to będzie winny ten właśnie elektrozawór ze zdjęcia - włącza on obieg do nagrzewnicy. Miałem kiedyś ten sam problem - po wymianie wszystko zaczęło działać. Koszt części dwa lata temu koło 450zł. Używek nie kupuj, kupiłem tak samo zepsuty i tylko czas i kasa zmarnowana.
  • Odpowiedz
@kajoj93: ciepło leci, ale tylko jeśli ruszę autem. Przypuszczam, że musi zassać mocniej powietrze silnik, żeby się otworzył, może coś w wisko? Jak już się nagrzeje silnik i np; zgaszę go, zostawię na 3h i odpalę to potem normalnie szybko grzeje.
  • Odpowiedz
@drwalnaostro: czujnik AUC masz na obudowie wentylatora, tak jak opisano tutaj: https://e46forum.pl/czyszczenie-czujnika-auc-brzydkich-zapachow-5170 ale to jest powiązane tylko z zamkniętym obiegiem więc grzać i tak powinno. Tak czy siak przyjrzałbym się tej pompce której zdjęcie wrzuciłeś, może nawet kupiłbym używkę na podmianę.
Z Airbagiem to może być taśma, poducha albo sam sterownik, no ale najprędzej bym stawiał na taśmę właśnie.
  • Odpowiedz
@drwalnaostro: sprawdz sobie czy zaczyna lecieć cieplejsze powietrze jak będziesz trzymać auto na postoju na wyższych obrotach powiedzmy 2500. Stare bmw maja to do siebie ze często układ jest zakamieniony i auto potrzebuje obrotów żeby pchać płyn. Inna sprawa to to czy w ogóle sprawdziłeś poziom płynu? jak jest go malo to ogrzewanie bedzie niewydajne. Albo zapowietrzony układ jest.
  • Odpowiedz
Odpisuję, bo może komuś też to rozwiązanie pomoże #motoryzacja #bmw #samochody #e46

Udało mi się (chyba) uporać z problemem poduszki - błąd Zeundkreis ZK 0 Airbag Fahrer Stufe 1, widerstand zu gross - błąd stopień pierwszy, opór za wysoki - kupiłem używaną sprawną taśmę, wymieniłem i skasowałem błąd - wygląda na to, że jest okej, przy zapłonie zapala się airbag i gaśnie po 2-3
  • Odpowiedz