Wpis z mikrobloga

Mirasy, zastanawia mnie jak wygląda teraz wejście na rynek IT spoza branży? Pracowałem parę lat jako inżynier aczkolwiek perspektywy są średnie i zastanawia mnie czy przebranżowienie to dobry pomysł. Trochę w życiu programowałem małe programy zwykle na potrzeby pracy do zarządzania danymi lub obróbki danych ale to bardziej amatorsko niż profesjonalnie.
Zastanawia mnie jaki zakres wiedzy musi mieć początkujący programista, żeby nie być kulą u nogi dla potencjalnego zespołu i oczywiście przebić się przez taśmowo naprodukowanych junior developerów.
Nie przeszkadza mi, że musiałbym przez jakiś czas zejść ze standardów życia bo domyślam się, że nikt nie zapłaci mi tyle na start co mam teraz, myślę że znając swoje podejście raczej szybko sobie to nadrobię
#programowanie
#programista15k
#pracait
#pracbaza
  • 16
Generalnie z racji tego, że nie byłem na studiach powiązanych z programowaniem nie znam się na detalach i chciałbym się dowiedzieć co jest ważne poza znajomością składni i dwiema szarymi komórkami aby umieć jej użyć.
Jeżeli chodzi o umiejętności miękkie, zarządzanie swoją pracą, rozwiązywaniem problemów również tych skomplikowanych to nie jest problem - potrzebuję informacji czego się uczyć żeby móc być użytecznym dla potencjalnego pracodawcy
@Em5i:

Jak wygląda teraz wejście na rynek IT.


Tak samo, jak w większość innych branż. Jak coś potrafisz, to wezmą Cię z pocałowaniem ręki. Po drugie, IT to obszerna branża, tak jakbyś pytał

jak teraz wygląda wejście na rynek medyczny


Masz jakieś techniczne wykształcenie, więc teoretycznie już masz łatwiej, a to, że nie miałeś styczności z programowaniem raczej nie przeszkadza, bo ta branża to nie tylko klepanie kodu.