Wpis z mikrobloga

Planowalem zamowic auto do konca miesiaca (elektryka) i zostalo mi na liscie kilka aut, jakies rady?

Ktos ma/mial i poleca lub odradza?

Raz w roku robie trase UK -> PL co bedzie pewnie tragedia, ale raz w roku przeboleje mysle.
Bagaznik jest dla mnie istotny i musi otwierac sie caly hatch, poza tym im wiekszy tym lepszy.

BMW i4 M Sport + HK Audio + PAPP - najbardziej atrakcyjny dla mnie wizualnie, brak DAPP w i4 edrive40 -.-
BMW IX3 M SPORT - dosc praktyczny ale mniejszy zasieg, starszy model, SUV wiec pies wszedlby do bagaznika jesli sie zdecyduje, ruchoma tylna kanapa
BMW IX1 M Sport Tech + + DAPP w macie (frozen Pure Grey) - mat, nowy model, ale mniejsza bateria, mat
Polestar 2 Long Range Dual Motor + Pilot + Plus - najlepsze osiagi i wyposazenie, niewielki bagaznik, srednio atrakcyjna dla mnie bryla
Tesla Y - najbardziej praktyczny, najmniej atrakcyjny, brak HUDa, brak deski rozdzielczej

Cenowo wielkiej roznicy nie ma w leasingu.
Elektryk bo w tym samym koszcie moge miec Octavie w hybrydzie jesli wole, taki klimat

#samochody #motoryzacja #uk #tesla #bmw #polestar
  • 19
@kwantowykocyk Ja mam niewielkie doświadczenie, ale mam takie, że ładowanie robi ogromną różnicę - Tesla charger to 20 minut i jedziemy, ładowanie Tesli przy innych ładowarkach było po pierwsze dużo wolniejsze, po drugie ciągle wymagało nowej aplikacji, autoryzacji, generalnie długich minut dodatkowej obsługi.
@kwantowykocyk: bardzo mi się i4 podobają, z minusów to tam caly infotainment to beton straszny, ale auto spoko.

No i nie wiem jak w UK ale mi za bmw policzyli 40% wyższe ubezpieczenie niż za polestara, także nie opłacało się.

Jakbyś miał pytania odnośnie P2 to pisz.
@motoinzyniere: może pod względem osiągów (ale tylko w najdroższych wersjach) i czasu ładowania ale na pewno nie komfortu, miejsca, zasięgu. iX 50 to najlepszy stosunek cena do tego co się dostaje. No chyba, że komuś nie przeszkadzają "dziwne koreańskie pikania" to @kwantowykocyk: KIA EV6 zwłaszcza w wariancie GT to też niesamowity stosunek ceny do tego co się dostaje (technologia).
@kwantowykocyk: Wolaj żeby Ci dali taką wersję zawieszenia jak planujesz kupić, ja dostałem performance pack na jazdę próbną i było dość sztywno, mało nie zrezygnowałem, ale wziąłem w ciemno standard i okazał się calkiem wygodny.
@bidzej: Patrzylem ale wychodzi drogo w leasingu jesli chodzi o oplate miesieczna do wartosci auta
@Stashqo: Zaznaczylem specjalnie long range bez performance pack bo w wiekszosci recenzji ludzie narzekali na pp
@FX_Zus KIA EV6 rowniez mi sie nawet spodobala, ale build na Q3 chyba 2023 roku i dostawa na Q4 prognozowana troche mnie odrzucaja.
Tesla Y - najbardziej praktyczny, najmniej atrakcyjny, brak HUDa, brak deski rozdzielczej


@kwantowykocyk: nie jestem obiektywny, ale to jedyny słuszny wybór, choćby przede wszystkim na oprogramowanie i ciągłe aktualizację Over The Air.Jeżeli tak bardzo brak deski rozdzielczej nad kierownicą Ci przeszkadza, to jest kilka rozwiązań oferowanych przez firmy 3-cie.

- https://www.youtube.com/watch?v=Z9DBkpd4PEE
- https://www.youtube.com/watch?v=PE-X8_-X67A

Raz w roku robie trase UK -> PL co bedzie pewnie tragedia, ale raz w roku przeboleje mysle.
@kwantowykocyk: nie wiem czy osobiście bym nie poczekał "sprzęcior" z kosmosu biorąc pod uwagę stosunek cena osiągi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jedyna wada to "koreańskie dźwięki" i może materiały, design nie do końca na poziomie BMW.
FX_Zus - @kwantowykocyk: nie wiem czy osobiście bym nie poczekał "sprzęcior" z kosmos...
@kwantowykocyk: Model Y jeśli będzie dobrze spasowany, a prawdopodobnie będzie, bo idzie z Niemiec albo Chin, to moim zdaniem najlepsza opcja na rynku w ogóle.
Nie wiem jak SUVy, ale w Stanach narzekają na i8, np Rich Rebuilds. Autoryzowane serwisy boją się dotykać tego auta. Może w Europie jest lepiej.
KIA EV6/Hyundai Ioniq mają szybkie ładowanie dzięki architekturze 800V. Też fajna opcja.
@Yelonek: @anonimowy_programista:
Chcialbym zeby mi sie Model Y chociaz troche podobal bo jest dosyc fajny pod wzgledem technicznym i dosc praktyczny, ale no im dluzej o tym mysle tym trudniej mi sobie wyobrazic ze mialbym na niego codziennie patrzec

Nastawiam sie na to ze bede wsciekly jadac do Polski i ze Tesla by pewnie sporo pomogla no ale jak patrze sobie na i4, czy nawet tego Polestara 2 lub iX3
@kwantowykocyk: Tesla to kartonowe pudełko z fajną baterią, siecią ładowania i softem ale ta prostota elementów (doprowadzona do granic możliwości) identyczny wygląd na przestrzeni wszystkich modeli... kilku lat, ja nie wiem jak ludzie mogą coś takiego wybierać. Do tego cena kosmicznie zawyżona obietnicą FSD które nie wiadomo czy kiedykolwiek uzyska pełną funkcjonalność.

Genesis chyba sporo droższe (choć może nie od wersji GT "Kiiijii"), do tego mi wygląd środka bardzo nie odpowiada
@kwantowykocyk: Odnośnie planowania podróży to zobacz sobie A Better Route Planner. Chyba nawet Polestar ma go domyślnie. Jest darmowy + płatne premium. Możesz tam wybrać model samochodu, warunki na drodze i oczywiście punkty trasy i zobaczyć ile trzeba się ładować. Możesz ocenić czy potrzebujesz Long Range czy nie.