Wpis z mikrobloga

Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 6/???
#hobby #ciekawostki #lotnictwo #samoloty
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają sie moje wypociny

Lockheed L-049 Constellation

Oblatany i wprowadzony do produkcji w 1943 roku, Constellation powstał jako międzykontynentalny samolot pasażerski. Szybko zyskał uznanie ze względu na zasięg i ilość pasażerów jaką mógł zabrać na pokład. Był podstawowym powojennym samolotem USAF wyposażonym w systemy wczesnego ostrzegania AEW&C jako EC -121. Charakterystyczny potrójny ogon był wymuszony koniecznością zmieszczenia go w istniejących hangarach przy zachowaniu odpowiedniej stabilności w powietrzu (za projekt odpowiedzialny był m.in Clarence "Kelly" Johnson powiązany ze Skunk Works). Constellation jest posiadaczem rekordu najdłuższego nieprzerwanego lotu dla samolotu napędzanego silnikiem tłokowym – 23h 19min z Londynu do San Francisco, 1-2/10/1957. Wraz ze wzrostem udziału samolotów odrzutowych w przewozach pasażerskich został z czasem wyparty z rynku. Produkcja trwała do 1958 roku w trakcie której powstało ponad 850szt. w różnych wariantach – zarówno cywilnych jak i wojskowych. Ostatnie egzemplarze wycofano z użytku w latach 90-tych XX wieku.

Podstawowe dane techniczne (L-1049G Super Constellation):

Załoga: 5 + 62-109 pasażerów z zależności od konfiguracji
Długość: 35.41m
Rozpiętość skrzydeł: 38.46m
Wysokość: 7.54m
Powierzchnia nośna: 153.7m2
Masa własna (pusty): 36151kg
MTOW: 62369kg
Napęd: 4x Wright R-3350-DA3 Duplex-Cyclone 3250hp (2420kW) – 18-to cylindrowy silnik gwiazdowy chłodzony powietrzem

Vmax: 607km/h / 328kn
Prędkość przelotowa: 550km/h / 300kn
Prędkość przeciągnięcia: 160km/h / 87kn
Zasięg: 8700km / 4700nmi
Pułap: 7300m / 24000ft
MajsterZeStoczni - Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym...

źródło: comment_1663644407rU2XPsujDkumWj1V7qvhiM.jpg

Pobierz
  • 16