Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #elektrykasamochodowa #ford #fordfocus
Siema,.kiedyś miałem ten problem, niby wymienili diody w altku bo zjarane. Równo rok temu.
Dzisiaj ta sama akcja i jak rok temu, upał, gorąco, klima pracuje i zapala się kontrolka ładowania.
Dojechałem pod blok, postalem chwilę, silnik się schłodził i kontrolka zgasła. Potem już ok, odpaliłem za jakiś czas, jechałem było ok
Fura to focusmk2, 1.6tdci. ma sterownie ładowaniem z kompa.
Miał ktoś podobnie? Coś sprawdzić? Może stary akumulator dawać takie rzeczy objawy?
  • 10
@ondraszek: Niektóre alternatory tak mają. Brat w BMW E90 2.0 padł mu jeden alternator po raku od zakupu samochodu, kupił używkę pochodziła pół roku. Kupił regenerowany który był dwa razy droższy niż regenerowane do innych samochodów ze względu że padają te alternatory. Chyba roku nie pochodził ten regenerowany i tak w ciągu 2 lat poszły 3 alternatory. Tylko on jeszcze im nie pomagał tym że często siedział godzinami w samochodzie i
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ondraszek: problem jest z regulatorem napięcia w tych alternatorach, możesz wymienić na jakiś czas będzie ok, ja z takimi objawami jeżdżę już parę lat i cały czas czekam, aż padnie ale jakoś nie pada.
@ondraszek: Spojrzałem na szybko w schematy z googla ( https://www.focusfanatics.com/threads/ford-focus-2007-cooling-fan-problem.820114/post-11424276 ) i pewnie trzeba by przez obd włączyć test, bo wentylator nie wygląda na prosty na czujniku on-off i przekaźniku. Tylko korzysta z czujnika dla ECU i ciśnienia klimatyzacji.

Jaki pisze wyżej szkodnik bez tego możesz próbować doprowadzić do warunków załączenia właśnie na podstawie tych czujników to raczej może być trudne na postoju. Na postoju musiałbyś trzymać silnik na bardzo wysokich