Wpis z mikrobloga

Prędko zanim dojdzie do nas, że to bez sensu trzeba postawić jeszcze więcej znaków. Najlepiej takich które nie mają sensu (ten na środku może jeszcze ma i przypomni niektórym, że przed tramwajem pierwszeństwa nawet piesi nie maj). Ciekawe kto w magistracie we #wroclaw wpadł na pomysł żeby zrobić tak genialne oznakowanie.

ul. Drobnera w okolicy skrzyżowaniu z ul. Probusa
Darth_Gohan - Prędko zanim dojdzie do nas, że to bez sensu trzeba postawić jeszcze wi...

źródło: comment_1660052251As9XrzhJBJRwUzUKV0jXP9.jpg

Pobierz
  • 61
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Darth_Gohan: to jest dość szeroka droga i dużo jest do przejścia.

Według mnie powinno iść się w tę stronę i wprowadzić przejazdy z pierwszeństwem i bez pierwszeństwa. Rozpoznasz je po tym czy są czerwone czy nie. Najbardziej idiotyczne to jest kończenie DDR i jej zaczynanie po drugiej stronie. Z trzech opcji to tą ostatnią bym usunął
  • Odpowiedz
ale ten znak ustap pierwszeństwa jest tylko od strony Szpitala? Czy jak jedziesz od Grota też?


@Darth_Gohan: od obu stron

ale ładne, szkoda że nie u
  • Odpowiedz
  • 0
@Wychwalany Tylko wtedy by trzeba było ogarnąć farbę bo w niektórych miejscach się nie trzyma. Generalnie wszystko byłoby lepsze niż ta głupota.
@SwidraVytra Jestem w stanie sobie wyobrazić, że policja daje Ci mandat jak się włożysz pod jadące auto na chama. Pamiętaj, że w przepisach jest jeszcze jeden fajny przepis wytrych - masz zachować należytą ostrożność.

@Ogau Na rowerach też się trafiają psychopaci. Dokładnie w takiej samej ilości jak
  • Odpowiedz
  • 1
@SwidraVytra Nie jest, ale jest spora szansa, że dostaniesz wspolwine bo to najłatwiej i elo następna sprawa.

Generalnie cała sytuacja w przepisach z przejściami / przejazdami rowerowymi jest skomplikowana w tym kraju. Brakuje czegoś innego niż przejście w naszych przepisach.

Natomiast chyba najbardziej brakuje edukacji. Naprawdę można to wszystko zrobić inaczej. Z jednej strony rowerzysta ma prawo ci się włożyć pod maskę z prawej na lewą jak jest przejazd rowerowy nawet
  • Odpowiedz
@ManiacTeam: a jak wjadę wolniej? Jaki jest limit km/h dla wtargnięcia? Kto mi zmierzy prędkość w trakcie "wtargnięcia"?

@Ogau limit masz taki, że jeśli wjedziesz bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd zmuszając go do gwałtownego hamowania lub nagłej zmiany kierunku jazdy to masz wtargnięcie. Czyli generalnie sam se ogarnij. Ja dzisiaj otrąbiłem fajfusa z Glovo bo mi się na rondzie żołnierzy wyklętych z przejścia dla pieszych wpieprzył na czerwonym. Tyle miał szczęścia, że
  • Odpowiedz
@SwidraVytra: Ale ja ci nie zabraniam domagać się czegokolwiek. Sugeruję, że możesz 99 razy przejechać bezpiecznie a za setnym razem ktoś cię zgarnie na maskę.
Za co mandat? Choćby za doprowadzenie do kolizji. 5 stówek chyba teraz rowerzyście liczą.
  • Odpowiedz
Na rowerach też się trafiają psychopaci.


@Darth_Gohan: oczywiście, ale taki debik to uszkodzi tylko siebie i twoją maskę, za którą potem zapłaci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

limit masz taki, że jeśli wjedziesz bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd zmuszając go do gwałtownego hamowania lub nagłej zmiany kierunku jazdy to masz wtargnięcie.


@Viking-: już tam ktoś wyżej pisał, że znieśli ten przepis i rowerzysta nie może wtargnąć
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Darth_Gohan: jak ktoś jeździ jak idiota to tak może być. Były sprawy że mimo pierwszeństwa to jadącemu z nadmierną prędkością przypisywali wine. Więc to już nawet nie jest kwestia przepisów a kultury jazdy.
A mi chodziło o to że niezależnie od interpretacji maniaka mam prawo domagać się swojego pierwszeństwa, oczywiście nie powodując zagrożenia na drodze. I nie uważam że tym zagrożeniem jest wjazd pod nadjeżdżający pojazd który kierowca cie widzi
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ManiacTeam: ale to teraz mnie straszysz tym że ktoś może się nie zastosować do obowiązujących przepisów i mnie rozjechać. Kurde ale to rozmawiamy o przepisach dotyczących przejazdów czy nie, bo to że idiota może mnie rozjechać to nie jest nowość i udając że nie mam gdzieś pierwszeństwa tego nie rozwiąże.
  • Odpowiedz
@Ogau będę musiał sprawdzić dokładnie, ale z tego co kojarzę to usunęli jedynie termin "wtargnięcie". Tak samo u pieszych masz zakaz wejścia bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd ale nie ma "wtargnięcia" bo to jest nieprecyzyjne
  • Odpowiedz
  • 0
@Viking- Ci dostawcy jeżdżą chyba najgorzej.

@Ogau Wiesz a Ty będziesz go miał na sumieniu. Albo uszkodzi Ci auto, ale zwieje i ciężko będzie go złapać.
W wypadku Vikinga to jednak jest wtargnięcie skoro się włożył na czerwonym ziomek

@SwidraVytra jeśli ma szansę to tak :) takich co wpieprzaja się pod maskę mimo że nie masz szans wyhamować też jest trochę
  • Odpowiedz
@SwidraVytra: Widocznie się nie dogadaliśmy, bo jeśli jeździsz jak normalny rowerzysta i dajesz czas kierowcom na reakcję, to jak najbardziej przyznaję ci rację. Tego mi zabrakło albo mi to umknęło w poprzednich twoich postach.
Oraz oczywiście, że musisz na drodze myśleć za siebie oraz próbować przewidywać zachowanie innych. Jak pisałeś wyżej o świrów czy wiecznie spieszących się nie trudno.
Straszyć cię nie będę, dorosły jesteś i znasz konsekwencje niektórych zachowań
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan a daj pan spokój. Gdyby nie fakt, że niektórzy jeżdżą jakby kupowali opony na AliExpress to koleś by na 100% oberwał, a ja potrzebuję auta na weekend.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Darth_Gohan: lepiej tak niż twoja propozycja zatrzymania i zsiadania z rowera. Tak to jeśli jest pusto to smigasz jak jadą to stoisz. Problem jedynie, że o tym znaku nie wiedzą kierowcy, bo ich nie informuje nic. Ale jako rowerzysta propsuje za ściąganie z zachodu pomysłów.
  • Odpowiedz
  • 0
@MrMate Dla kogo to jest lepsze? W godzinach szczytu będzie powodowało tylko dym.

Jak chcą to zrobić dobrze to niech ogarną to tak, żeby kierowcy też wiedzieli co się dzieje. Tylko że nie ma jak bo nie ma pod to odpowiednich przepisów.

Jak nawet jadą auta to schodzisz z roweru i go przeprowadzasz jako pieszy więc masz pierwszeństwo. Zresztą i tak nawet jakby tam było tylko przejście dla pieszych to 3/4
  • Odpowiedz
  • 0
@Darth_Gohan jeśli kierowca obserwuje drogę to widzi, że rowerzyści mają ustąp. Od 5 lat działa to w Łodzi i nigdy nie widziałem wypadku w takim miejscu lub problemu. A głównym zadaniem tego znaku jest by rowerzysta wyhamował i z moich prywatnych obserwacji wyhamowuje by się nie wryć na pałę.
  • Odpowiedz
  • 0
@MrMate Dobra nawet nie podejmuje dyskusji jeśli uważasz że KAŻDY kierowca zauważy ten znak. Na drogach gdzie jest taka znakoza na pewno WSZYSCY to zauważa.

Z moich prywatnych obserwacji wynika, że rowerzyści znaki mają w dupie. Dokładnie tak samo jak część kierowców.

Jeśli chcemy mieć takie cuda to niech w końcu ktoś wymyśli jasne znaki i prawo bo naprawdę wygląda to źle.
  • Odpowiedz
  • 0
@Darth_Gohan gdzie ja napisałem każdy? Czy Ty chcesz mi coś wmówić? Zauważyłem tylko, że jednak to działa mogłoby być ulepszone jak np. ww Holandii. Znak ten powoduje dwie kwestie i rowerzysta i kierowca uważają na tym przejeździe.

a i tak mam szacun że cokolwiek próbujemy zmieniać, a nie tylko kierowca winny nawet jak rower wyjedzie zza barier dźwiękochłonnych 30km/h czy na długiej prostej. A jednocześnie znak nie utrudnia życia normalnym użytkownikom
  • Odpowiedz
  • 0
@MrMate Najłatwiej by było zrobić tam światła no ale cóż hajsu nie ma.

To nie każdy kierowca obserwuję drogę? Sprawa jest prosta - żeby było to naprawdę sensowne rozwiązania to muszą być wszędzie takie same i muszą być jasne dla KAŻDEGO użytkownika drogi. Na tą chwilę nie są one jasne.

Nie no przecież zejście z siodełka i przejście na piechotę przez tyle metrów to jest niesamowite utrudnienie. Ja naprawdę nie rozumiem
  • Odpowiedz