Wpis z mikrobloga

nie graj skandynawskiej przede wszystkim


@ktomizajalnazwy: OP gra G4 jako otwarcie w grze białymi, to nie skandynawska partia jest dziwnym wyborem ;)

@GastroAndrzej: Graj przede wszystkim otwarcia zgodne z podstawowymi zasadami szachów: dominuj centrum pionami, wyprowadzaj lekkie figury i dąż do roszady, z reguły na skrzydle królewskim, staraj się nie ruszać jedną figurą dwa razy w debiucie, itp. Na poziomie 900 elo podstawową zasadą jest: przestań podwalać figury, nie musisz
@Rolnikt bo zanim człowiek nauczy się kiedy łamać opening principels powinien się sam ich nauczyć.
Szybki Herman to martwy Herman, tak jak ktoś już wcześniej napisał. Sam jestem początkującym, ale nie aż tak jak 900 Elo. Gram czasem z 900 czy 1000 Elo i zawsze wyprowadzaja Hetmana do przodu bardzo wcześnie a potem to się na nich mści.
Najpierw podstawy a potem będziemy wiedzieli kiedy łamać te podstawy. Dlatego scandinavian to zle
@Rolnikt co nie uczy wcale fundamentalnych opening principels.
Uczy jedynie że opening principels są nie ważne bo można je obejść.
Taka osoba będzie myśleć że jednym Hetmanem wygra grę.
Pamiętam kiedyś oglądałem ben finegold lectures gdzie ben grał pewnie z jakimś gościem 2000 fide. Jego przeciwnik przez całą grę tanczyl Hetmanem. Wykonał nim chyba kilkanaście ruchów.
Ben finegold użył Hetmana raz. I był to mat. Ostatni ruch gry.
Pamiętam że ten lecture
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sprawa: z drugiej strony hetman to najbardziej ofensywna figura i jeśli ja stracisz lub nie jest właściwie wspomagana to przegrywasz. Taki Lewandowski jest dobry dlatego bo ma ludzi którzy mu podają żeby strzelił gola. Sam by grał tyle co w reprezentacji ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Rolnikt inaczej.
Hetman to najlepszy attacker.
Ale nie idzie w pierwszej linii. Jest wisienka na torcie twojego ataku. Wspomagany przez inne figury.