Wpis z mikrobloga

Nie ogarniam dlaczego tyle ludzi mówi, że Gothic ma z-----y system walki.

Moim zdaniem jest to jeden z lepszych, zręcznościowych systemów walki w grach rpg. To układanie ciosów w kombinacje za pomocą wsadu/strzałek, blokowanie (w pierwszej części rzeczywiście c-----e, ale w Gothic 2 poprawili to i jest bardziej płynne), odskakiwanie, bieganie na boki itd jest naprawdę zajebiste, daje dużo frajdy i satysfakcji.

Dodatkowo, jeżeli nauczysz się wszystkich kombinacji i sztuczek, to jeżeli dobrze klikasz w klawiaturę, to nawet będąc słabym będziesz w stanie pokonać dużo silniejszych przeciwników, chociaż z wiadomych względów zajmie to sporo czasu.

Wiadomo, że na samym początku może sprawiać to nieco trudności, ale nie wydaje mi się, żeby to była rzecz nie do nauczenia, nawet dla nowych graczy w dzisiejszych czasach.

Jak dla mnie w remake'u Gothica spokojnie mogliby zrobić taki sam system walki jak w Gothic 2.

#gothic #gry #rpg
maciorqa - Nie ogarniam dlaczego tyle ludzi mówi, że Gothic ma z-----y system walki.
...

źródło: comment_1657639380dXspz1ZIlMDNncA1GfZfyO.jpg

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 7
@maciorqa W G2 owszem jest fajny system i można sobie przyjemnie klepać wszystko na 1 levelu, ale w G1 jest s---------y względem g2 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kRpt: Przecież jedyna różnica pomiędzy G1 a G2 to inna animacja blokowania, która jest bardziej "toporna" w pierwszej części i możesz dodatkowo blokować ciosy potworów.

Ale fakt, już samo to sprawia, że system z G2 jest DUŻO lepszy.
  • Odpowiedz
@maciorqa: oj nie nie nie, G1 ma wiele więcej mankamentów, np. brak minimalnego ciosu (w G2 zawsze wchodzi minimalny cios za 5hp), przez co gdy nie mamy odpowiednio d--------h statystyk to nie możemy zranić mocniejszego przeciwnika. Tak samo sam blok jako odskok chyba nie działa jak w G2, w sensie w G1 tego nie ma, że możesz odskoczyć jednocześnie blokując cios, ale tego akurat nie jestem pewien, może coś pokręciłem.
  • Odpowiedz
@bary94pl: W sumie racja, zapomniałem o tych minimalnych obrażeniach. No ale i tak wychodzi na to, że system walki w G2 jest usprawniony i jest zajebisty.

Na pewno lepszy niż w Morrowindzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@maciorqa: Morrowind dla mnie nie grywalny zupełnie, ostatnio próbowałem w to zagrać, no i owszem jest klimat i wszystko pięknie ładnie, wczułem się w ten świat i atmosferę, ale to w jaki sposób tam się steruje postacią woła o pomstę do nieba. W sposób, jaki każde moje zaklęcie blokowało się na zbyt dużym hitboxie..? Odpuściłem sobie niestety i gram w Obliviona xD Przydałby się jakiś porządny remaster Morrowinda, taki który
  • Odpowiedz
@bary94pl: Podobno fani robią Skywinda, czyli moda, który ma być Morrowindem na silniku Skyrima. Ale c--j wie ile sobie na to jeszcze poczekamy, a w sumie zagrałbym. xD
  • Odpowiedz
  • 0
@maciorqa To nie jest jedyna różnica. Ogólnie jest w c--j drewniane sterowanie xd Każdy cios wyprowadzony to takie drewno. Nie da się mając niski level/staty pokonać np cienistwora. Po pierwsze trzeba mieć ileś tam siły żeby zadawać dmg, a po drugie przez to jakie są animacje nie da się tak wyczuc przeciwnika jak w dwójce że np bijesz sobie orka w plecy na luzie.
  • Odpowiedz
@maciorqa: Jakbym miał obstawiać, to premiera Skwyind (i Skyoblivion bo też coś takiego jest tworzone xD) będzie miała miejsce nie wcześniej, niż premiera TES VI, a potem twórcy uznają, że w sumie po co wydawać grę na starym silniku Skyrima, skoro wyszedł już TES VI i porzucą projekt, żeby zrobić TES VIwind xD
  • Odpowiedz
  • 0
Aha i po trzecie, bardzo ważne, odskok to nie jest blok w jedynce więc z automatu nie da się tak dobrze walczyć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@maciorqa: dużo ludzie mówi też że pierwszy wiedźmin ma z-----y system walki, a według mnie jest całkiem fajny. Na bieżąco zmieniane 2 miecze, 3 style walki i rytmiczne klikanie w odpowiednim momencie żeby robić efektowne kombosy, do tego magiczne znaki i picie eliksirów. Walka jest prosta, przyjemna, fajnie wygląda i łatwo się jej nauczyć nawet na hardzie, mi się podoba ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@HumanBeing: No hardzie jest większa frajda, bo Ci się kursor myszy nie "świeci" kiedy trzeba przedłużyć atak i musisz się nauczyć animacji ciosów i zapamiętać, kiedy wcisnąć LPM. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz