Czy to wielki problem, że w motocyklu (25 letnia Yamaha) dolałem 300ml Motula 10w40 7100 (syntetyk), a w silniku zalany był półsyntetyk (Motul 10w40 5100)? Można dolać syntetyka do półsyntetyka? W necie piszą, że niby tak, ale wolę się upewnić :) #motoryzacja #motocykle #mechanikasamochodowa #mechanikamotocyklowa
@addwad: teoretycznie jeśli dolewać to tę samą klasę lepkości i rodzaj oleju. Pewnie nic się nie stanie, ale zawsze jest ryzyko, że zrobi się glut albo inne cuda - osobiście znam jeden taki przypadek, chociaż to dotyczyło diesla.
teoretycznie jeśli dolewać to tę samą klasę lepkości i rodzaj oleju. Pewnie nic się nie stanie, ale zawsze jest ryzyko, że zrobi się glut albo inne cuda - osobiście znam jeden taki przypadek, chociaż to dotyczyło diesla.
@erdetmxt: Nic się nie stanie. Mieszałem różne klasy i lepkości ze sobą. To, że coś tam się po tym stanie, to mity.
ale kiedys badalem tenat i na niemiecki rynek tylko 300v nazywany jest syntetykiem
@certuz: Niemcy to chyba w ogóle coś pobłądzili jeśli chodzi o normy nazewnictwa. W kartach produktu nie ma już nic określanego jako syntetyczny - albo to jest wynik jakiegoś marketingu, albo jakiś ich dziwnych norm.
Niemcy to chyba w ogóle coś pobłądzili jeśli chodzi o normy nazewnictwa.
@hellfirehe: Nie, Niemcy mają po prostu najbardziej rygorystyczne przepisy dot. środków smarnych i wg. tamtejszego prawa, olej nie posiadający min. bodajże 70% baz syntetycznych, nie może być oznaczony jako olej syntetyczny.
Nie, Niemcy mają po prostu najbardziej rygorystyczne przepisy dot. środków smarnych
@Glenroy: No właśnie pytanie czy ten ich normy to nadal normy jakościowe, czy już norma "na krzywiznę bananów" która wykroczyła poza podział na HC i PAO?
Po przerzuceniu kart charakterystyk i porównaniu UK i Niemców, wśród używanych w motorsporcie (i to nie tylko na "forach", ale też w wymogach m.in. silników WRC i innego poważnego motorsportu), które w UK są "full synthetic", to w Niemczech żadne nie są "vollsynthetisch". Oczywiście to niczego nie dowodzi, ale nie sądzę żeby przy cenach i zastosowaniach tych olei producenci próbowali przystrzyc parę groszy na
No właśnie pytanie czy ten ich normy to nadal normy jakościowe
@hellfirehe: Normy jakościowe określa API, ACEA, ILSAC, JASO, Niemcy mają wymogi pod względem kategoryzacji, jeżeli coś nie jest blendowane na bazach syntetycznych, to nie jest stntetykiem i jest to u nich jasne i klarowne. Jakościowo to inna historia, bo pierwsza kwestią jest taka, że obecnie ogólnie odchodzi się od produkcji olejów na bazach grupy IV/V, a i sama technologia rafinacji olejów HC jest już na takim poziomie, że nie odbiegają jakoś znacznie od olejów PAO, które same w sobie też wcale nie są jakąś magią, bo potrzebują dużo dodatków.
@Glenroy: a wlasnie.. niedawno szukalem oleju i nie moglem trafic na zakladke do moto maja tez spoko plyny chlodnicze (wysoka temp. wrzenia w standardzie ASTM D 1120 a nie 'katalogowa' pochwal sie producenta) robione na zamowienie w polskiej fabryce Kemetyl Polska Sp. z o.o.
co do hamulcowych - jeszcze nie mialem okazji porownywac, ale trzeba bedzie zrobic research niedlugo :)
#motoryzacja #motocykle #mechanikasamochodowa #mechanikamotocyklowa
Komentarz usunięty przez autora
@addwad: Tak, wszystkie oleje są ze sobą mieszalne. Na przyszłość, polecam Shella, zamiast często podrabianego Motula.
@erdetmxt: Nic się nie stanie. Mieszałem różne klasy i lepkości ze sobą. To, że coś tam się po tym stanie, to mity.
@Glenroy: jest, to że jest 10W nie ma tu nic do rzeczy.
7100 to olej w pełni syntatyczny
5100 to polynstetyk "technosynthese"
@certuz: Niemcy to chyba w ogóle coś pobłądzili jeśli chodzi o normy nazewnictwa.
W kartach produktu nie ma już nic określanego jako syntetyczny - albo to jest wynik jakiegoś marketingu, albo jakiś ich dziwnych norm.
W każdym razie na modul.de poszczególne
@hellfirehe: Nie, Niemcy mają po prostu najbardziej rygorystyczne przepisy dot. środków smarnych i wg. tamtejszego prawa, olej nie posiadający min. bodajże 70% baz syntetycznych, nie może być oznaczony jako olej syntetyczny.
tu przynajmniej nie leca w kulki, a jakosciowo sa jak PAO
@Glenroy: No właśnie pytanie czy ten ich normy to nadal normy jakościowe, czy już norma "na krzywiznę bananów" która wykroczyła poza podział na HC i PAO?
Po przerzuceniu kart charakterystyk i porównaniu UK i Niemców, wśród używanych w motorsporcie (i to nie tylko na "forach", ale też w wymogach m.in. silników WRC i innego poważnego motorsportu), które w UK są "full synthetic", to w Niemczech żadne nie są "vollsynthetisch".
Oczywiście to niczego nie dowodzi, ale nie sądzę żeby przy cenach i zastosowaniach tych olei producenci próbowali przystrzyc parę groszy na
@hellfirehe: Normy jakościowe określa API, ACEA, ILSAC, JASO, Niemcy mają wymogi pod względem kategoryzacji, jeżeli coś nie jest blendowane na bazach syntetycznych, to nie jest stntetykiem i jest to u nich jasne i klarowne. Jakościowo to inna historia, bo pierwsza kwestią jest taka, że obecnie ogólnie odchodzi się od produkcji olejów na bazach grupy IV/V, a i sama technologia rafinacji olejów HC jest już na takim poziomie, że nie odbiegają jakoś znacznie od olejów PAO, które same w sobie też wcale nie są jakąś magią, bo potrzebują dużo dodatków.
a przynajmniej wiadomo co sie wlewa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Glenroy: a wlasnie.. niedawno szukalem oleju i nie moglem trafic na zakladke do moto
maja tez spoko plyny chlodnicze (wysoka temp. wrzenia w standardzie ASTM D 1120 a nie 'katalogowa' pochwal sie producenta) robione na zamowienie w polskiej fabryce
Kemetyl Polska Sp. z o.o.
co do hamulcowych - jeszcze nie mialem okazji porownywac, ale trzeba bedzie zrobic research niedlugo :)