Wpis z mikrobloga

@addwad: teoretycznie jeśli dolewać to tę samą klasę lepkości i rodzaj oleju. Pewnie nic się nie stanie, ale zawsze jest ryzyko, że zrobi się glut albo inne cuda - osobiście znam jeden taki przypadek, chociaż to dotyczyło diesla.
Można dolać syntetyka do półsyntetyka? W necie piszą, że niby tak, ale wolę się upewnić :)


@addwad: Tak, wszystkie oleje są ze sobą mieszalne. Na przyszłość, polecam Shella, zamiast często podrabianego Motula.
teoretycznie jeśli dolewać to tę samą klasę lepkości i rodzaj oleju. Pewnie nic się nie stanie, ale zawsze jest ryzyko, że zrobi się glut albo inne cuda - osobiście znam jeden taki przypadek, chociaż to dotyczyło diesla.


@erdetmxt: Nic się nie stanie. Mieszałem różne klasy i lepkości ze sobą. To, że coś tam się po tym stanie, to mity.
ale kiedys badalem tenat i na niemiecki rynek tylko 300v nazywany jest syntetykiem


@certuz: Niemcy to chyba w ogóle coś pobłądzili jeśli chodzi o normy nazewnictwa.
W kartach produktu nie ma już nic określanego jako syntetyczny - albo to jest wynik jakiegoś marketingu, albo jakiś ich dziwnych norm.

W każdym razie na modul.de poszczególne nazywają się:
5100 - Technosynthese® – Ester
7100 - Synthese-Technologie - Ester
300V - ESTER Core® Technologie
Niemcy to chyba w ogóle coś pobłądzili jeśli chodzi o normy nazewnictwa.


@hellfirehe: Nie, Niemcy mają po prostu najbardziej rygorystyczne przepisy dot. środków smarnych i wg. tamtejszego prawa, olej nie posiadający min. bodajże 70% baz syntetycznych, nie może być oznaczony jako olej syntetyczny.
Nie, Niemcy mają po prostu najbardziej rygorystyczne przepisy dot. środków smarnych


@Glenroy: No właśnie pytanie czy ten ich normy to nadal normy jakościowe, czy już norma "na krzywiznę bananów" która wykroczyła poza podział na HC i PAO?

Po przerzuceniu kart charakterystyk i porównaniu UK i Niemców, wśród używanych w motorsporcie (i to nie tylko na "forach", ale też w wymogach m.in. silników WRC i innego poważnego motorsportu), które w UK są
No właśnie pytanie czy ten ich normy to nadal normy jakościowe


@hellfirehe: Normy jakościowe określa API, ACEA, ILSAC, JASO, Niemcy mają wymogi pod względem kategoryzacji, jeżeli coś nie jest blendowane na bazach syntetycznych, to nie jest stntetykiem i jest to u nich jasne i klarowne. Jakościowo to inna historia, bo pierwsza kwestią jest taka, że obecnie ogólnie odchodzi się od produkcji olejów na bazach grupy IV/V, a i sama technologia rafinacji
Shella Advance Ultra


@Glenroy: a wlasnie.. niedawno szukalem oleju i nie moglem trafic na zakladke do moto
maja tez spoko plyny chlodnicze (wysoka temp. wrzenia w standardzie ASTM D 1120 a nie 'katalogowa' pochwal sie producenta) robione na zamowienie w polskiej fabryce
Kemetyl Polska Sp. z o.o.

co do hamulcowych - jeszcze nie mialem okazji porownywac, ale trzeba bedzie zrobic research niedlugo :)