Wpis z mikrobloga

@GG99: Olej zmienia się co ok przyjmijmy 60k w skrzyni manualnej. Diesel jak benzyna tylko biegi zmieniaj przy 2tyś obr, a nie 3 jak w benzynie. Oczywiście nie oznacza to ze nie można przekraczac tych obrotów, to chyba bardziej taki utarty zwyczaj ze względu na pracę diesli.
@GG99: ZTCW to jak turbo, to NIE wyłączasz silnika natychmiast po zakończeniu jazdy. Np. sprawdzić telefon, zobaczyć co się miało sprawdzić w telefonie. Turbina powinna być smarowana aż naturalnie zwolni i się schłodzi. No ale przy 20 latach to nie wiadomo jak ktoś eksploatował wcześniej.
@GG99: możliwe, nie wiem czy Michu albo profesor tego nie tłumaczyli kiedyś, ale juz nie pamiętam. Średnio gustuję w dieslach. W każdym razie niech służy, też mam 307 ;)
@GG99: Ładnie to wygląda na zdjęciu, z bliska już jest gorzej xDDD Ja do swojego dokupiłam te belki na dach bo chce nim 2,5m blat przewieźć ( ͡º ͜ʖ͡º)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@GG99: @Katiee: jedziesz tak jak ci wygodnie - zależy od silnika bo w jednym np ok 2k masz już peak doładowania i zmieniając biegi w tym zakresie na następnym biegu będziesz już na progu doładowania i przyspieszenie będzie płynne, a w innym zmieniając biegi tak nisko będziesz na turbodziurze i mimo gazu w podłodze będziesz mieć laga. No i wtedy lepiej zmienić bieg wyżej. Różne są silniki, różne turbiny. Co
@Katiee przy ilu? Może jeszcze ma jeździć po mieście na 5/6 biegu bo mu tak "komputerek" podpowie? Ty mu sprzęgło z kołem dwumasowym wymienisz? Wsiądź na rower i na wysokich przełożeniach rozpędzają się albo podjeżdżają pod górę.

@GG99 Jeździj z głową, to że diesel jest elastyczniejszy nie znaczy że masz go po górkę mulić na 1300 obrotów i dusić pedał gazu w podłodze - zaraz zajedziesz dwumase. Na płaskim i lekko pod