@danielemilka: skeumorfizm, bo odwzorowywał 3-wymiarowe obiekty. Miało to na celu ułatwienie użytkownikom korzystanie z aplikacji i nowych urządzeń w czasach gdy rozwijał się rynek komputerów osobistych i smartfonów.
który bardziej przejrzysty? Bo moim zdaniem ten skeumorfizm
@danielemilka: Porównanie bez sensu, bo w kalendarzu po lewej stronie zastosowano grubszy font i to on wpływa na czytelność. Flat design jest bardziej przejrzysty, dlatego skeumorfizm odszedł w niepamięć.
@LegendaryGearCrafter pamiętam ten design, w Windows 7 uwielbiałem szukać nowych styli widgetow na ekran, tyle było tego do wyboru, teraz wszystko tak samo wygląda
@LegendaryGearCrafter: skeumorfizm to jednak w apple był bardziej, tzn lepiej wyglądał ( ͡°͜ʖ͡°)
A to dlaczego flat wygrał to bardzo proste, weszła analityka danych w stronach/apkach gdzie można bardzo łatwo sprawdzić jaki wariant wygrywa, a nie widzi misie ludzi w internecie ( ͡°͜ʖ͡°)
@LegendaryGearCrafter: jak ja długo tęskniłem za pierwszymi htc sense ui. To było tak ładnie dopracowane, szkoda że tamtejsze telefony były na tyle słabe, że ledwo to ciągnęły. Później przyszła moda na wszystko proste i płaskie... Oj długo nie mogłem się do nowego przyzwyczaić
@LegendaryGearCrafter: Widzę, że oglądaliśmy ten sam film na YT o logotypach? ( ͡°͜ʖ͡°) IMO #!$%@?ć skeumorfizm, wymyślone przez boomerów dla boomerów, żeby ogarnęli na co patrzą i w co palec wkładają na ekranie ( ͡°͜ʖ͡°)
@LegendaryGearCrafter: Ogólnie to jestem fanem flat designu, bo lubię prosty i przejrzysty design, ale wielu grafików zdaje się zapominać, że musi to być zrobione z głową, z wyczuciem, kolory muszą do siebie pasować, trzeba dodać jakiś cień coby to wszystko było spójne, a nie palnięcie czarno-białej kratki rodem z prostego stylu z Windows 98 xD
@SuperStefan: ooo tak, TouchFlo :) Potem było TouchFlo 3D z jeszcze większą ilością ładnych przejść i animacji, ale niestety niezbyt praktyczne. Przeglądanie maili na widgecie przewijając jeden po drugim, albo tak samo okładki muzyczne - wyglądało pięknie, ale nie było zbyt praktyczne :)
Styl graficzny stosowany w UI w latach #2000s nosił nazwę skeumorfizm. Potem został zastąpiony przez flat design.
źródło: comment_1656558821BN2v7HlSFZJnZ5w2V8KYvD.jpg
Pobierz@danielemilka: Porównanie bez sensu, bo w kalendarzu po lewej stronie zastosowano grubszy font i to on wpływa na czytelność. Flat design jest bardziej przejrzysty, dlatego skeumorfizm odszedł w niepamięć.
A to dlaczego flat wygrał to bardzo proste, weszła analityka danych w stronach/apkach gdzie można bardzo łatwo sprawdzić jaki wariant wygrywa, a nie widzi misie ludzi w internecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1656568389E26f7iyLtZ8ZrmUAxjfdHf.jpg
Pobierzźródło: comment_1656568521uYEKpg03JfB9l1vEOXcV0n.jpg
Pobierzźródło: comment_1656568713sZDEqyn0HvasX6LsTRVLig.jpg
Pobierz@RZM_4: styl, a jakość realizacji to różne rzeczy. Są zarówno #!$%@? flaty, jak i skełki.
źródło: comment_16565711792eIxhvXdFrO2vlmgqoZRfS.jpg
PobierzPotem było TouchFlo 3D z jeszcze większą ilością ładnych przejść i animacji, ale niestety niezbyt praktyczne. Przeglądanie maili na widgecie przewijając jeden po drugim, albo tak samo okładki muzyczne - wyglądało pięknie, ale nie było zbyt praktyczne :)