Wpis z mikrobloga

Interfejs po lewej dosłownie odwzorowuje fizyczny kalendarz który mógłbyś sobie zawiesić nad biurkiem. Co tam jest nieprzejrzystego? XD


@Flypho: Nie odróżniasz czytelności (readability) od przejrzystości (legibility) - celowo użyłem tych terminów osobno. Więcej informacji = mniejsza przejrzystość. Dlatego projektanci wyrzucają zbędne rzeczy i idą we flat design. Dobry design sprowadza się do funkcjonalności, a efekty 3D w żaden sposób tej funkcjonalności nie zapewniają.
  • Odpowiedz
Dobry design sprowadza się do funkcjonalności, a efekty 3D w żaden sposób tej funkcjonalności nie zapewniają.


@Logytaze:
Masz rację. Na #!$%@? w ogóle grafiki robić? W konsoli wyświetlić kalendarz i najlepiej w jednej linii, bo przecież graficzna reprezentacja kalendarza też idać twoim tokiem rozumowania, żadnej funkcjonalności nie zapewnia, a tylko miejsce zajmuje xD.
  • Odpowiedz
@Flypho: Widzę, że nie masz zielonego pojęcia o projektowaniu graficznym. Design sprowadza się do budowy pożądanej hierarchii obiektów za pomocą kontrastu. Można za pomocą np. cienia podkreślić wagę jakiegoś obiektu. Skeuomorfizm nie robi tego jednak w tym celu, tylko aby nadać realizmu i materialności obiektom, które i tak w wersji cyfrowej wyświetlane są na monitorze. Przerost formy nad treścią, a ty jesteś zaskoczony, że ta kombinatoryka wypadła z łask.

Równie dobrze
  • Odpowiedz
  • 1
@Logytaze Wyszedł z łask ale za kilka lat wróci xD. To zwykła moda a nie żadną kwestia przejrzystości. Było realistyczne teraz jest uproszczone, potem znowu będzie realistyczne a potem znowu uproszczone. I tak do #!$%@?. A ty wymyslasz jakieś usprawiedliwienia xD.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Flypho: skeumorfizm jest przestarzały, niefunkcjonalny i mniej skalowalny (prostokąt na dużym jak i małym ekranie będzie wyglądał dobrze, jakiś zacieniowany pseudo 3D dziwoląg już nie)
  • Odpowiedz