5 lat temu kupiłem fotel w jednym z mniej lubianych sklepów internetowych. Fotel w ciągu trwania rękojmi zepsuł się 2 razy (pęknięta rama), która została 2x wymieniona w ramach ustawowych 2 lat. Niestety, ponad 2 tygodnie temu znowu ta sama część uległa zepsuciu. Po wejściu na stronę producenta, zauważyłem, że dają gwarancję na 10 lat. Skontaktowałem się z producentem, odesłali mnie żebym załatwiał sprawę przez sklep, w którym dokonałem zakupu.
Teraz pytanie - czy obowiązek odpowiedzi na reklamację w 14 dni dotyczy także w sytuacji kiedy roszczenie zostało wysłane w oparciu o gwarancję producenta, czy działa tylko w przypadku rękojmi? Wysłałem moje roszczenie właśnie prawie 2 tygodnie temu i jeśli jutro nie dostanę odpowiedzi, to chciałbym się upewnić, czy mogę im wysyłać wezwanie do zapłaty, bo właśnie wnioskowałem o zwrot pieniędzy. W necie znalazłem sprzeczne informacje na to pytanie i fajnie jakby ktoś w końcu wyjaśnił czy się nie wygłupię :P
@shiverr: nie przy gwarancji to nie obowiązuje chyba ze tak wynika z jej warunków. Ewentualnie jest punkt zaczepienia 30 dni z ustawy o prawach konsumenta
@Adams_GA: dziękuję, w sumie taki trochę "leap of faith" z tym zwrotem kasy, ale nic nie szkodzi próbować, zwłaszcza że ten szmelc kosztował zdecydowanie za dużo.
Typek z kanału "Sprawdzam jak" wyjaśniony przez widza za wrzucanie klik-bajtowych miniaturek na swoim live prezentujących zalane miasto (foto w komentarzu) #powodz #sprawdzamjak #wroclaw
5 lat temu kupiłem fotel w jednym z mniej lubianych sklepów internetowych. Fotel w ciągu trwania rękojmi zepsuł się 2 razy (pęknięta rama), która została 2x wymieniona w ramach ustawowych 2 lat. Niestety, ponad 2 tygodnie temu znowu ta sama część uległa zepsuciu. Po wejściu na stronę producenta, zauważyłem, że dają gwarancję na 10 lat. Skontaktowałem się z producentem, odesłali mnie żebym załatwiał sprawę przez sklep, w którym dokonałem zakupu.
Teraz pytanie - czy obowiązek odpowiedzi na reklamację w 14 dni dotyczy także w sytuacji kiedy roszczenie zostało wysłane w oparciu o gwarancję producenta, czy działa tylko w przypadku rękojmi? Wysłałem moje roszczenie właśnie prawie 2 tygodnie temu i jeśli jutro nie dostanę odpowiedzi, to chciałbym się upewnić, czy mogę im wysyłać wezwanie do zapłaty, bo właśnie wnioskowałem o zwrot pieniędzy. W necie znalazłem sprzeczne informacje na to pytanie i fajnie jakby ktoś w końcu wyjaśnił czy się nie wygłupię :P
#prawo #prawokonsumenckie #rekojmia #gwarancja