Wpis z mikrobloga

Mirki, mam taką sprawę.

5 lat temu kupiłem fotel w jednym z mniej lubianych sklepów internetowych. Fotel w ciągu trwania rękojmi zepsuł się 2 razy (pęknięta rama), która została 2x wymieniona w ramach ustawowych 2 lat. Niestety, ponad 2 tygodnie temu znowu ta sama część uległa zepsuciu. Po wejściu na stronę producenta, zauważyłem, że dają gwarancję na 10 lat. Skontaktowałem się z producentem, odesłali mnie żebym załatwiał sprawę przez sklep, w którym dokonałem zakupu.

Teraz pytanie - czy obowiązek odpowiedzi na reklamację w 14 dni dotyczy także w sytuacji kiedy roszczenie zostało wysłane w oparciu o gwarancję producenta, czy działa tylko w przypadku rękojmi? Wysłałem moje roszczenie właśnie prawie 2 tygodnie temu i jeśli jutro nie dostanę odpowiedzi, to chciałbym się upewnić, czy mogę im wysyłać wezwanie do zapłaty, bo właśnie wnioskowałem o zwrot pieniędzy. W necie znalazłem sprzeczne informacje na to pytanie i fajnie jakby ktoś w końcu wyjaśnił czy się nie wygłupię :P

#prawo #prawokonsumenckie #rekojmia #gwarancja
  • 2