Aktywne Wpisy
![Apode](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Apode_qzTe8uRo8Y,q60.jpg)
Apode +194
![Apode - odpowiedź na wczorajsze pobicie Polaka przez grupę Gruzinów
#polska](https://wykop.pl/cdn/c3201142/e5440d95aadb44e73c0314099f409eee3bcd4e020e84deacbfe6bcb0dcf25a07,w150.jpg?author=Apode&auth=ac67759abff1c10f4bf25982c09fac19)
źródło: IMG-20240523-WA0003
Pobierz![Goronco](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Goronco_8cQPot5nQO,q60.jpg)
Goronco +83
Ja #!$%@? dzisiaj samochód mi zgasł na skrzyżowaniu ale od razu go odpaliłem i ruszyłem, ale oczywiście gość z tyłu musiał na mnie już natrąbić (╥﹏╥)
Dziękuję za zniszczenie mi dnia bo teraz dosłownie cały dzień będę o tym myślał przez to że ty ruszyłeś 10 sekund później xD
#zalesie #prawojazdy
Dziękuję za zniszczenie mi dnia bo teraz dosłownie cały dzień będę o tym myślał przez to że ty ruszyłeś 10 sekund później xD
#zalesie #prawojazdy
czy wrzucanie na luz podczas hamowania bądź w czasie pokonywania zakrętu jest zdrowe dla skrzyni/silnika?
źródło: comment_1655842049rk9yygn5Y7kYucObZqbdlx.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
@Torgerd: jeśli mocno redukujesz bez miedzygazu to jednak sprzęgło dostaje
Przestał tak robić jak mu tir wjechał w dupę czerwonego cinquecento.
@Prima_aprilis: chłopie ty masz wogule jakiś pojazd? Przeciez albo trolujesz albo niczym nie jezdzisz ze takie głupoty piszesz...
@Prima_aprilis:
Właśnie odkryłeś eko-driving.
@Prima_aprilis: w jaki sposób zrzucenie biegu miałoby być szkodliwe dla silnika? Jak redukujesz przed wyprzedzaniem i dodajesz gazu to też niszczysz skrzynie? Przy hamowaniu silnikiem mniej go przecież obciążasz, bo jest napędzany z kół, a nie w wyniku spalania paliwa.
Poza tym "gwałtowne zrzucanie biegów" można wspomóc międzygazem i nawet nie poczujesz szarpnięcia
Używanie luzu lub wciskanie sprzęgła przy każdym hamowaniu jest odradzane głównie z kilku powodów
1. Zmniejszamy spalanie jeśli gaz jest puszczony a silnik hamuje pojazd
2. Sprzęgło szybciej się zużywa bo wykonuje więcej cykli
3. W sytuacji awaryjnej kiedy trzeba nagle dodać gazu musimy dodatkowo wybrać odpowiedni bieg co może zaważyć o sposobie w jaki zakończymy manewr.
Wrzucasz optymalny do tej prędkości bieg, jako że jesteś amatorem, polecam zakres obrotów 3000-3500. Jeśli masz diesla, to sprzedaj go i kup sobie sanki.
Ustawiasz się do zewnętrznej i trzymasz pedał gazu w tej samej pozycji w jakiej wszedłeś w zakręt, dopiero po pokonaniu 3/4 zakrętu dodajesz delikatnie gaz, aby na samej końcówce dać gaz