Wpis z mikrobloga

mordo tak jeżdżą rajdowcy. Redukcja biegu przed zakrętem, pokonanie zakrętu na granicy przyczepności. Niby luz, ale takie pół sprzęgło i na wyjściu wpięcie biegu i do odciny( ͡° ͜ʖ ͡°)


@inkill: rajdowcy to trzymają równo gaz w zakrecie i na wyjściu go wciskają. Jak każdy normalny kierowca, tylko oni koni mają więcej i gazu więcej wciskają. Powiedz mi jak chcesz w skrzyni sekwencyjnej wrzucić luz? Jesli nie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@the_foxi: ponadto gdy masz auto na biegu i puścisz gaz, wtedy nie jest zużywane paliwo, bo samochód napędzany jest kołami

@khaotic: tak, ale warto powiedzieć coś, o czym się zapomina - jeśli twoim celem nie jest zatrzymanie się, bardziej korzystne będzie dla ciebie wrzucenie na luz niż hamowanie silnikiem. Mówię tu o sytuacji, gdzie masz na przykład delikatnie z górki i na kilometr możesz sobie wrzucić luz, spalać jakieś minimlanen
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
zawsze najpierw hamuje się silnikiem,


@khaotic: Zajebista rada zarzynać skrzynię biegów i sprzęgło. Gdyby tylko istniały elementy, którymi można byłoby hamować w bezpieczny dla podzespołów sposób. Ehhh

@Prima_aprilis: jak puszczenie gazu zarzyna skrzynie i sprzęgło?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Hamujesz nożnym i adekwatnie do prędkości i obrotów zrzucasz biegi. Ludzie jeżdżą na luzie na zakrętach, albo zmieniają biegi w trakcie, bo nie potrafią dostosować prędkości przed zakrętem i w trakcie okazuje się, że jadą za szybko i na zbyt wysokim biegu.

@Prima_aprilis: opisałeś tu istotę hamowania silnikiem.
jak chcesz płynnie hamować silnikiem przed zakrętem? Chyba byś musiał zacząć 200 m wcześniej albo gwałtownie zrzucać biegi.


@Prima_aprilis: hamują tylko frajerzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

a generalnie to prędkość dobierasz tak żeby przed zakrętem nie wytrącać tej prędkości za bardzo. Idealna sytuacja jest tak jak opisywalen wyzej w sporcie. W zakręt wpadasz rowno trzymając predkosc, a wypadasz z butem wciśniętym. A generalnie żaden to problem wytrącać
@mentari: kiedyś był fajny kanał, jazda polska na tvn turbo, całkiem fajnie wyjaśniali niektóre zjawiska. Ogólnie najlepiej poszukać jakichś omówień kierowców wyścigowych. Gro technik powinno się stosować na drodze, ale z mniejszymi prędkościami* :)

@the_foxi: Nie wolno hamować silnikiem tylko wrzucać luz lub wciskać sprzęgło tylko w jednym przypadku... jazda autem z silnikiem dwusuwowym (stare zabytkowe auta) Jazda na luzie to tez znana technika jazdy kierowców dawnego PKS w autosanach, ale to w wiadomym celu ;-)