Wpis z mikrobloga

Co jakis czas odzywa mi się ząb i napierdziela moocno. Byłem u dentysty ale twierdzi ze ani nie ma próchnicy, ani dziurki nawet, obok zęby to samo, dziąsła tez. A jednak boli. I już nie wiem o co chodzi zupełnie. #dentysta #zeby
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Wektorowy1 cześć, Kolego. Nie znam się, ale czasem mam podobnie. Dowiedziałem się (po RTG), że mam długie korzenie zębów i kiedy jest "katarowa pogoda", to zęby potrafią boleć od zatok.
Jak wspomniałem, nie znam się, ale może będzie to jakiś trop.
  • Odpowiedz
@Wektorowy1: Wystarczy, że ktoś źle Ci tego zęba wyczyścił przed założeniem wypełnienia i się psuje od środka. Jak dentysta nie chce Ci tego rozwiercić i sprawdzić, to weź zmień dentystę.
  • Odpowiedz
@Znowmuszewymyslec: Doprecyzujmy co oznacza „od środka” bo to takie „coś szumi, ale nie tam gdzie trzeba”:
1. Miales juz ten zab leczony i prochnica sie rozwinela pod wypelnieniem - czesty przypadek jak leczenie jest bez koferdamu + nie poprawiles od czasu leczenia diety i higieny
2. Prochnice masz na powierzchniach stycznych, przy trzonowcach takiej prochnicy bardzo dlugo nie zobaczy sie golym okiem
  • Odpowiedz
@not_me: To nie do konca tak. Wystarczy ze ktos Ci dobrze doczyscil, ale leczyl bez koferdamu i dno ubytku zostalo od razu zakazone bakteriami prochnicotworczymi. Duzo prosciej o to niz o „zle doczyszczenie”
  • Odpowiedz
@Wektorowy1: no to rób szybko rentgen i będzie wiadomo. Ja zawsze przy wizycie kontrolnej robię sobie fotę wszystkich zębów (pantomogram) i widać jak na dłoni czy się coś dzieje czy nie. (nie jest drogo, z 8 dyszek taka fota) Jak na focie będzie spoko to trzeba będzie szukać innych powodów-zatok,nerwobóli, zaciskania zębów czy nadwrażliwości. Ale fota to podstawa żeby lekarz obejrzał np czy nie ma gdzieś przegapionej próchnicy albo czy
  • Odpowiedz