Wpis z mikrobloga

Jak myślicie w tym roku z programu czyste powietrze wykreśla dofinansowania do pieców gazowych?


@TheMostWanted: zakaz gdzieś się przewijał i ostatnia data to rok 2035 dla wszystkich, wcześniej to był 2050 dla starych budynków a 2035 miał być dla nowych.
@ksiak: co do pomp ciepła jakby mieli teraz wszyscy to zakładać, to nie starczyloby mocy wyrażonej w prądzie aby obsłużyc te pompy - brakwoaloby prau po prostu.

Po drugie. Trzeba zmodernizować całą sieć elektryczną w kraju, bo nie sadzę aby była zdolna zasilić wszystkie domy w kraju plus inne bez przeciązen itd.

Po trzecie z węgla tyle prądu nie wyprodukujemy, trzeba postawić z dwie lub 3 elektrownie atomowe. Z google wiem,
Nie znam się na tym, jestem szarym obywatelem, ale powyzsze argumenty ktore mowia ze szybko nie odejdziemy na sto procent od gazu są chyba logiczne?


@TheMostWanted: ja to doskonale wiem ale pisałem już od kilku lat, jak ktoś buduje nowy dom żeby instalował pompę a nie gaz. Niestety ale w tę stronę to idzie.
pozatym pompa ciepła 35-40 tys dobra. To tez zajebisty wydatek. Większosc starych domów ma instalacje elektryczne ktore nie są przystosowane do tego typu instalacji


@TheMostWanted: to zależy. 9kW Panasonica kupujesz dużo dużo taniej. Sama pompa kosztowała niedawno około 18k jak dobrze pamiętam. Nie jest to coś najlepszego na rynku ale nie ma totalnej tandety. Jednak dom musi być ocieplony w przeciwnym wypadku będzie problem i to spory.
Co do instalacji elektrycznej
@ksiak: no właśnie to o czym my tutaj rozmawiamy. Większość budynków od lat 90 w dół nie ma przystosowanych instalacji elektrycznej pod te pompy itp. I teraz przyjdzie im zmieniac instalacje pod pompy? hahaha nie ma pieniedzy na to. Nie ma pieniedzy na elektrownie ktore wytworza potrzeba ilosc pradu, jzu tej zimy straszono nas blackoutami , do tego doloz sam. elek. nie ma wacka ze do 2035 sie wyrobimy z tym
, do tego doloz sam. elek. nie ma wacka ze do 2035 sie wyrobimy z tym