Wpis z mikrobloga

I co ty na luzie zostawiasz? Nie możesz na biegu? Ja zostawiam zawsze na biegu, na ręcznym to jak parkuje gdzieś na wzniesieniu ale na biegu zawsze.


@mattz_: Oczywiście, że mogę, jednak taki nawyk. Zawsze ręczny.
Pewnie znając życie w tej sytuacji niezależnie od przyzwyczajenia i nawet jak bym zostawiał na biegu, coś poszło by nie tak ( ͡° ͜ʖ ͡°) .
Mam automat i jedynie w naprawdę skrajnych sytuacjach (stromy podjazd, czy ulica) musiałem użyć ręcznego.

Zwykle jak parkuję to trzymam nogę na hamulcu, przestawiam na P i powoli puszczam hamulec, pozwalając by zapadki delikatnie przejęły ciężar samochodu.


@mayek: Ryzyko jest dodatkowe, jeśli Cię ktoś stuknie. Nawet relatywnie lekkie puknięcie, i może wyłamać Ci się blokada trzymająca tryb parkowania, co samo w sobie będzie wymagało demontażu skrzyni do naprawy. W niektórych skrzyniach
Rozumiem że zostawiasz auto na biegu, spoko, tylko czy robisz to poprawnie?


@xVeTx: jak można zostawić auto na biegu niepoprawnie? Zostawianie auta na ręcznym na prostej jest bez sensu. Ręczny zaciąga się na wzniesieniu, ale i tak zawsze do tego bieg wbity. Prawda jest też taka że każdy zostawia tak jak mu wygodnie, dużo ludzi wyniosło takie parkowanie ze zdawania prawa jazdy, bo tam jak pamiętam po zakończeniu manewrów, parkowania masz
@mayek: zamarzanie hamulca ręcznego to raczej w samochodach które mają 25-30 lat. Prawie wszystkie nowe samochody mają silniczek który blokuje tylne hamulce (EPB). Nawet jak Ci zamarznie, to zostawisz samochód włączony na 5 minut i możesz jechać dalej. To jest ten sam mit jak wrzucanie na luz zjeżdżając z górki oszczedzając paliwo - to się aplikowało do starych samochodów a instruktorzy i starsi ludzie powtarzają to jak mantrę.
@mayek: Patrz pan, 10 lat tak zostawiam i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ręczny zamarzł, może wystarczy mieć sprawny wóz?


@ztck: daj spokój, oni wiedzo lepij xD
od wielu lat ręczny na postoju, to odruch.
zima nie zima.
jak dbasz, tak niezamarznięty masz. i wszystko.
w gruzach z przeglądem na wkładkę 50cbln, ręczny nie ma prawa działać. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mayek: @steven44: @8c7b: @Pio23: @Miguelos: jeśli chodzi o zostawianie auta na biegu, jeśli auto jest skierowane przodem w dół to dajemy bieg pierwszy, jeśli tyłem w dół to dajemy wstecznym, dodatkowo upewniamy się że zębatki się zakleszczyły ponieważ gdyby ręczny pościł to ten dystans który zostawimy między zębatkami wystarczy aby masa auta i grawitacja ruszyły cały mechanizm i auto może pojechać. Co do ręcznego to dużo częściej
W C5 x7 jak ręcznego nie zaciągnąłem to potem przy wrzucaniu R strasznie szarpało. To samo jest w BMW f11, jak nie da się ręcznego przed puszczeniem hamulca to delikatnie szarpie.


@open_or_die: @mayek
Ale co to w ogóle ma być? Co to za automaty? Przecież po przełączeniu na P auto samo zaciąga elektroniczny ręczny. Potem przy uruchomieniu jak tylko dotkniesz pedał gazu to sam puszcza. Na podobnej zasadzie co AutoHold. O
dodatkowo upewniamy się że zębatki się zakleszczyły ponieważ gdyby ręczny pościł to ten dystans który zostawimy między zębatkami wystarczy aby masa auta


@xVeTx: dokładnie, raz zębatki, odpowiednie ustawienia tlokow, to jest bardzo ważne, ludzie nie zdaja sobie z tego sprawy, a to najważniejsze.