Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@IceBeast: normlane rzeczy takie jakie ma typowe auto da radę każdy idiota. Do każdego systemu podpiętego pod elektrykę od hybrydy jest potrzebne specjalne oprogramowanie, które zazwyczaj ma tylko dealer danego auta.
@Rustyyyy: wiadomo że jak ktoś 20 lat drutował Passaty i zgruzowane beemki, to na widok hybrydy zrobi znak krzyża. Ale wydaje mi się, że coraz mniej takich paprochów jest. Spokojnie nawet w niewielkich miasteczkach da się znaleźć mechanika który ogarnie taki temat.
@IceBeast: oczywiście, że ogarniają hybrydy. Wiadomo, w jakiejś wsi mechanik bez renomy może niekoniecznie ale większość myślę, że zrobi co trzeba. To już nie taka nowa technologia, w Polsce przynajmniej od 10 lat spotykana.
@IceBeast: szeregowi mechanicy zwykle technikum, albo zawodówka, natomiast zawsze jest inżynier nadzorujący ich pracę. W obdrapanych warsztatach można znaleźć ludzi z niepełnym podstawowym i stężeniem alkoholu w pracy wyższym niż 0.2 promila ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@IceBeast: Niby po tygodniu, ale odpowiem. W świetle prawa by serwisować hybryde trzeba mieć przeszkolonego pracownika, uprawnienia SEP, specjalnie przygotowane stanowisko. A w praktyce jak ktoś się nie boi to robi. Chociaż ja miałem problem bo mi oleju nie chcieli wymienić, a inny warsztat rozładował mi baterię trakcyjną.
@IceBeast powiem ci jak wygląda to w praktyce mechanik o ile w ogóle przyjmie na warsztat bo często się boją to będzie wstanie wykonać te czynności:
- wymiana każdego elementu zawieszenia
- wymiana oleju (w nowszych hybrydach potrzeba wykasować check serwisowy raczej warsztaty mają tak wystarczające oprogramowanie)
- dolanie płynu do spryskiwaczy
-wymiana świec
-wymiana rozrządu
-wymiana standardowych bezpieczników
-wymiana akumulatora pokładowego 12v (zależnie od modelu będzie trzeba opragramowanie lub nie)
-