Wpis z mikrobloga

@egocentryk: W Inventorze projektuję różne rzeczy. Tam jest dość uboga funkcja renderowania. To co naprodukuję przerzucam do 3dsa, żeby uzyskać lepszy efekt. A to ostatnie to efekt tego, że ewentualne przemeblowanie trwałoby 2 dni i musiałbym przerobić swoje biurko, które jest połączone z 2 szafami. Wolę najpierw zobaczyć jak to wyjdzie.
siatka się trzyma po takim eksporcie?


@egocentryk: Tak. Mogę ją edytować jak chcę. Tekstury są te same bo oba programy używają tego samego zestawu. W sumie to wszystkie programy używają tego samego zestawu :D

Nie prościej jeden program opanować?


@egocentryk: Tu jest inny problem. Mógłbym to samo w 3dsie zrobić, ale analizy termicznej już nie zrobię. Nie wspomnę już o tym, że jak już zaprojektuję to drukuję dokumentację techniczną i
@Migfirefox:

Tu jest inny problem. Mógłbym to samo w 3dsie zrobić, ale analizy termicznej już nie zrobię. Nie wspomnę już o tym, że jak już zaprojektuję to drukuję dokumentację techniczną i zawożę to do miejsca gdzie mi takie coś wykonują z metalu np.


Wymiękłem :] Szkoda, że nie Maya, ogarniam animację i mogę programować w MEL, moglibyśmy sobie pomóc :]
@egocentryk: Jak zobaczyłem interfejs Mayi to sam wymiękłem. Kompletnie nie wiem co tam się działo. Ja bym się Catią pobawił, ale to dość drogie cacuszko. Może już niedługo się dostanę do Pratt&Whitney, a tam mają już takie zabawki :D
@egocentryk: z podstawami modelowania (poly/nurbs/volume) mogę pomóc, z animacją również, programowanie to osobna bajka, bo #mel jest dość skomplikowany - rendering i oświetlenie to nie moja bajka, po prostu nie bawiłem się niczym oprócz #globalillumination oraz #kaustyka w Maya (#mentalray)... Z 3D mam styczność jeszcze za czasów #amiga (#lightwave3d, #sculpt, #imagefx i #scala). Jeśli jesteś w stanie nauczyć mnie modelowania w 3DSMAX, to mogę się przestawić, jeśli
@egocentryk: heh, następnym razem rób playblast

prawy klik na time slider -> playblast option box

możesz wypluć obraz do klatek lub avi (nieskompresowany plik sporo zajmuje, dlatego od Maya 2013 jest mov z h264)
@egocentryk: Jak dobrze, że czasem zostawiam sobie karty otwarte.

Jeśli jesteś w stanie nauczyć mnie modelowania w 3DSMAX


@egocentryk: Nie potrafię w 3dsie zaprojektować kompletnie nic. Jedyne co dorabiam w nim to scena renderowania, czyli sfera i kopnięte "U" w którym umieszczam elementy.