Wpis z mikrobloga

Hej. Mam pytanie. Chwiałbym się zaopatrzyć w pierwsze mieszkanie. Jestem singlem, 33 lata. Dobrze rozumuję, że pierwsze mieszkanie lepiej wynająć niż kupić? Bo po pierwsze, nie wiem jeszcze czego chcę. Tym bardziej, że w ogóle jeszcze nie mieszkałem w normalnym mieszkaniu tylko dotąd w kamienicach ze standardem z XIX wieku. Nie znam się na tysiącu parametrów mieszkania, nie wiem nawet jaki metraż chcę. Po drugie, zakup mieszkania wydaje mi się niesamowicie skomplikowany, jest wiele sposobności, aby popełnić błąd (a wręcz zostać oszukanym) i w rolę wchodzi bardzo dużo pieniędzy i może powinienem na spokojnie bardzo dużo doczytać, poszukać pomocy u agencji nieruchomości czy inspekcji budowlanych. Bo pieniędzy trochę mam, to nie jest problem.
#mieszkanie #nieruchomisci #wynajem #pytanie
  • 11
@cacum3: Pierwsza kamienica, w której mieszkałem od 7 roku życia: toaleta wewnątrz wspólna na korytarzu, nieogrzewana, brak ciepłej wody, więc mycie w miskach w kuchni, tak. Druga, w której mieszkam od 25-tego: toaleta wewnątrz w mieszkaniu, nieogrzewana, ciepła woda z termy 5L, mała wanienka, teoretycznie da się wziąć prysznic.
@cacum3: akurat pomieszkiwanie w paru mieszkaniach po kilka miesięcy potrafi doprowadzić do wielu wniosków na temat urządzania i wyposażenia, bo wychodzą najróżniejsze kwiatki, że taka a taka umywalka jest do dupy w praktyce, że blaty lepsze srakie, że coś jest zupełnie nieergonomiczne. O ile to ważna wiedza to pytanie czy warta tych pieniędzy i czasu skoro musisz specjalnie tym celu wynajmować
@cacum3: OK, a jak to wygląda, interesuje mnie jakieś mieszkanie, szukam hasła "kancelaria adwokacka", płacę, podaję adres i oni sprawdzają pod względem formalnym, tak? Przepraszam za głupie pytania od razu. Nigdy w żadnej sprawie nie byłem u żadnego adwokata, ani nie kupowałem mieszkania. A mogę nająć kogoś, co pójdzie ze mną obejrzeć to mieszkanie fizycznie i doradzi, żeby np. nie kupować, bo jest nieszczelne czy woda cieknie, czy coś takiego?