Wpis z mikrobloga

Jeżdżę amatorsko na rowerze #mtb. Głównie jakieś ścieżki, drogi leśne, czasem ścieżki rowerowe w mieście i na wioskach najrzadziej po drogach asfaltowych, No chyba ze inaczej się nie da dojechać do kwadratu inaczej ( ͡ ͜ʖ ͡) trasy robię różne, najczęściej 50-100 km, na Pomorzu wiec jest albo płasko albo sporo podjazdów. Zależy gdzie akurat jeżdżę. Zastanawiam się czy jest sens w takim przypadku inwestować w buty i pedały z spd. Da to coś dodatkowego czy w moim przypadku niepotrzebny wydatek ? Rocznie robię około 1-2 tys km. Widziałem też pedały pół spd ? Jest to dobre rozwiązanie ? #rowerowetrojmiasto #rower #rowery
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@AmokK: warto, jeździ się dużo wygodniej ale musisz brać pod uwagę, że musisz się nauczyć wpinać i wypinać. Na początek ustaw sprężyny na największy luz i z czasem dokręcaj jeśli potrzebujesz lepszej sztywności zapięcia.
  • Odpowiedz
  • 0
@dzangyl: No właśnie tego się najbardziej boje. A jak wyglada z tymi pedałami które maja z jednej strony zapięcie a z drugiej normalne ?
  • Odpowiedz
@qwerty93: no tak tylko w SPD w terenie bardzo dobrą sprawą jest to, że normalne pedały są dwustronne i wpinasz się tak jak ci się pedał akurat ułoży. Z doświadczeń z szosowymi SPD SL które mają wpinanie tylko z jednej strony (więc podobnie jak w tych eh500) wiem że to jest uciążliwe, ale na twardej szosie/asfalcie nie przeszkadza tak bardzo jak może przeszkadzać w terenie, zwłaszcza stromym gdy musisz się
  • Odpowiedz
trasy robię różne, najczęściej 50-100 km, na Pomorzu wiec jest albo płasko albo sporo podjazdów.


@4x80: 50-100km to w jednej przejażdżce więcej niż 40 km tygodniowe chyba że robi te 50-100 km pomiędzy tygodniami nocując w lesie. Napisał, że ma podjazdy. Nie wiem po co mu SPD (pewnie dla wygody), ja mam bo są wygodne, dużo bardziej wygodne niż platforma, dlatego polecam mu zakup, bo o to pytał.
  • Odpowiedz
@dzangyl: Mam kilka rowerów na spd więc wiem o czym piszę. SPD to doskonały i precyzyjny wybór ale w dużym stopniu wykastruje rower z jego uniwersalności o ile to nie szosa. A jazda pod górkę, piachu, żwirze, mokrej trawie, ostre skręty ect lepiej mieć pełna kontrolę nad jazdą i wystarczą platformy a jak nie ''kleją'' się do butów to pedały z pinami dadzą radę. Chyba, że ma drugi rower.
  • Odpowiedz
@4x80: no i dla mnie pełna kontrola w żwirze, piachu, kamieniach, trawie, ostrych zakrętach to właśnie to co daje SPD.

@AmokK: jak używasz tego roweru również do jazdy "po bułki do sklepu" to chyba nie ma co się pchać w SPD faktycznie, wtedy np. albo SPD i do tego nakładki żeby móc jeździć też w normalnych butach jeśli trzeba albo takie Eh500 jak polecał kolega wyżej tylko według
  • Odpowiedz
tylko według mnie to zabija całą ideę SPD w trenie czyli to, że można się wpiąć z obu stron.


@dzangyl: One same się zawsze ustawiają na spd więc łatwo się zapniesz. Ja mam wersję bardziej hard core bo moje A530 są bez pinów i w trampkach jak jest mokro buty się ''czasem'' poślizną ale za to w jeździe miejskiej są doskonałe. xD
4x80 - > tylko według mnie to zabija całą ideę SPD w trenie czyli to, że można się wp...
  • Odpowiedz
@AmokK: Jeżeli masz wątpliwości, to proponuję na początek zainwestować w noski (bez pasków) - koszt to kilkanaście zł, nie potrzebujesz dedykowanego obuwia, a komfort jazdy bardzo się poprawia, bo but nie ślizga się po platformie.
  • Odpowiedz
  • 0
@dzangyl: Do sklepu nie jeżdżę. Głównie właśnie jakieś wypady 50+. Zastanawiam się bo czasem noga potrafi mi spaść z pedału i irytuje to. Oprócz spadających nóg z pedałów to jakie wg Ciebie są jeszcze plusy.
  • Odpowiedz
@4x80: Mam nowe eh500 i niestety na razie nie chcą się tak fajnie ustawiać, ale z tego co zauważyłem to kwestia czasu. Zrobiłem w nich 40km i wygląda to trochę lepiej niż na początku, ale nie tak jak na filmie

@AmokK: też się tak zastanawiałem, kupilem eh500 do tego buty me502 i jestem zadowolony, jazda jest dużo wygodniejsza, nogi nie spadają z pedałów i już zauważyłem, że pewniej
  • Odpowiedz