Wpis z mikrobloga

Małe podsumowanie z odcinka #amus po Imoli:

- W Melbourne Ferrari miało przewagę, którą miało jeszcze od początku sezonu.
Dzięki modernizacji na Imoli + zmniejszeniu masy RB18, Schmidt uważa, że Red Bull ma teraz lekką przewagę.

- Binotto powiedział Schmidtowi, że Ferrari musi także naprawić problem z odbijaniem się toru. Binotto stwierdził, że każda zmiana przed całkowitym zrozumieniem problemu (nawet jeśli nie kosztuje Ferrari zbyt wiele czasu okrążenia) może pójść w złym kierunku.

- Red Bull jest w innej sytuacji. Nie mają problemu z odbijaniem się bolidu, a wiedząc, że go nie mają, mogą swobodniej rozwijać samochód.
Schmidt uważa, że równowaga sił między Ferrari i Red Bullem może się zmieniać z wyścigu na wyścig.

- Ferrari nie przywiezie do Miami nic wielkiego. Binotto powiedział mu, że chcą rozwiązać problem odbijania się bolidu i poprawić samochód pod kątem średniej/niskiej siły docisku.
Ale może to będzie krok do przodu.

- Schmidt wspomniał, że na Imoli Red Bull już po raz drugi poprawił aerodynamikę bolidu, podczas gdy Ferrari wciąż jeździ w swoim podstawowym samochodzie. Ferrari ma więc jeszcze coś w zanadrzu.

- Wygląda na to, że Mclaren nie zrozumiał swojego bolidu w pierwszym wyścigu (także z powodu problemów podczas testów) i mówił, że jest gorszy niż był w rzeczywistości.
Nie jest to najlepszy samochód i nadal jest około 7 dziesiątych za Red Bullem / Ferrari, ale nie jest tak źle, jak się wydawało w Bahrajnie.

- Po Bahrajnie McLaren rozpoczął program rozwoju, który nadal będzie kontynuowany, mimo że teraz wszystko idzie dobrze.
Samochodowi nadal brakuje trochę docisku, ale mają tę przewagę, że nie mają problemu z odbijaniem się od toru, więc mogą skupić się na aerodynamice, tak jak Red Bull.

- Schmidt twierdzi, że Mercedes przywiezie do Barcelony nowsze rozwiązania.
Mercedes wie, dlaczego i jak dochodzi do podskakiwania, ale jak to rozwiązać, jest trochę trudne. Inżynierowie już ostrzegali, że Barcelona może być krokiem wstecz, ale wiedzą, co nie działa.

- Toto Wolff powiedział Schmidtowi, że w Barcelonie Mercedes będzie mógł porównać obecny bolid z pierwszą wersją bolidu W13, którą widzieliśmy podczas testów w Barcelonie.
Tamten bolid mniej odbijał się od nawierzchni, więc Mercedes będzie miał dobre porównanie i dane z tego samego toru.

- Schmidt twierdzi, że Mick musi być bardziej konsekwentny i zmniejszyć dystans do MAGa, jeśli chce zapewnić sobie miejsce w fotelu. Na razie nikt nie zagraża fotelowi Micka, ale Schmidt uważa, że może się to zmienić w połowie sezonu, gdy o miejsce będą się starać Pourchaire i Piastri

- Alfa Romeo przywiozła na Imolę dużą modernizację, która od samego początku dobrze się sprawdziła.
Bottas miał 11-sekundowy pit stop, ponieważ zacięła się nakrętka koła, bez tego byłby na P4. Niektórzy w zespole mówili nawet, że P3.

- Dużym problemem Alpine jest wyścig. Mają ogromne problemy z utrzymaniem przednich opon przy życiu (ziarnistość). Tak było w Bahrajnie, Melbourne i teraz na Imoli. Inżynierowie twierdzą, że Alonso rozumie ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) działanie opon, więc to nie jest wina kierowcy.

Nowe silniki / wejście VW do F1:

Schmidt powiedział, że Domenicali i Brawn uważają, że uda im się opracować nowe przepisy dotyczące silników do czerwca. Muszą to zrobić do tego czasu, aby zapewnić jasność VW.

Rozmowy dotyczą limitu budżetowego, godzin pracy na stanowisku testowym, czy Red Bull Powertrains to nowa firma, czy nie, czy Porsche to nowa firma, jeśli będzie współpracować z Red Bullem.
Brawn powiedział Schmidtowi, że jest jeden techniczny punkt sporny dotyczący tego, ile baterii można naładować podczas jednego okrążenia.

- GP Miami:
Nowy asfalt może przynieść niespodzianki.
Są tam dwie długie proste, co jest dobre dla Red Bulla i jego prędkości maksymalnej.
Binotto powiedział Schmidtowi, że Ferrari wprowadzi nowy pakiet średniej siły docisku (skrzydełka).

- Ale ogólna koncepcja Ferrari z F1-75 opiera się na większej sile docisku, ponieważ uważają, że to pomaga oponom i pozwala uzyskać lepszy czas okrążenia. Jednak na niektórych torach jest to wada, ponieważ nie można się chronić (patrz Imola).

https://www.youtube.com/watch?v=ahCkGQ1kSjw

tłumaczenie z deepl + twiter tami. https://twitter.com/Vetteleclerc/status/1518984230969257985?t=Eizvq8v80toaVVF6Eanlng&s=19
#f1 #f1anus
  • 8