Aktywne Wpisy

fuji +152
Chłop 36 lat i w końcu kupił pierwszy nowy samochód w życiu. Chłop sobie obiecał, że jak kiedyś będzie już dorosły i będzie go stać na nowe auto, to kupi coś fajnego, ale jednak krakowski centuś mocno i chłop jest za chytry nawet na swoje marzenia ʕ•ᴥ•ʔ więc ostatecznie kupił najpopularniejszy samochód w USA, czyli Forda F-150... a nie czekaj, w tym roku F-series spadło z rowerka i
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
frugASS +160
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...





Samolot i tak leci za pomocą autopilota, są dodatkowo zabezpieczenia w poszczególnych samolotach przed zderzeniem.
#programowanie #lotnictwo
oprogramowanie jest zawodne a ludzie, którzy je tworzą jeszcze bardziej ¯\_(ツ)_/¯
Komentarz usunięty przez autora
źródło: comment_16506381232KHMP6JFdHc5D0WxHPq91p.jpg
PobierzŚmiem twierdzić, że oprogramowanie właśnie jest najbezpieczniejszym elementem w lotnictwie. Mówię jako osoba, która chwilę pracowała przy takim oprogramowaniu.
Może po prostu nie jest to opłacalne? Czy nie jest przypadkiem tak, że po prostu nie opłaca się wymieniać sprzętu, samolotów, może po prostu ludzie są tańsi niż
@kotbehemoth: To chyba wciąż nie ten etap, byłem świadkiem kilku podejść do lądowania w kokpicie, kiedy oprogramowanie samolotu potrafiło wyłączyć autopilota w trakcie przechwytywania localizera czy próbowało przechwycić wyliczoną przez siebie ścieżkę podejścia kosztem przekroczenia maksymalnej konstrukcyjnej prędkości samolotu.
@alteron: Ale wiesz, że w takim ruchu lotniczym na międzynarodowym lotnisku wciąż masz samoloty bez autopilota, używające tylko głosowej komunikacji, bez
Jest kilka powodów dla którym zamiana ATC w AI jeszcze prędko się raczej nie zacznie.
1. Archaiczność lotnictwa. Serio jakiekolwiek większe zmiany w lotnictwie to dziesiątki miliardów $ i kilka lat certyfikacjai i sprawdzania. Jak tego nie zrobisz porządnie to masz sytuację z MAXami, czyli zrobiono coś po łebkach i potem to kończy się katastrofą(bądź
Do tego fajnie opisał to @ExpediteLikeRossi i też raczej w tym kierunku, bo w pierwszym punkcie wskazał archaiczność lotnictwa i koszty, to fakt, takie systemy to nie byłby koszt jakiegoś tam dreamlinera, to byłyby koszty zdecydowanie wyższe.
Punkt drugi wynika według mnie w niedojrzałości w tej kwestii i braku zaufania maszynie,
Komputer jest zdecydowanie lepszy od człowieka w analizie, popatrz np. na taki banalny przykład zabezpieczenie przeciwko botom zwane captcha, zostało stworzone aby sprawdzić czy osoba rozwiązująca to zabezpieczenie jest