Jestem w szoku co oni tam PIEPRZĄ, przecież nikogo z komisji Macierewicza nie było na miejscu katastrofy. Interesuje się trochę lotnictwem sam jestem pilotem (nie liniowym) i aż gotuje się w środku jak słucham tych „ekspertów”, którzy nawet godziny nie spędzili za wolantem w kokpicie nie znają procedur, ale #!$%@?Ą… na zamieszczonym foto co ptak może zrobić z poszyciem samolotu a co dopiero drzewo a raczej drzewa #tvpis #smolensk #pis
@Koneser_passata Ale wiesz, że to przykład z dupy, bo ptak nie wyrządziłby takich szkód na samolocie znajdującym się na podejściu do lądowania, kilkanaście metrów nad ziemią?
@pikus88 Z dużo mniejszą prędkością niż prędkość przelotowa, czy prędkość przy zniżaniu. A w takich przypadkach prędkość ma ogromne znaczenie - energia kinetyczna. Większość bird strików ma miejsce podczas startu lub lądowania i zazwyczaj skutkiem jest plama krwi, kilka piór.
@Wonsz_Genek: prędkość przelotowa o której mówisz ma miejsce dopiero po osiągnięciu odpowiedniego pułapu. Tam już nie ma ptaków więc nie do końca rozumiem Twoje słowa.
@mynymini: to o co Ty pytasz konkretnie, to w skrócie można odpowiedzieć tak - owszem, na lotniskach nie wgranych do systemu system ten może czasami przekłamywać trochę, lub ogłaszać PULL UP np. podczas prawidłowego lądowania ALE, komunikat PULL UP można wtedy zignorować tylko i wyłącznie wykonując podejście z widzialnością pasa - czyli - lecę, pogoda pozwala mi zobaczyć pas na odpowiedniej wysokości, z odpowiedniej odległości - podchodzę do lądowania cały
@Koneser_passata: No patrz, a ja to nawet nie jestem pilotem i wiem, że to bullshit. Ziomek wsadził parowki do mikrofali i je wybuchał. jakieś puszki po piwie wybuchali. No poważne fhui.
@Koneser_passata: Amerykanom kiedyś kawalek gąbki zestrzelił wachadłowiec. Dobrze że to nie bylo w Polsce bo Macierewicz by pisał o ufo (ciągle bardziej realne niż to gówno)
The Terrain Awareness Warning System (TAWS) fired its first audible warning "terrain ahead!" at 10:40:06. This was because the Smolensk airport, as a former military airfield not open to international flights, was not in the system's database and therefore the system did not recognize that the airplane was approaching an airport.
@Koneser_passata: co ty za przeproszeniem #!$%@? za bzdury, na kolanach do Lichenia powinieneś iść że udało ci się przyzyc zamach terrorystyczny. Tam pewnie była mini bąba termojondrowa
@Patryk4: no tak, ale to nic nie zmienia. Jak pisalem wyżej, komunikat można zignorować tylko w wypadku widoczności pasa. W Smoleńsku nie widzieli a zignorowali
źródło: comment_1649699239rWbvttmllrBwXaAetNjHnH.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
@Patryk4: wojskowy bo obsługiwany przez wojsko, Tu-154 ze Smoleńska to konstrukcyjnie zwykły samolot pasażerski.
Dobrze że to nie bylo w Polsce bo Macierewicz by pisał o ufo (ciągle bardziej realne niż to gówno)