Wpis z mikrobloga

co Ty gadasz jakie normalnie? jest drożej niż za poradę lekarską u specjalisty. Dodatkowo powiedizał mi że wymiana sprężyn w drzwiach to koszt 400zł co w połączeniu z czujnikiem cisnienia przekracza połowę wartości zmywarki. Skoro serwisowanie sprzętu się nie opłaca bo wychodzi taniej kupić nową to jest to okradanie klienta.


@Rodriquez: Żadne okradanie. Błędne jest myślenie, że koszt zakupu pralki to jedyny koszt jaki poniesiesz w trakcie jej użytkowania.
@BarkaMleczna mi to przy zakupie poza gwarancja jakies garnki i kubki chcial wcisnac. Czasem mam wrazenie, ze to nie tylw co specjalisci/doradcy sprzetowi, a po prostu akwizytorzy. Dlatego ja w 98% kupuje sprzet online, a jak musze zobaczyc to do sklepu jade tylko obejrzec. Niemniej te 2% zdarzylo sie cos kupic stacjonarnie.
I zawsze te historie, ze sami cos kupili, po kiesiacu padlo i wymienili raz dwa, bla bla.
Branie ubezpieczenia ma sens w kilku wypadkach - np jak bierze się telewizor OLED w większym budżecie. Wtedy bierze sie ubezpieczenie i anuluje do 30 dni :). Pieniądze są zwracane a ja miałem mentalny spokój jak montowałem go na ścianie :) ale brałem raz telefon to Pani na sile chciała mi wmusić ubezpieczenie i jak kilkukrotnie jej odmówiłem. Obraziła się i patrzyła na mnie z pogarda przez resztę zamówienia.
@BarkaMleczna: dla mnie rozszerzona gwarancja to jednak dobry dil( ͡° ͜ʖ ͡°) dużo sprzętu szlak trafia "dzień po gwarancji" a jak jeszcze jak jest ubezpieczenie od uszkodzeń mechanicznych to tylko mam ustawione na ostatni miesiąc że przydało by się wymienić telewizor na nowy za pomocą młotka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rodriquez: A wynagrodzenie dla serwisanta? Oni mniej jak 200 za godzinę to nie biorą, jak dla mnie te 330 to normalna cena za zamówienie pasującej części, dojazd i wymianę, powiedziałbym nawet, że tanio Cię skasował.


Mirasowi bardziej chodziło o to, że jak się nauczy robić takie proste naprawy to sporo zaoszczędzi. Zaraz zleca się debile i będą gadać ale twój czas też kosztuje a prawda jest taka, że ktoś poświęci godzinę
@clickPLUS a czy ja napisałem, że serwisant bierze 30 zł za godzinę?

Te 30 zł to średnia krajowa 4240 netto podzielona przez 168 godzin pracy miesięcznie. Tyle średnio zarabia się u nas w kraju. Przeciętny Kowalski poświęcając godzinę tyle "traci" a prawda jest taka że nie traci bo w tym czasie by tylko siedział przed tv.
@vlodek2532: Przeciętny serwisant nie teleportuje sie do Ciebie do domu xD jak możecie liczyc sama prace bez dojazdu, bez paliwa Itd. Godzina w fabryce nie jest równa pracy serwisanta którego przyjmujesz w domu.